just_me Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er vel lite poeng i å kjøre Vista dersom man ikke har gevinst i form av økt ytelse, stabilitet og funksjonalitet. Har man de funksjoner man trenger er det naturlig og fokusere på ytelse og stabilitet. XP er et klart bedre valg pr dags dato med dette i betraktning. Om DX10 kom til Windows XP (ikke noen tekniske grunner til at det ikke skulle la seg gjøre - kun politikk) vil nok mange ferre hive seg på Vista. Irriterte meg over all "eyecandyen" og "hjelpere" / popups som kom i XP for en del år tilbake da man var en windows 2000 - bruker. Det er jaggu blitt enda verre i Vista. Etter 2-3 timer med tweaking (dvs å slå av alt mølet) er vel kanskje OS'et brukbart rent brukermessig. Får håpe SP1 samt driveroppdateringer med tiden vil gjøre det attraktivt å faktisk gå over til Vista. 9124598[/snapback] økt ytelse? nope Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg kjører engelsk versjon av vista ultimate, og kommer neppe til å gå tilbake til XP. Har ikke hatt noen spesielle problemer med drivere og programkompatibilitet heller. Hadde nok beholdt XP hvis det var stabilt, men det fungerte ikke spesielt bra på min maskin etter jeg byttet hovedkort. XP reagerte tilnærmet allergisk på mitt nye Asus P5N32-E SLI med nvidia nforce 680i. Diskene meldte stadig om korrupte filer og feil i indexoppføringer. Dvalemodus fungerte også svært dårlig. Senere har jeg lest at mange har slitt med dette problemet med hovedkort basert på 680i. Etter at jeg installerte Vista, forsvant alle disse problemene, så det kan tyde på at det dreier seg om et driverproblem. Driverpakken for brikkesettet 680i for XP er forøverig ikke oppdatert siden november 8. 2006. Noen som kjenner seg igjen i problemene? Endret 23. juli 2007 av enl Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ein ting eg liker i Vista som eg ikkje finner i XP er moglegheit å mounte disker over nettverk. Veldig praktisk. Om det ikkje trengs så er XP tingen i 1 til 2 år til. 9123929[/snapback] Har blitt gjort siden DOS. Kommandoen er : net use {stasjonsbokstav}: \\{server}\{share} eks: net use p: \\server\film Lenke til kommentar
Norm74 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er vel lite poeng i å kjøre Vista dersom man ikke har gevinst i form av økt ytelse, stabilitet og funksjonalitet. Har man de funksjoner man trenger er det naturlig og fokusere på ytelse og stabilitet. XP er et klart bedre valg pr dags dato med dette i betraktning. Om DX10 kom til Windows XP (ikke noen tekniske grunner til at det ikke skulle la seg gjøre - kun politikk) vil nok mange ferre hive seg på Vista. Irriterte meg over all "eyecandyen" og "hjelpere" / popups som kom i XP for en del år tilbake da man var en windows 2000 - bruker. Det er jaggu blitt enda verre i Vista. Etter 2-3 timer med tweaking (dvs å slå av alt mølet) er vel kanskje OS'et brukbart rent brukermessig. Får håpe SP1 samt driveroppdateringer med tiden vil gjøre det attraktivt å faktisk gå over til Vista. 9124598[/snapback] økt ytelse? nope 9125458[/snapback] Bare dumt å quote folk uten å lese hva de egentlig skriver. Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er vel lite poeng i å kjøre Vista dersom man ikke har gevinst i form av økt ytelse, stabilitet og funksjonalitet. Har man de funksjoner man trenger er det naturlig og fokusere på ytelse og stabilitet. XP er et klart bedre valg pr dags dato med dette i betraktning. Om DX10 kom til Windows XP (ikke noen tekniske grunner til at det ikke skulle la seg gjøre - kun politikk) vil nok mange ferre hive seg på Vista. Irriterte meg over all "eyecandyen" og "hjelpere" / popups som kom i XP for en del år tilbake da man var en windows 2000 - bruker. Det er jaggu blitt enda verre i Vista. Etter 2-3 timer med tweaking (dvs å slå av alt mølet) er vel kanskje OS'et brukbart rent brukermessig. Får håpe SP1 samt driveroppdateringer med tiden vil gjøre det attraktivt å faktisk gå over til Vista. 9124598[/snapback] økt ytelse? nope 9125458[/snapback] Bare dumt å quote folk uten å lese hva de egentlig skriver. 9126144[/snapback] Jepp Du skal også være ekstremt treg for å bruke 2-3 timer på å slå av uønskede funksjoner i vista Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 har aldri hatt så lite problemer med pc'en itte eg installerte Vista , komme aldri til å gå tilbake til xp, men nå skal det sies at jeg har KJØPT vista , kanskje litt mindre tull hvis du stikker i butikken å kjøper det Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vil tro de fleste som legger inn Vista, og har en PC som klarer å kjøre det. Velger å ikke gå tilbake. Jeg har ihvertfall benyttet meg av Vista hvis jeg hadde en bedre PC. