Gå til innhold

Burde jeg hatt blå 2008-oblater nå ..?

Hewitt

Anbefalte innlegg

Jeg ser når jeg er ute og kjører at så og si absolutt alle biler har klistret på de nye oblatene, blå for 2008. Men jeg har fortsatt mine gule for 2007 ... Jeg kjøpte bilen min brukt i mai, og begynner jo da selvsagt å bli litt bekymret for om det har oppstått et eller annet feil slik at jeg ikke har fått tilsendt mine oblater? Hvor kan jeg ta kontakt? Og når er fristen for å få de nye oblatene på skiltene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste frist for å feste oblatene på skiltene er 15. august!

Bare ta kontakt med din lokale trafikkstasjon, så får du høre hva de sier.. De skal ha oversikt over slikt!!

Ikke absolutt alle får oblater i postkassene sine.

- Det vil ikke bli sendt oblater på kjøretøy hvor det er skyldig årsavgift, eller det foreligger annen avskiltingsgrunn. Ble årsavgiften betalt etter forfall, vil en ikke få oblat før det separate kravet om tilleggsavgift er betalt, forklarer Kilskar.

Dersom det er innsendt salgsmelding for registrert bil, tildeles ikke oblat før omregistrering er foretatt. Oblater gis ikke ut der forsikringen er opphørt, eller det er tilsendt varselbrev om manglende periodisk kontroll.

Kontrollmerker for bil Sjekk ut denne linken.. Her står alt du måtte vite om dette!!

Kilder: Statens Vegvesen

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar

Jo, jo, er jo muligheter for det, men virker bare veldig rart at ALLE her jeg bor har fått dem unntatt meg. :p

Edit:

Til de som ønsker å få en "ending" på historien, så hadde Statens Vegvesen sendt ut oblatene til tidligere eier, men skulle nå sende ut nye til meg. Case closed. :)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...