Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hente ny Skoda i Danmark - spare 60.000 ?

Anbefalte innlegg

Hallo,

Vurderer å kjøpe ny Skoda Octavia stasjonsvogn i Elegance-utførelse, 1.9 TDI med 105HK. Denne koster 276.000kr ferdig levert i Norge. Men når jeg sjekker hva den koster i Danmark , er det nesten sjokkerende mye mindre!

Via www.carprices.dk får jeg vite at denne modellen koster 13600 EURO i Danmark, ekskludert alle avgifter. Påplusset norske avgifter blir det bare 207500kr. Det er en forskjell på 70.000kr!

Da har riktignok den danske versjonen ikke partikkelfilter, mens den norske har det. Av en eller annen grunn er den danske versjonen med DPF uforholdsmessig dyr, 217.000kr ferdig importert. Octaviaen selges ikke uten partikkelfilter i Norge.

Har jeg misforstått noe, eller er det virkelig SÅ mye å spare? Det er jo helt vilt stor forskjell her!

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lagt til alle avgifter, brukte dinsides importkalkulator. Også momsen er med. Utstyrsnivået er det samme.

Inkluderer jeg partikkelfilteret, er dette fortsatt en veldig god deal. Prisen blir da 217.500kr.

Dette skal jeg jaggu gå for dersom det viser seg å stemme.

T

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar
ER ikke noe spesiellt billigere i danmark, men se heller i sverige og tyskland.

9124299[/snapback]

Poenget her er jo at trådstarter kjøper NY bil i Danmark, og betaler da ikke danske avgifter. Det er som kjent disse som gjør at danske biler er vel så dyre som norske.

Lenke til kommentar

Kjøper du nybil i Danmark for å ta med deg til norge, slipper du Danske avgifter, da denne skal avgiftslegges i Norge. Dette er noe som var ganske så lønnsomt, da nettoprisene i danmark på bil var lavere enn i Norge pga deres bilavgifter er høyere en i Norge. SDKbiler i Ålborg solgte mye nybiler (Toyota) til Norge før, men etter vår avgiftsomlegging samt nye EU regler, har denne lukrative muligheten blitt mye mindre lukrativ.

Kan jo vise til en artikkel her om saken. Stadig færre importerer bilen fra Danmark

Kollega av meg sparte ifjor ca 60.000 kr på en ny Carolla Verso på denne måten.

Lenke til kommentar

Når det gjelder SDKbiler har jo de innført en ny salgsmodell. Istedenfor å selge biler uten avgifter og la kjøpende nordmenn ta seg av importdelen, selger de nå ferdig levert på norske kaier. Prisdifferansen er plutselig mye mindre - tror rett og slett de stikker mesteparten av gevisnten i egen lomme.

T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...