Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 De bildene vi diskuterer er ikke tatt på et lystett bad, langt i fra. Dette begynner å bli litt OT hvis man diskuterer andre bilder enn de som er utgangspunktet. Hvorfor er disse bildene vi har sett i denne tråden uskarpe, var utgangspunktet for alle postene frem til for litt siden. 9133682[/snapback] Jeg tror ikke bildene lider av bevegelsesuskarphet, men fokusfeil. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Uansett tror jeg alle er enige om at det sannsynligvis dreier seg om brukerfeil, og at trening gjør mester Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Uansett tror jeg alle er enige om at det sannsynligvis dreier seg om brukerfeil, og at trening gjør mester 9133708[/snapback] Vente for lenge mellom fokus-lås og eksponering du tenker på da vel? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg er ikke helt sikker, men synes at eksemplene er lite konsistente i sin skarphet/uskarphet. Det tyder stort sett på brukerfeil av en eller annen sort. Jeg mener også at problemet var enda større med den lengre zoomen, og det bekrefter misstanken. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg er ikke helt sikker, men synes at eksemplene er lite konsistente i sin skarphet/uskarphet. Det tyder stort sett på brukerfeil av en eller annen sort. Jeg mener også at problemet var enda større med den lengre zoomen, og det bekrefter misstanken. 9133970[/snapback] Hvilke "brukerfeil" ser du på som alternativer? Det å røre for mye på kameraet er jo en, eller at motivet nermer seg for fort... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Å næme seg objektet etter at man har satt fokus. At man ikke har satt fokus skikkelig i utgangspunktet. Bruk av multipunkt kan føre til at man blir lurt av elektronikken. Bevegelsesuskarphet. Velg din favoritt, eller kom med enda flere alternativer. Jeg er ikke helt sikker på hva som er galt med alle bildene, men kraftig overeksponerte blitzbilder tyder som oftest av fokus er satt feil. Hvis ikke ville ikke TTL'en ha bommet så kraftig. Endret 24. juli 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Å næme seg objektet etter at man har satt fokus. At man ikke har satt fokus skikkelig i utgangspunktet. Bruk av multipunkt kan føre til at man blir lurt av elektronikken. Bevegelsesuskarphet. Velg din favoritt, eller kom med enda flere alternativer. Jeg er ikke helt sikker på hva som er galt med alle bildene, men kraftig overeksponerte blitzbilder tyder som oftest av fokus er satt feil. Hvis ikke ville ikke TTL'en ha bommet så kraftig. 9134068[/snapback] Jeg går for det siste. For lite lys til at fokusen fungerer bra... Lenke til kommentar
cessyjan Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Å næme seg objektet etter at man har satt fokus. At man ikke har satt fokus skikkelig i utgangspunktet. Bruk av multipunkt kan føre til at man blir lurt av elektronikken. Bevegelsesuskarphet. Velg din favoritt, eller kom med enda flere alternativer. Jeg er ikke helt sikker på hva som er galt med alle bildene, men kraftig overeksponerte blitzbilder tyder som oftest av fokus er satt feil. Hvis ikke ville ikke TTL'en ha bommet så kraftig. 9134068[/snapback] Jeg går for det siste. For lite lys til at fokusen fungerer bra... 9134125[/snapback] Jeg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå