Gå til innhold

Fullføre pc-en, q6600 gamer oppsett

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tråd her for ikke så lenge siden, men det skader ikke å spørre igjen nå (har noen deler på plass, og et litt annet fokus på hva jeg lurer på). Takker for alle innspill der :)

-Jeg vil at denne pc-en skal kunne kjøre spill som Crysis og Age of Conan og andre dx10 spill i overskuelig fremtid på fullt detaljnivå uten å svette. (og noen ”gamle” spill som for eksempel Oblivion på max).

-Overklokking – neh.

-stille uten å bli for varm & ustabil

Komponenter:

bænkers:

--------

grafikkort: Geforce 8800 GTX 768MB

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

hjelp :) :

-----------

kabinett: Lian Li PC7BSCANDV3 u/powersupply God nok plass i dette?

lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail

minne: 2x2gb, har ikke funnet mange slike brikker :( Kanskje disse, men det er ikke litt høye timings da? er de dual channel? OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400

HDD: stille, S-ATA, (kanskje raid0 oppsett; mindre problem)

cpu vifte: aner ikke, rolig og den må få plass (mange veldig store ute og går her) edit: Noctua NH-U12F ? blir kanskje litt stor?

PSU: kraftig nok, dette systemet trekker vel en del... og stille ofc

hk: (lydløst (mulig med vifteløst?), god nok plass!, nettverk, helst lyd) (hadde tenkt Asus P5N-E SLI, men hørte det hadde diverse problemer som å bli for varmt). Dette er noe av det vanskeligste å velge.. Hva med Asus P5N32-E SLI , kunne med fordel gått for et billigere et hvis noen har forslag.. :)

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minnet du har linket til vil klarer dual channel. Selv om det er hovedkortet som bestemer slikt. så lenge du har to nokså like moduler (størelse og timing) vil det med 99,9 % sikkerhet fungere.

Videre skal det nevnet at det IKKE blir mindre problemer av raid 0 oppsett, hvis da bare en av hardiskene ryker, eller raid kontrolleren for den saks skyld. Mister du ALLE dataene dine, i tilleg må du sette op raidet. skal du ha det stille burde du gå for få men store disker da disse vil bråke mindre totalt enn flere små disker.

Lenke til kommentar
Skal du klokke?

9124228[/snapback]

Tviler på det!

Det minnet du har linket til vil klarer dual channel. Selv om det er hovedkortet som bestemer slikt. så lenge du har to nokså like moduler (størelse og timing) vil det med 99,9 % sikkerhet fungere.

Videre skal det nevnet at det IKKE blir mindre problemer av raid 0 oppsett, hvis da bare en av hardiskene ryker, eller raid kontrolleren for den saks skyld. Mister du ALLE dataene dine, i tilleg må du sette op raidet. skal du ha det stille burde du gå for få men store disker da disse vil bråke mindre totalt enn flere små disker.

9124230[/snapback]

Hva tror du om hovedkortet jeg foreslo? Klarer det dual channel osv, eller er det for overkill mtp pris?

Ja problemer med raid har jeg hørt om, vurderer rett & slett å droppe det. Med "mindre problem" tenkte jeg ikke på at det ble mindre problemer, men at de andre komponentene er viktigere å få svar på... :)

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Ok, har ikke noen flere kraftkomponenter enn de som er nevnt så det burde vel funke da.. takk :)

Noen som kan kommentere / anbefale andre HK og cpu kjøler? Stort sett det eneste jeg mangler før jeg løper og kjøper.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Det Asus hovedkortet tror jeg er bra, har sikla på en løsning med q6600 og det hovedkortet lenge egentelig. Lydchippen der takler digital dts enkoding og dekoding, altså får du 5.1 lyd ut på den digitale utgangen, noe som ikke er standard på lydkort, det skal klare tokanal minne ja, men for og være på den sikre siden kan du sjekke på asus sine hjemesider om e har testet kortet med det minnet (det står i bruksanvisnignen til hovedkortet)

Lenke til kommentar
Det Asus hovedkortet tror jeg er bra, har sikla på en løsning med q6600 og det hovedkortet lenge egentelig. Lydchippen der takler digital dts enkoding og dekoding, altså får du 5.1 lyd ut på den digitale utgangen, noe som ikke er standard på lydkort, det skal klare tokanal minne ja, men for og være på den sikre siden kan du sjekke på asus sine hjemesider om e har testet kortet med det minnet (det står i bruksanvisnignen til hovedkortet)

9125378[/snapback]

hvilket kort var det du snakket om der? :)

Lenke til kommentar

Tror "Brusfantomet" mente Asus P5N32-E SLI kortet, ikke det biligste, men billigst av de to forslagene over.

Godt du går for ei "skikkelig" PSU, lurer på om en annen gikk for NorthQ4775 PSU til samme skjermkort som deg (XFX GTS8800), fant en test hos DriverHeaven på skjermkortet og der var anbefalt minimum 30A på 12V - vil man ha en "stille" PC velger en ikke en PSU som med krafig regn kan klare og gi nok strøm - den må hente alt den kan og litt til ut av "veggen" og den blir neppe stillegående når den må arbeide alt den kan :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...