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 har aldri hatt så lite problemer med pc'en itte eg installerte Vista , komme aldri til å gå tilbake til xp, men nå skal det sies at jeg har KJØPT vista , kanskje litt mindre tull hvis du stikker i butikken å kjøper det 9126923[/snapback] Går ut ifra du mener at folk som har pirat utgaven har bare problemer og folk som har kjøpt lovlig har ingen problemer.. For noe tull.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vil nok tro problemene forekommer for alle ja. Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vil nok tro problemene forekommer for alle ja. 9127195[/snapback] Hadde vært rart hvis det var noen forkjell på de da. Får ikke support fra M$..men hvem vil ha den :!: Jeg pleier alltid å kjøre pirat når jeg tester et system. Litt dumt å bruke 4000+ på et system som kanskje ikke svarer til forventningene. Selv utgaven med emulert OEM-BIOS, eller såkalt SLIC-channel emulering, har vært stabile. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) tror du leste feil , jeg skrev at folk som går i butikken og kjøper vista har KANSKJE MINDRE tull med sitt OS , men du fikk visst dette til å bli "folk som har pirat utgaven har bare problemer og folk som har kjøpt lovlig har ingen problemer.." har selv fått support fra MS , de ringte meg opp og var ganske hjelpsomme , tvilte litt på at de gadd å hjelpe meg, men dagen etter jeg sendte en heftig mail ringte de meg opp og de hadde funnet løsningen på problemet mitt.. Endret 23. juli 2007 av toazty Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 I min kommentar gjaldt det bugs. Men snakker vi support, vil jeg nok tro at de lovlydige ligger et steg fremfor.. Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Desverre gjelder det ikke OEM-utgaver. Her tar M$ 500 pr. spørsmål, da de har overlatt support til PC-produsenten. Er vel en grunn til at OEM er billigere også. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 ja og som i mange land får du ikkje kjøpt OEM versjoner, Usa selger vel ikke oem versjoner.. eneste måten du får oem er hvis det følger med en pc du kjøper , og der er det selger av pc som kan hjelpe deg med div. support Lenke til kommentar
enl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Har prøvd PC-support gjennom produsent tidligere, tror det var i 1995, og det hjalp meg fint lite. Mennesket i den andre enden av tråden skjønnte ikke et kvekk. Kanskje like greit, man lærer mer av å prøve seg frem selv For vanlige brukere holder det sikkert, for spm som "Hvor plugger jeg inn skriveren?", kan mange svare på. Endret 23. juli 2007 av enl Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 hehehehe... i 1995 hadde vel ikke personen du snakka med tatt i en pc engang Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) hehehehe... i 1995 hadde vel ikke personen du snakka med tatt i en pc engang 9130478[/snapback] Du har ikke vært med så mange år skjønner jeg. Jeg kjøpte min første PC på midten av 80-tallet Endret 23. juli 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 heh.. vi fikk vel pc på slutten av 80 tallet.. men jeg vet jo det at det var jo ikke akuratt mange hjemme pc'er før på slutten av 90 tallet.. , kjenner den dag i dag folk som ikke har rørt en pc som er under 60 år.. og pc support i dag er 10x bedre enn hva den var for 10 år siden.. , Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 ...MEN systemet er nødt til å funke! ... Da gir svaret seg selv. XP er kjørt på millioner av maskiner i mange år. Vista har ikke engang kommet med SP1. Dersom det er nødt til å funke er det tryggest med XP. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Tror ikke det er noen som kjører vista uten problemer..De er bare så stolte til å innrømme at de faktisk har problemer.hehe Og det er ikke noe ukjent problem at directX 10 spill har en ytelse som ikke ligner grisen (i forhold til hva ytelsen egentlig skulle vært) som de håper skal kunne rettes i SP1.. 9125021[/snapback] Har du noe belegg for å påstå at det ikke er mange som kjører Vista feilfritt? Jeg kjører i alle 100% feilfritt på min PC, og har forsåvidt gjort det siden RC1. Bruker PCen til spill og programmering. PCen har tilgode å krasje, selv etter flere dagers oppetid. Nå var ikke ustabilitet noe problem med XP heller så det er sagt...men personlig synes jeg Vista fungerer bedre. Vil vel egentlig tro at (merk tror) de fleste som kjører Vista har svært lite problemer hvis de gidder å oppgradere programvare til siste versjon (som normalt nå har blit vista kompatible). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå