Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bredband på windows 98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win98 og bredbånd

Koblet meg opp på Internett med WIN98 for en times tid siden. Har "doubleboot" med WINXP og visste at forbindelsen var der ( i XP).

Etter å ha lastet inn WIN98 gikk jeg til "wizard" for oppkopling til Internett og uten å gjøre noe annet enn å velge "oppkopling mot LAN nettverk" og glemme alt som har med valg av ISP osv var jeg på nettet.

Det eneste du må være sikker på er at du har lastet inn driver for nettverkskortet.

Kunne ikke vært enklere.

Lykke til!

Addendum kl.02:59:

Ser at du har ADSL. Antok at du hadde kabel. Da er det kanskje noe anderledes. Kan du prøve å kople deg på via Outlook Express ved å logge deg inn med passord og brukernavn under "Options_new account". Du må jo ha lastet inn en driver for ADSL-kortet. Send deretter en mail til deg selv.

Har du sjekket "devices" under "system" i "Control Panel". Der vil du ihvertfall kunne konstatere om du har driver som funker.

Følger det forøvrig ikke med noen veiledning når du fikk utstyret?

Lenke til kommentar
åssen får eg bredband på windows 98?? har bare brukt windows xp....

gikk inn på internett ,men da søkte bare den etter et modem (56/64 moden)

eller fikk eg opp lan tilkobling men ingenting eg kunne skrive passord og brukernavn på bredband

Høres ut som du tenker breibamd = Telenor ADSL.

Du må laste ned RASPPPOE for og få kjørt mot TN ADSL, linken til dette finner du på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...