Gå til innhold

Hovedkort til e6850

Hoon

Anbefalte innlegg

Kan noen si om disse komponente vil fungere fint sammen.

Gigabyte GA-P35-DQ6, P35, Socket-775, ATX, Silent Pipe, 1333FSB, 2xPCI-Ex16

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

Det jeg lurer på er om disse komponentene vil yte godt sammen, er det noen flaskehalser jeg ikke har sett.

På sidene til giabyte står det at dette hovekortet støtter GX22GB6400DC fra geil mens minnet jeg har valgt heter GX22GB6400UDC, noen som vet om dette har noe og si?

Endret av donsai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Minnet er 800 på et kort med støtte for 1333MHz, er en mulig flaskehals i teorien men neppe i praksis.
For å kjøre minne og FSB synkront med 1333 FSB trenger man bare DDR2-667.

DQ6-kortet skal være et veldig godt kort. Har kjøpt "lillebror" selv, DS3P, og jeg sløser ikke bort mine surt oppsparte midler på hva som helst. ;)

Lenke til kommentar
Hva mener du med dette, burde jeg gå for moduler med 5-5-5-15 isteden, eller er de jeg har valgt fine?

Bare den amatørmessige testen som bemerker at SPD-en til brikkene er 5-5-5 ved DDR800, noe som overhodet ikke er rart. Det betyr bare at du må stille timings manuelt for å utnytte brikkene. Brikkene er helt greie de, men hvis du skal overklokke finnes det bedre brikker som ikke er mye dyrere. Det kan diskuteres om diskuteres om "dårlig" 4-4-4 er verdt prisforskjellen ifh. til den billigste 5-5-5-RAM-en. Men skal du kjøre alt på original hastighet og insisterer på å ha den lille ytelsesgevinsten du får med 4-4-4 kontra 5-5-5 har det ikke noe å si hvilke brikker du velger.
Lenke til kommentar

Jeg er ikke intressert i og klokke og jeg er heller ikke intressert i og stille timingsen på de brikkene jeg kjøper, jeg vil bare ha mest "bang for the buck", skal ikke dra noen sinnyke spill annet enn WOW og Age of Conan når det kommer ut.

Kan du si noe om hovedkortet, jeg har forstått det sånn at 1333fsb er noe jeg burde ha for ok få max ut av prosessoren siden den visstnok går på 1333fsb også.

Har tidligere erfaringer med gigabyte og tenkte jeg skulle holde meg til de.

Hvem av de to minnemodulene ville du valgt om du hadde mine krav?

Og hvilket hovekort ville du gått for?

Lenke til kommentar

Som sagt, bare å kjøpe P35-DQ6-kortet, et veldig godt kort. Evt. P35-DS3P, så sparer du noen hundrelapper. Forskjellen er kjøleløsninga (ingen betydning for deg som ikke overklokker), dual BIOS i stedet for quad og 6-fase power i stedet for 12 (igjen, liten betydning når man ikke overklokker).

Av de to ville jeg gått for Geil. Du må nok stille timings selv om du skal utnytte dem fullt i forhold til hva de er spesifisert for, men det er ikke noe problem. (Gjør du ikke det vil de være like raske som Corsair-brikkene du linker til).

Evt. disse, som er til en fin pris denne uka, kanskje å foretrekke framfor Geil-brikkene:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321028

Lenke til kommentar

takk for fine svar så langt endre, de brikkene du linka til fra komplett så fine ut, men jeg har også funnet noen cl4 brikker hos netshop til omtrent samme pris, https://prisguiden.no/product.php?productId=62946

skal handle resten av utsyret hos netshop så det hadde vært greit og hentet alt samme sted, men det ligger vel i grunn rett vedsiden av hverandre så da blir det vel de fra komplett.

hva er E.P.P technology?

Lenke til kommentar
regner med at det funker og ha geforce kort på det gigabytehovekortet selvom det støtter ati crossfire, eller tenkte du på sli?

9133334[/snapback]

Tenkte ikke å ha noen av delene, annet enn et nytt, bra og stabilt hovedkort til den prosessoren. Bare med en Geforce 8800 GTX. Så null poeng med Crossfire støtte da.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Dette er det siste spørsmålet jeg har før jeg trykker på bestill (endte opp på ram'en som er på tilbud hos komplett foresten), kan jeg bruke en gammel ata disk og boote fra inntil videre med det hovedkortet jeg har valgt? vet det er trengere men jeg får en sata disk senere i måneden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...