Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog og showcase: VW Golf III [29.07: Bilder]


Anbefalte innlegg

Litt om bilen:

- 1992 modell

- Rullet like langt som et vondt år i Irak (180 000). Bruker ikke olje og man kan se at den har blitt eid av noen som har vært glad i den.

- Fargen er "aqua", fortsatt blank og fin etter femten år.

 

Hva er gjort med bilen?

- VR-6-leppe (original i ABS-plast, ikke den hardplastgreien fra Autospar)

- Kamei øyelokk (ikke montert enda, skal lakkeres først)

- Emblemfri grill (skal også lakkeres, men er montert på bilen foreløpig)

- Senket 50/40

- Dobbelt utblås bak

- Koni-filter

- Hella Golf-IV-lykter

- Hvite blinklys i fangeren fremme

- Klare sideblinkers

- Sotede blinklys i lyktene bak

 

Hva skal gjøres?

- Lakkeres helt ned

- Borbet B2 16", eller andre "kantfelger"

- Soting av ruter

- Lakkering av kalipere, og litt smålakkering og polering i motorrommet

- Diverse småting i interiøret (girkule, låsepinner og annet jall)

- Tåkelys (skal kjøpe dem brukt av en kamerat)

 

Det blir mye småfiksing på bilen nå når jeg har fri, mens jeg venter på lappen. Greit å ha bil til man er atten, slik at man slipper å stresse med det da.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder kommer, må bare finne den der greia man tar bilder med først. :p

 

Driver å lakkerer diverse smting nå (emblem på bakluken, flekker litt sort på viskerne osv.).

 

Bestilte ny lakksprøyte, og skal handle lakk når jeg får lønn - så da skal kjerra lakkeres helt ned.

 

Skal også pusse og sparkle en del overflaterust i kanaler og litt på den ene døren.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Skal lakkere alt plastikk i samme farge som bilen i første omgang. Drømmen er jo å lakkere hele bilen i originalfargen med rainbow-flakes - men må ha litt penger til skolebøker o.l. nå som skolen begynner også. Kan ikke blakke meg helt på bil, selv om jeg gjerne skulle gjort det. :p

 

Kan lakkere selv, så jeg sparer en del der, men flakes koster fort 2000.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Vurderer meget, meget, meget, meget sterkt å bestille mørkerøde/sorte LED-baklykter, monovisker og lakk. Så var det disse pengene da. :cry: Har mistet kameraet mitt, men skal fikse noen bilder i morgen med mobilen. :/

 

Noen synspunkter på dette? Har også fått litt "second thoughts" om øyelokk og badlook. Noen måte å montere disse, slik at jeg kan fjerne dem senere uten å trashe lyktene (ikke dobbelsidig teip ^^)?

 

acc4efbdcc0b33122c712b25221b392d.gif

3ee7b9b1e6f0b543a5b8ebb44a492583.gif

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Vurderer meget, meget, meget, meget sterkt å bestille mørkerøde/sorte LED-baklykter, monovisker og lakk. Så var det disse pengene da.  :cry: Har mistet kameraet mitt, men  skal fikse noen bilder i morgen med mobilen. :/

 

Noen synspunkter på dette? Har også fått litt "second thoughts" om øyelokk og badlook. Noen måte å montere disse, slik at jeg kan fjerne dem senere uten å trashe lyktene (ikke dobbelsidig teip ^^)?

9163998[/snapback]

Hehe.. min tur til og svare litt her da :p

 

sorte led baklykter er fett! gir deg :thumbup: for den!

 

Kan jo teipe en kompis til panseret slik at han kan holde øyelokka mens du råner rundt :D :!:

Lenke til kommentar
Vurderer meget, meget, meget, meget sterkt å bestille mørkerøde/sorte LED-baklykter, monovisker og lakk. Så var det disse pengene da.  :cry: Har mistet kameraet mitt, men  skal fikse noen bilder i morgen med mobilen. :/

 

Noen synspunkter på dette? Har også fått litt "second thoughts" om øyelokk og badlook. Noen måte å montere disse, slik at jeg kan fjerne dem senere uten å trashe lyktene (ikke dobbelsidig teip ^^)?

9163998[/snapback]

Hehe.. min tur til og svare litt her da :p

 

sorte led baklykter er fett! gir deg :thumbup: for den!

 

Kan jo teipe en kompis til panseret slik at han kan holde øyelokka mens du råner rundt :D :!:

9164008[/snapback]

Hehe, det hadde vært noe. :w00t:

 

Sorte leds er utrolig fett, ja. Ganske få som har det også, i hvert fall på golf.

Lenke til kommentar

Har tatt det meste av rust som var på bilen, og rettet det som var av småbulker. Mangler bare en omgang med lakksprøyten, så er den glad igjen. Siden jeg har holdt på å sparklet, har jeg heller ikke kjørt den (sparkel + vestlandsvær = bad).

 

Har mekket meg hvite instrumentskiver òg, så skal printe dem i fotoprinteren på skolen i morgen og klistre dem på (valutta for skattepengene :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...