Madplayer Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Først ut: Beklager hvis dette er besvart før, jeg orket ikke bla mer enn ti sider tilbake Jeg har: GeForce 4 MX 440/440SE. Driver v. 16.13.10.4072 Windows XP (Siste oppdatering...) Direct X 9 Jeg sliter med: Alle spill som krever Direct X 8.1 påstår at jeg ikke har et veldig greit grafikkort. Når jeg kjører dxdiag går alt greit med unntak av testen for Direct 3D 8. Feilmelding: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0X8876086a (3D not available) (På den gøye siden fikser kortet D3D v9 uten noen prblmr.)De snille folkene på kundeservice i Taiwan har slett ikke tid til å svare på henvendelser fra dumme klumsete nordmenn som meg. Jeg skulle så gjerne ønske at: Noen som har hatt samme problem kan gi meg et lite hint om hvordan jeg fortsetter herfra. All hjelp mottas med takknemlighet. The Mad Pianoplayer out Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Når jeg kjører dxdiag går alt greit med unntak av testen for Direct 3D 8. Feilmelding: Failure at step 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0X8876086a (3D not available) Hadde samme problemet selv og tok et kjapt søk på google og det ga følgende løsning på problemet. I DXDiag så disabler du Direct3D Acceleration og lukker DXDiag. Så åpner du DXDiag igjen, enabler Direct3D Acceleration og gjør testen igjen. Da funker det og spillene mine funker som de skal. Gi en tilbakemelding om dette hjalp for deg også. Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
Madplayer Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 :oops: Så enkelt var det altså. Skamfull nå. Takker så meget for hjelpen. Alle tester gikk helt glatt. TMP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå