RamGuy Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har en liten situasjon med Telenor, etter at jeg har vært i Tyrkia i 14dager. Et par dager før jeg dro til Tyrkia, hadde jeg byttet over fra Djuice Cash til Djuice Friends, og det hadde blitt overført 175kroner av den gjenværende Cash saldoen min. Så var den påløpende Djuice Friends fakturaen min på ca -168kroner Jeg dro nedover Søndag den 7. Juni Og Mandag den 15. Juni, altså etter 8dager i Tyrkia gikk jeg på en Internett kafé, for å blant annet sjekke de påløpende kostnadene på fakturaen min. Siden jeg hadde sendt et par meldinger stort sett hver kveld. Så jeg skulle sjekke hvor dyrt det hadde vært, om jeg eventuelt burde slutte å sende flere meldinger, eller om det gikk sånn noenlunde greit. Når jeg går inn på "mine sider" hos telenormobil.no, så står det at jeg har brukt ca75kroner på "sms i utlandet" og jeg sto med totalt ca -92kroner. Så jeg tenkte jo, jaja, det var jo ikke så ille. Hvis jeg sender ca like mange meldinger eller færre de siste 6dagene, så vil jeg fremdeles stå i minus når jeg kommer hjem. De siste 6dagene sendte jeg ca 3/5 så mange meldinger som de første åtte. Så jeg tenkte det kunne umulig være så ille, at jeg burde stå ganske bra i minus når jeg da var i Norge igjen, i og med at 3/5 så mange meldinger tilsvarer hvert fall ikke noe mer enn de 75kronene som det kostet de første 8dagene. Men så skulle jeg bare sjekke hvordan min påløpende faktura så ut nå da, nå som jeg var vell hjemme igjen. Bare for å være på den sikre siden. Og jeg fikk et nok så stort sjokk da jeg leser 249kroner "sms i utlandet" Hvordan i allverden er det mulig? Jeg har sendt langt færre meldinger de siste 6dagene, og jeg sjekket jo hvor mye det hadde blitt påført de første 8dagene for å unngå et slikt sjokk. Så hvordan kan 3/5 så mange meldinger, bli så utrolig mye dyrere? Det må da være noe feil her. Det må ha vært feil det som sto, da det sto kun 75kroner fra 07-15 Juni. Det skulle vell egentlig ha stått 150kroner eller noe. Uansett så syntes jeg det er veldig urettferdig, når jeg selv gjør det jeg kan, sjekker mine sider hos telenormobil.no, akkurat for å unngå noe slikt som dette. Hadde det stått 150kroner da jeg sjekket den 15. Juni, så ville jeg neppe sendt en eneste melding de siste 6dagene i det hele tatt. Det var nemlig fordi det sto at det bare hadde kostet meg 75kroner, at jeg sendte flere meldinger. Jeg føler meg litt lurt egentlig, når det ender opp sånn når jeg stoler på hva som står på mine sider hos telenormobil.no. Noen andre som har noen formeninger? Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har en liten situasjon med Telenor, etter at jeg har vært i Tyrkia i 14dager. Et par dager før jeg dro til Tyrkia, hadde jeg byttet over fra Djuice Cash til Djuice Friends, og det hadde blitt overført 175kroner av den gjenværende Cash saldoen min. Så var den påløpende Djuice Friends fakturaen min på ca -168kroner Jeg dro nedover Søndag den 7. Juni Og Mandag den 15. Juni, altså etter 8dager i Tyrkia gikk jeg på en Internett kafé, for å blant annet sjekke de påløpende kostnadene på fakturaen min. Siden jeg hadde sendt et par meldinger stort sett hver kveld. Så jeg skulle sjekke hvor dyrt det hadde vært, om jeg eventuelt burde slutte å sende flere meldinger, eller om det gikk sånn noenlunde greit. Når jeg går inn på "mine sider" hos telenormobil.no, så står det at jeg har brukt ca75kroner på "sms i utlandet" og jeg sto med totalt ca -92kroner. Så jeg tenkte jo, jaja, det var jo ikke så ille. Hvis jeg sender ca like mange meldinger eller færre de siste 6dagene, så vil jeg fremdeles stå i minus når jeg kommer hjem. De siste 6dagene sendte jeg ca 3/5 så mange meldinger som de første åtte. Så jeg tenkte det kunne umulig være så ille, at jeg burde stå ganske bra i minus når jeg da var i Norge igjen, i og med at 3/5 så mange meldinger tilsvarer hvert fall ikke noe mer enn de 75kronene som det kostet de første 8dagene. Men så skulle jeg bare sjekke hvordan min påløpende faktura så ut nå da, nå som jeg var vell hjemme igjen. Bare for å være på den sikre siden. Og jeg fikk et nok så stort sjokk da jeg leser 249kroner "sms i utlandet" Hvordan i allverden er det mulig? Jeg har sendt langt færre meldinger de siste 6dagene, og jeg sjekket jo hvor mye det hadde blitt påført de første 8dagene for å unngå et slikt sjokk. Så hvordan kan 3/5 så mange meldinger, bli så utrolig mye dyrere? Det må da være noe feil her. Det må ha vært feil det som sto, da det sto kun 75kroner fra 07-15 Juni. Det skulle vell egentlig ha stått 150kroner eller noe. Uansett så syntes jeg det er veldig urettferdig, når jeg selv gjør det jeg kan, sjekker mine sider hos telenormobil.no, akkurat for å unngå noe slikt som dette. Hadde det stått 150kroner da jeg sjekket den 15. Juni, så ville jeg neppe sendt en eneste melding de siste 6dagene i det hele tatt. Det var nemlig fordi det sto at det bare hadde kostet meg 75kroner, at jeg sendte flere meldinger. Jeg føler meg litt lurt egentlig, når det ender opp sånn når jeg stoler på hva som står på mine sider hos telenormobil.no. Noen andre som har noen formeninger? 9123930[/snapback] Hei! Anbefaler deg å ringe 09000 hvis du har spørsmål om regninger. Erfaringsmessig er det noe forsinkelse på "mine sider".. dvs det tar litt tid før selve bruken er oppdatert. Den enkleste måten å sjekke prisene i utlandet er jo å finne frem på www.telenormobil.no .. det er jo forøvrig ingen hemmelighet at det er svært dyrt å bruke norske kort i utlandet. Legg også merke til at i det fleste land kan operatørene ha avtaler med forskjellige selskaper (roaming) . noe som medfører forskjellige prisnivå.. anbefaler alle å sjekke dette før de besøker et land.. Telenor har gjort det enklere i ihvertfall Norden og Europa ved å gjøre dette til egne soner med 1 og samme pris Mer info på hjemmesidene til Telenor. mvh Torbjørn Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hehe, selv ringte jeg ca 17 minutter og kanskje 10-15 sms i USA, og det kostet 600 kr. Men men. Sånnt får man ta Jeg visste om hvor mye det kom til å koste, ettersom jeg sjekket prisne på operatørens hjemmeside før jeg dro. Hvorfor sjekket du ikke bare prisene på telenor sine hjemmesider? Burde være mulig. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Litt på siden dette, men jeg følte plutselig for å legge inn min historie fra mitt utenlandsopphold i sommer. Selv om det gjelger NoExtras, ikke Telenor. Til min store overraskelse oppdaget jeg noen dager før avreise (ja, jeg skulle inn å sjekke prisene på forhånd) at NoExtras ikke hadde listet opp noen pris for det landet jeg skulle til. Det samme gjaldt for nabolandet jeg hadde planlagt en dagstur til. Jeg stusset litt på dette, vi lever jo tross alt i år 2007. Jeg sendte derfor en e-post til kundeservice, og de bekreftet at de ikke hadde noen samarbeidspartnere i dette landet. Etter å ha nevnt dette for en kollega, fikk jeg høre at jeg kun hadde meg selv å takke, da mangel på avtaler med operatører i utlandet var grunnen til at mange ikke valgte NoExtras. Mobilen ble selvfølgelig med på ferie, det er jo tross alt en helt grei mp3-spiller. Overraskelsen var stor når jeg kom frem og oppdaget at jeg hadde dekning. Jeg fikk til og med pushet meldinger til telefonen som lovet "gratis" værmeldinger pr SMS under oppholdet etc. Også i nabolandet hvor NoExtras heller ikke hadde samarbeidspartnere var dekningen på plass. Jeg brukte telefonen litt under oppholdet der nede og det var vel akkurat så dyrt som jeg regnet med. Finner det likevel litt spesielt at de ved å ikke oppdatere nettsiden sin gjør det umulig for meg som kunde å sjekke hva det faktisk vil koste å bruke telefonen i de nevnte landene. Vel hjemme sendte jeg kundeservicen deres en e-post, hvor jeg ba de prøve å være litt flinkere til å oppdatere nettsidene sine. Spesielt med tanke på at det faktisk er potensielle kunder osm velger de bort pga manglende dekning i utlandet. To uker er gått siden jeg sendte de en e-post og gjorde de oppmerksom på dette. Ikke har jeg fått noen tilbakemelding, og nettsidene deres er heller ikke oppdatert. Ferietid eller ikke, dette er for sløvt. Lenke til kommentar
andyolse Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 sånn kort fortalt så kan du ikke helt stole på det forbruket du finner når du er i utlandet. Grunnen til dette er at det kan ta veldig lang tid å innhente det aktuelle forbruket fra operatøren i utlandet. Så det du har ringt for i dag, kan gå en stund før da telenor får beskjed om. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 På siden der du sjekker forbruket fant jeg dette: Beløpene er med merverdiavgift, men uten faste kostnader (f.eks. månedspris), eventuelle etableringskostnader og rabatter. Noen avgifter kan bli rabattert ved fakturatidspunktet. Det kan forekomme forsinkelser i oppdateringen. Selv databruk i Norge tok det 1-2 dager før var på plass. (sikkert pga. makspris eller noe slikt) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Utenlandsforbruk er ofte enda mer forsinket enn vanlig forbruk, noe jeg har erfaringer med selv. Tror dette kan være årsaken. Ta kontakt med Telenor på en saklig og høflig måte, så finner dere nok ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå