CoolDuckie Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei, Jeg sliter med et problem som har gitt meg mange nye grå hår. Jeg har en Opel Astra G (98) 1.8 16 ventiler (motor: x18xe1). Ved kaldstart går den som den skal, men dersom jeg kjører litt, stopper den og restarter, eventuelt kjører den ganske lenge, begynner den å gå på tre sylindre, og den gule motorelektronikkfeil-lampa på dashbordet begynner å lyse. På merkeverkstedet Kvia Stavanger fant de at det var en feilkode som lød omtrent: Åpen krets innsprøytningsdyse 4. Verkstedet mente da at dysen var defekt og skiftet den. Jeg var derfor temmelig sur da jeg etter å ha betalt over 3000 kroner oppdaget at feilen var den samme ennå. Kvia sjekket så saken og mener nå at det er motorstyringsboksen (innsprøytning)som er gåen. Men, trøstet de meg, jeg skulle få en ny om tre dager, og det jeg alt hadde betalt skulle gå inn i den nye regningen på 7900 kroner. MEN- etter over 4 uker har jeg ennå ikke en bil som funker. Delen er i restordre i Tyskland. Det er en rest på over 1000 bestillinger. Kvia har ingen anelse om når delen kan skaffes. Er dette holdbart av Opel? Trodde de måtte ha deler til forrige-generasjons Astra? Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? CD Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kjekt å vite da.. Har vurdert Astra en stund nå.. Ikke kjøpe den skal jeg.. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Kjekt å vite da.. Har vurdert Astra en stund nå.. Ikke kjøpe den skal jeg.. 9124412[/snapback] Ja, jeg synes dette er helt utrolig. Opel fremstår jo som dypt useriøse her. CD Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er dette en del som kanskje er mulig å kjøpe uorginal? Lenke til kommentar
joka Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 fullt mulig å "lage" egen innsprøyting.. les her... http://www.megasquirt.info/ Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei, Jeg sliter med et problem som har gitt meg mange nye grå hår. Jeg har en Opel Astra G (98) 1.8 16 ventiler (motor: x18xe1). Ved kaldstart går den som den skal, men dersom jeg kjører litt, stopper den og restarter, eventuelt kjører den ganske lenge, begynner den å gå på tre sylindre, og den gule motorelektronikkfeil-lampa på dashbordet begynner å lyse. På merkeverkstedet Kvia Stavanger fant de at det var en feilkode som lød omtrent: Åpen krets innsprøytningsdyse 4. Verkstedet mente da at dysen var defekt og skiftet den. Jeg var derfor temmelig sur da jeg etter å ha betalt over 3000 kroner oppdaget at feilen var den samme ennå. Kvia sjekket så saken og mener nå at det er motorstyringsboksen (innsprøytning)som er gåen. Men, trøstet de meg, jeg skulle få en ny om tre dager, og det jeg alt hadde betalt skulle gå inn i den nye regningen på 7900 kroner. MEN- etter over 4 uker har jeg ennå ikke en bil som funker. Delen er i restordre i Tyskland. Det er en rest på over 1000 bestillinger. Kvia har ingen anelse om når delen kan skaffes. Er dette holdbart av Opel? Trodde de måtte ha deler til forrige-generasjons Astra? Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? CD 9124405[/snapback] Det første du burde gjøre er å bytte den delen av ledningsnettet som går til injektorene (dysene). Har opplevd samme type feil selv et par ganger. En annen mulighet er å f.ex bytte plass på injektor 2 og 4, hvis det fortsatt kommer opp feil på nr 4 er det med stor sannsynlighet brudd i ledningsnettet til nr 4. Jeg tviler sterkt på at det er motorstyringen som er gåen, skulle det likevel mot all formodning være den burde en av landets bildemonteringer ha den på lager. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Det første du burde gjøre er å bytte den delen av ledningsnettet som går til injektorene (dysene). Har opplevd samme type feil selv et par ganger. En annen mulighet er å f.ex bytte plass på injektor 2 og 4, hvis det fortsatt kommer opp feil på nr 4 er det med stor sannsynlighet brudd i ledningsnettet til nr 4. Jeg tviler sterkt på at det er motorstyringen som er gåen, skulle det likevel mot all formodning være den burde en av landets bildemonteringer ha den på lager. 9125255[/snapback] Hei, takk for tips. Problemet mitt er jo delvis at jeg ikke stoler på feilsøkingen til verkstedet, så det du skriver er jo relevant. Jeg synes også at det virker rart om en slik feil skyldes defekt ECU. CD Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Prøvde å bevege på ECU-kontaktene og ledningene, ingen effekt. Det som er rart, er jo at bilen går helt fint når den er kald. Kan ikke det tyde på at det er en sammenheng med en temperatursensor eller noe slikt? CD Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvis delen er resta med 1000 stykker er det vel ganske bankers at delen har et problem. Den blir satt i produksjon når etterspørselen er stor nok. man får ikke vite mer og plutslig en vakker dag kommer delen på døra. Har hatt biler som har stått i 7-8 mnd før. Dette problemet kan du møte på alle bilmerker. Vanskelig for forhandler og forholde seg til noe spesifikk i sånne situasjoner. Kan være en transistor i styreenheten som har ryki. Det pleier og komme