pjott Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Heisann og Hoppsann! Det har seg slik at jeg nå holder på med et lite prosjekt her. Programmet går ut på å leie ut tilhengere til kunder etc. Slik det fungerer nå, er at jeg har mange txt-bokser hvor brukeren skal fylle inn navn, adresse, telefon etc. I en annen Combo-Box har jeg lagt til alle type tilhengere som vi har. cmbType.AddItem "Bilhenger 1, LA 5718" cmbType.AddItem "Båthenger 2, DP 7431" cmbType.AddItem "Cargo C-13 3, LA 5722" ..... osv. Etter all info er lagret i et tekstdokument, vil jeg ha en oversikt. Tekst-Dokumentet blir seende slik ut: txtLagre.Text = txtLagre.Text & "Navn: " & frmNyKunde.txtNavn.Text & vbNewLine txtLagre.Text = txtLagre.Text & "Adrese: " & frmNyKunde.txtAdresse.Text & vbNewLine ..... osv. Så, til oversikten som jeg sliter noe voldsomt med. Jeg har aldri gjort dette, så dette blir en utfordring ikke minst for meg - Se for deg et Hotell-Rom Booking System. Den har ukedager osv. i en slags "kalender", med rød markør over dagene rommet er leid ut, samt navn til personen som har leid rommet. Tenkte noe álla dette, slik at du gjerne forstår litt mer: Ola Normann har bestilt Båthenger 2 fra tirsdag til torsdag, Eli N. har bestilt Cargo C-13 på lørdagen. Om du forstod meg rett, prøv å forklare best mulig. Dersom du ikke forstod hva jeg mente med dette, skriv, og jeg vil svare Dersom du kan hjelpe meg å kode dette selv, send meg en Privat Melding. Det hadde vert kanonas! Hvis du leser dette, takker jeg deg for oppmerksomheten. // Pjott Endret 22. juli 2007 av pjott Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg laget en kontroll for VB6 som ser AKKURAT SÅNN ut.... :O men denne var til utleie av toaletter. Endret 23. juli 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
pjott Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg laget en kontroll for VB6 som ser AKKURAT SÅNN ut.... :O men denne var til utleie av toaletter. 9123951[/snapback] Tror du det hadde vert noe mer vanskelig for tilhengere? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nei, den hadde jo sett helt lik ut... Den var egentlig ikke så vanskelig å lage, men det var litt knoting. Jeg skal finne frem koden når jeg kommer hjem fra jobb, så skal jeg se hvordan jeg løste det. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har noe som ser nesten samme ut, men det var vertikalt. Altså en timeplan med dager og timer... Ikke så stort problem det. Men hvorfor sitter man med VB6 som kom i 1998(!)? Uansett, er dette web eller applikasjon? uansett ikke store problemet... enten div-er på web, eller DrawRectangle i app på grafikk. Det er bare litt matte bak Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nei, det er ikke vanskelig. Jeg fant ikke koden, og jeg har ikke VB6 lenger..... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg fant ikke koden, og jeg har ikke VB6 lenger..... 9129365[/snapback] Som jeg skrev i en annen tråd trodde jeg vi snart var ferdig med 90-tallet... Lenke til kommentar
pjott Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg fant ikke koden, og jeg har ikke VB6 lenger..... 9129365[/snapback] Som jeg skrev i en annen tråd trodde jeg vi snart var ferdig med 90-tallet... 9129650[/snapback] No offence, men... Hold deg on-topic Greit nok at vi er ferdig med 90-tallet, men du snakker som om du er på vei i år 2053... Jeg vil bare bli ferdig med dette. Når jeg er ferdig med denne applikasjonen, er jeg også ferdig med VB. .EXE Applikasjon, ikke WEB-App. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå