Gå til innhold

Konfirmasjons bilder av Adrian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De to første er alt for langt ifra personen på bildet. Konfirmasjonsbilder skal jo vise personen, ikke bygningen bak (uansett om den var tøff). Ofte vet de ikke selv hva som blir bra på bilder, og jeg syns det første bildet er et godt eksempel på det. Selv om bildet er kult, er det ikke et bra bilde å sende til onkel og tante som takkekort.

Det nederste er det eneste som i mitt hode sier konfirmasjonsbilde. Det er greit å gjøre noe originalt (fotografene tar ikke så mange "vanlige" konfirmantbilder hos oss heller), men sørg for å beholde hvertfall bittelitt av trekkene ved et konfirmantbilde.

Ellers syns jeg bildene er kule, selv om jeg ikke syns de fungerer til formålet sitt. Hva har du gjort med det midterste? Han ser litt malt ut i ansiktet.

Lenke til kommentar

Selv følte jeg det midterste ble for dramatisk, eller melo-dramatisk om du vil. Jeg er helt uenig med Juilness om at man skal beholde litt av det vanlige, kjedelige konfirmantbildepreget. Det er grusomt intetsigende og slapt med slike bilder, og jeg synes egentlig ikke at man trenger å se konfirmantens tilfredse smil på alle bildene. Det øverste kunne blitt knall, var bare litt mørkt, og så kunne du kanskje plassert offeret litt lengre framme.

Lenke til kommentar

Det første var noe han skulle bruke til noe helt annet en konfirmasjons bilde, så jeg tenkte jeg skulle være sporty å stille opp for det.

Har en haug der man har typisk konfirmasjons elementer, og de ønsket å ha bildene noe tøffere en det som er typisk konfirmasjonsbilder. Jeg for min del føler at det er bedre å høre på hva kunden ønsker en hva normen sier ;).

IMGP0175.jpg

og all kritikk er alltid velkommen :).

Lenke til kommentar

De er alle ganske fine bilder, men det i s/h blir litt vel pretensiøst for meg. Den glattslikkede "en boks med hårvoks/gele for dagen"-looken til dagens ungdom blir litt feil kombinert med en soprano-posering som vi ser der. Det blir rett og slett lite troverdig.

De andre bildene derimot var greie som portretter av gutten. De siste to er nok de som duger best til konfirmasjonsbilde/takkekort.

Lenke til kommentar

Nå påstod vel aldri jeg at man skal ta "normale kjedelige og slappe" konfirmasjonsbilder for at det skal bli bra. Jeg sa vel også at på studioet jeg er lærling på, så tas det vel heller mindre sånne standard rett opp og ned-bilder enn bilder som er litt mer originale?

Men jeg er fremdeles enig med meg selv. Jatakk til spennende bakgrunn og annerledes posering, men det er jo nødt til å fungere på et takkekort også, ikke bare som et stilig bilde. Det blir jo selvfølgelig annerledes når trådstarter nevner senere at det første bildet skulle brukes til noe annet.

Ikke alle passer til å smile pent på alle bilder, vi har jo en del konfirmanter som ikke smiler på noen av bildene - rett og slett fordi de ikke er typen til det. Men det blir da fine bildet selv om de ikke gjør det.

Syns kanskje han burde ha stått litt mer rak i ryggen på det siste bildet som er lagt ut. Ellers syns jeg fargene og lyset ser fint ut, er kanskje litt lyst i ansiktet og på skjorta.

Lenke til kommentar

Falt ikke i min smak. Klarer ikke helt å legge fingern på om det er bildeteknikken eller konfirmanten i seg selv. No offence, men synes det bare ser dumt ut å sagge med dressbuksene, ha stor beltespenne, ha snippen åpen og droppe slipset.

Lenke til kommentar
Falt ikke i min smak. Klarer ikke helt å legge fingern på om det er bildeteknikken eller konfirmanten i seg selv. No offence, men synes det bare ser dumt ut å sagge med dressbuksene, ha stor beltespenne, ha snippen åpen og droppe slipset.

9129865[/snapback]

Trodde at han bare var sidrævet, jeg :!:

Utenom det må han jo få lov til å være litt cowboy med sleik, det er vel sikkert moten i år.

Lenke til kommentar

Man er nå konfirmant én gang i livet og ved like anledninger synes nå jeg at man kan legge fra seg siste mote/trend. På den måten slipper man som 40 åring å le av konfirmasjonsklærne. Dette var litt OT, men for min del ødela det litt konfirmasjonspreget, kanskje i kombinasjon med teknikken som framstiller konfirmanten som en mafia. Første bilde minnet meg litt om et bilde av Warlocks, som igjen passer dem bedre enn en ung konfirmant :whistle:

Lenke til kommentar
Man er nå konfirmant én gang i livet og ved like anledninger synes nå jeg at man kan legge fra seg siste mote/trend. På den måten slipper man som 40 åring å le av konfirmasjonsklærne. Dette var litt OT, men for min del ødela det litt konfirmasjonspreget, kanskje i kombinasjon med teknikken som framstiller konfirmanten som en mafia. Første bilde minnet meg litt om et bilde av Warlocks, som igjen passer dem bedre enn en ung konfirmant  :whistle:

9130075[/snapback]

Man skal være flau over konfirmasjonsbildene når man er 40. Jeg var flau lenge før jeg ble 40, og etter at jeg passerte 40 har blitt stadig mindre flau.

Derfor mener jeg at ikke pokker om dere som er i tenårene nå skal få slippe de lidelsene det skal være å se sine konfirmasjonsbilder i etterkant. Det skal være flaut. Basta.

Alt annet vil være urettferdig overfor eldre generasjoner, nemlig.

Lenke til kommentar

Jeg fikkm min onkel til å ta konfirmasjonsbildet mitt jeg. Noe som resulterte i: Sol midt i øynene, småutbrenntbakkrunn samt et STYGT GJERDE og høgspenntledninger, tragisk posering, dårlig vinkel, vind i håret osv!

Ja jeg var flau, men hadde bunad :p:cool:

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Jeg fikkm min onkel til å ta konfirmasjonsbildet mitt jeg. Noe som resulterte i: Sol midt i øynene, småutbrenntbakkrunn samt et STYGT GJERDE og høgspenntledninger, tragisk posering, dårlig vinkel, vind i håret osv!

Ja jeg var flau, men hadde bunad :p  :cool:

9136831[/snapback]

Godt du brukte bunad da, så ble det i alle fall noe som var pent.

Jeg er i og for seg glad for at man i mine dager gikk til en fagfotograf for å ta konfirmasjonsbilder, i alle fall i min lille landsby. Det blir likevel ikke mindre pinlig å se min rosa skjorte inni en (fin) grå blazer, og selv om kanskje dagens unge kommer til å være mer flau over frisyren sin 20 år etter, så hadde jeg ikke akurat noen frisyre å skryte av jeg heller. Selve bildet, der i mot, er et nydelig studiobilde tatt av en dyktig faglært fotograf. Rosa skjorte, brrrr. Jeg vet at det var/er populært for tiden, men i 1980 brukte man en slik skjorte bare en gang i livet. Det var på selve dagen. Etterpå forsvant den fort inn i klesskapets dypeste mørke :ermm:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Rosa skjorte, brrrr. Jeg vet at det var/er populært for tiden, men i 1980 brukte man en slik skjorte bare en gang i livet. Det var på selve dagen. Etterpå forsvant den fort inn i klesskapets dypeste mørke  :ermm:

9137063[/snapback]

Gled deg. Rosa er inn igjen ;)

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...