når motor blir varm. 1. Kjøp kjølespray og kjøl ned hele styreenheten når problemet oppstår. Da får du svaret ditt med en gang. 2. Få tak i koblingskjema og mål mostanden i kretsen til dysene, fra kontakta på styreenheten ut til dysa. Det skal ikke sitte noe imellom styreenhetn og dysa så du skal ha full gjennomgang = 0 ohm. Da har du sjekka ledningsnettet. Ellers så syntes jeg verkstedet har gjort dette riktig. Mer sannsylighet for og få et tempratur relatert problem på en dyse enn i styreenheten. selvom målinger er ok. En tempføler vil ikke få motoren til og gå på 3 sylindre. Ellers så må jeg bare si at jeg har skrudd MYE opel, men ennå ikke bytta dyse eller styreenhet Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 1. Kjøp kjølespray og kjøl ned hele styreenheten når problemet oppstår. Da får du svaret ditt med en gang. 9128982[/snapback] Kjølte ned motorstyringsboksen etter at feilen hadde oppstått, som du anbefalte og vips gikk bilen feilfritt. Du har nok da sikkert rett i at det er transistorer som svikter under varme. Da er det vel bare å vente på at delen skal komme. Takk for tips! CD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Det finnes også firma som reparerer feil i slike boker. Det er relativt enkelt å bytte en frittstående transistor (eller lignende), verre dersom feilen sitter i en avansert integrert krets. Lenke til kommentar
325IX Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Finner egne verksteder som reparerer slikt.. Google it.. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Oppfølging: Har nå fått delen. I dag skiftet verkstedet den, men da sluttet bilen å gå på tomgang(?) Har nå en toseters lånebil, urk. CD Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 heh, uflaks! har du satt den på opel verksted? Ved ny styreenhet eller hvis bilen har stått uten strøm lenge må man inn med tech1 eller 2 og nullstille tomgangsmotoren og stille den inn på riktig turtall igjen.... ellers så er det vel feil styreenhet eller at du bare har hatt uflaks og mer deler må byttes. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det kan også være dårlige loddinger i kontroller'n. Lodd over er mitt råd. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Da er det vel kanskje vanskelig å finne det på vrak biler hos høggern også vil jeg tro siden det er så mye i restordre. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 prøv å ha den i fri og rusen den på 3000 omdreininger i noen minutter.. Det var det tipset jeg fikk med min galant etter at alarmen gikk berserk slik at jeg måtta koble av batteriet og da nullstilte hjernen seg og den gikk ikke på tomgang.. Men 3000 omdreininger i noen minutter så kalibrerer den seg igjen.. Å kjøre hjalp ikke. Lenke til kommentar
Reime Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hei, Jeg sliter med et problem som har gitt meg mange nye grå hår. Jeg har en Opel Astra G (98) 1.8 16 ventiler (motor: x18xe1). Ved kaldstart går den som den skal, men dersom jeg kjører litt, stopper den og restarter, eventuelt kjører den ganske lenge, begynner den å gå på tre sylindre, og den gule motorelektronikkfeil-lampa på dashbordet begynner å lyse. På merkeverkstedet Kvia Stavanger fant de at det var en feilkode som lød omtrent: Åpen krets innsprøytningsdyse 4. Verkstedet mente da at dysen var defekt og skiftet den. Jeg var derfor temmelig sur da jeg etter å ha betalt over 3000 kroner oppdaget at feilen var den samme ennå. Kvia sjekket så saken og mener nå at det er motorstyringsboksen (innsprøytning)som er gåen. Men, trøstet de meg, jeg skulle få en ny om tre dager, og det jeg alt hadde betalt skulle gå inn i den nye regningen på 7900 kroner. MEN- etter over 4 uker har jeg ennå ikke en bil som funker. Delen er i restordre i Tyskland. Det er en rest på over 1000 bestillinger. Kvia har ingen anelse om når delen kan skaffes. Er dette holdbart av Opel? Trodde de måtte ha deler til forrige-generasjons Astra? Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? CD 9124405[/snapback] Hei har vert borti noe av det samme på bmw en min. -det er ikkje bare hos opel du får takk i styreenhet prøv S.E.D kan eventuelt skafe brukt (sikkert ny også) Rekner med du har hørt hos knoksen og rogaland bildeler O.S.V På styreenheten står det du trenger og vite for og få den rette Lenke til kommentar
Reime Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tude ikkje det var noen som hadde svart men mye bra her :!: Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 prøv å ha den i fri og rusen den på 3000 omdreininger i noen minutter.. Det var det tipset jeg fikk med min galant etter at alarmen gikk berserk slik at jeg måtta koble av batteriet og da nullstilte hjernen seg og den gikk ikke på tomgang.. Men 3000 omdreininger i noen minutter så kalibrerer den seg igjen.. Å kjøre hjalp ikke. 9489097[/snapback] Det eller rense innsuget med startgass eller lingnede etter at du har hatt av batteriet må man gjøre på mitsubishi. Rart det der.. Klødd meg i huet et par ganger p.g.a det der... Mulig det funker på opel. Jeg ville prøvd! Gjør et forsøk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå