abene Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ferske tall viser at nesten 20 prosent av all spam i verden stammer fra USA. Les mer Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) ...og hva er den illustrasjonen til artikkelen ment å skulle forestille ? ..er det der spam'en slår ned? Endret 23. juli 2007 av khaakon Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det så ille? Hvor mye av verdens legitime mail kommer fra USA? Hvor mye av nettrafikken kommer fra USA? Synes ikke spamtallene høres så ille ut kontra mine antakelser om landets nettbruk generelt. AtW Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Da bildet heter "zombie-earth", antar jeg at bildet viser konsentrasjoner av zombiemaskiner på nettet. Dvs maskiner som fungerer som åpne relays eller spyr ut spam (gjerne uten at eieren er klar over det) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvorfor er det så at spam inneholder så vanvittig mye skrivefeil? Pleier ofte å lese spam som jeg mottar bare for å le litt.. Er alle spammere dysletikere som meg eller? hehe Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det er bra at GMail har et godt filter... ISPer vil vel merke om én av kundene spyr ut store mengder spam? (altså som "zombie") Da kunne de vel sagt ifra til eieren. Eller kanskje de ikke har lov? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvorfor er det så at spam inneholder så vanvittig mye skrivefeil?Pleier ofte å lese spam som jeg mottar bare for å le litt.. Er alle spammere dysletikere som meg eller? hehe 9124692[/snapback] Nei, det er bevisst ellers ville de ha blitt stoppet i spamfilteret R0lex, V:agra Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Hvorfor er det så at spam inneholder så vanvittig mye skrivefeil?Pleier ofte å lese spam som jeg mottar bare for å le litt.. Er alle spammere dysletikere som meg eller? hehe 9124692[/snapback] Tror faktisk dette er for å unngå filteret som siler ut mailene etter hva de inneholder av remser med ord. Altså en bevist handling.. Edit: Haha, litt sent sa du ^^ Endret 23. juli 2007 av daniel_984 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det er bra at GMail har et godt filter... ISPer vil vel merke om én av kundene spyr ut store mengder spam? (altså som "zombie") Da kunne de vel sagt ifra til eieren. Eller kanskje de ikke har lov? 9124839[/snapback] Ja, men det kan være vanskelig å spore. Da må man isåfall ha overvåkning på spesifikke porter og varsel på en viss mengde etterspørsler. Deretter må man ha et system for å si fra til kunde. Det er tungvindt og dyrt å ringe dem en og en... og en e-post vil ikke alltid bli besvart.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det er bra at GMail har et godt filter... ISPer vil vel merke om én av kundene spyr ut store mengder spam? (altså som "zombie") Da kunne de vel sagt ifra til eieren. Eller kanskje de ikke har lov? 9124839[/snapback] Ja, men det kan være vanskelig å spore. Da må man isåfall ha overvåkning på spesifikke porter og varsel på en viss mengde etterspørsler. Deretter må man ha et system for å si fra til kunde. Det er tungvindt og dyrt å ringe dem en og en... og en e-post vil ikke alltid bli besvart.... 9126403[/snapback] Man kan jo gjøre som endel, å nekte all utgående e-post, untattt igjennom ISPens smtp-server. Så sperre folk automatisk om de sender over et visst antall mail over et gitt tidsrom. Når folk mister nettet tar de fort kontakt selv. AtW Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Telenor skal faktisk ha skryt for at de har en effektiv abuseavdeling som stopper zombier! Lenke til kommentar
cybertrec Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Noen andre som legger merke til at den listen der bare beløper seg til totalt 65% ? hvem sender ut resten? Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Noen andre som legger merke til at den listen der bare beløper seg til totalt 65% ? hvem sender ut resten? 9127406[/snapback] Land som ikke er nevnt på listen? Endret 23. juli 2007 av Ehrgeiz Lenke til kommentar
cybertrec Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Noen andre som legger merke til at den listen der bare beløper seg til totalt 65% ? hvem sender ut resten? 9127406[/snapback] Land som ikke er nevnt på listen? 9127518[/snapback] Hvorfor i alle dager går listen da til 12? greit hvis de skulle liste de 10 største spammerne... men 12? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Noen andre som legger merke til at den listen der bare beløper seg til totalt 65% ? hvem sender ut resten? 9127406[/snapback] Land som ikke er nevnt på listen? 9127518[/snapback] Hvorfor i alle dager går listen da til 12? greit hvis de skulle liste de 10 største spammerne... men 12? 9127549[/snapback] Fordi det 13. punktet i pressemeldingen er "Others" på 35% . Lenke til kommentar
icc Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ja det var jo merkelig at USA var verstingen her, med tanke på at USA har flest mennesker med pc og internett.. Man skal ikke ta alt man hører for god fisk. Internettleverandører kan ikke bare finne ut at de skal stenge porter, blocke spam etc. De har avtaler/kontrakter med kundene o.l. som de må forholde seg til. Det gjelder og huske at det er mange selskaper som overlever bare på spam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå