Gå til innhold

Ok full-HD TV

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal nå flytte sammen med min kjæreste og jeg har fått i oppgave å kjøpe ny TV.

Da tenkte jeg 1080p med det samme.

Vet ikke om det spiller noen rolle, men TV'en skal bli brukt til PS3, PC og Film (DVD, Blueray og HD-DVD), samt ordinær TV titting.

Med det sagt er jeg på jakt etter en "helt ok" full-HD TV, som ikke er så altfor dyr...

Hadde vært supert om noen kunne funnet en slik for meg.

På forhånd takk.

Intern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å komme til meg det, så ser du at den oppskalerer til 1080p = ) ...........kjører PS3/blu ray i 1080p her og det er knall = )

Grunnen til at jeg annbefaler panasonicen foran samsungen, er fordi at jeg har testet begge 2 før jeg skulle kjøpe tv selv.. LCD er oppskrytt til skyene, det er min mening.. Hvis stakkaren ikke skal bruke tven mye til pc og blir brukt mye til film/spill/tv titting, så er det ikke tvil om hva som er best (spesielt til film).

Mindtotth: hvor sier jeg at samsungen er dårlig ? hmm..

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Faktumet er vel at panasonicen vil ha et bedre bilde på omtrent alle kilder på tross av at den har mye færre piksler:) Full HD på 37" er de fleste enige om at det er lite poeng i, og du vil ikke se forskjell med mindre du sitter nærmere enn en meter fra TVen:)

Lenke til kommentar
Faktumet er vel at panasonicen vil ha et bedre bilde på omtrent alle kilder på tross av at den har mye færre piksler:)

Panasonicen har kanskje bedre svartnivå osv ettersom det er en Plasmeskjerm, men det nytter ikke og si at en Tv uten HD i det hele tatt knuser en Full HD tv med 1080p oppløsning når det kommer til HD-film osv.

Latterlig.

EDIT: Er snakk om veldig stor forskjell i antall piksler på skjermen her ja...

Samsung :2,073,600

Panasonic: 786,432

Full HD på 37" er de fleste enige om at det er lite poeng i, og du vil ikke se forskjell med mindre du sitter nærmere enn en meter fra TVen:)

Jeg ser forskjell fra 2,3 meter ca +/-

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

jo det nytter det helt klart å si:) Oppløsningen er faktisk ikke det som har mest å si. Panasonicen knuser omtrent alt av tver i den prisklassen, og opp til hvertfall 20 tusen på bildekvalitet.

Og det du sier om at man ser forskjell på 2-3 meter er bare tullprat:) Pinoeer gjorde noe morsomt når de skulle vise frem de nye TVene sine, de sa til alle de profesjonelle reviewerene som var å så på at det var 1080p oppløsning på TVene, ingen av reviewerene reagerte på dette, men før visningen var ferdig fortalte pioneer at det faktisk bare var 720p oppløsning, til stor overraskelse for de som var å så på TVene. Er det ikke litt ironisk at du, som sikkert ikke har sett noen av disse tvene i andre omgivelser enn elkjøp tror du ser dette bedre enn de profesjonelle?

Lenke til kommentar
Alle kan være enig i at 1080p på en 37" kan være litt oppblåst. Men kvaliteten i HD filmer er ikke uten tvil bedre med 1080p.

9124911[/snapback]

Nja om vi hadde sett disse 2 tvene det er snakk om side om side på samme HD materiale tror jeg de fleste ville vært enige om at panasonicen ser bedre ut:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...