Gå til innhold

Ny spill-PC - Hvordan ser dette ut?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal altså kjøpe meg en ny datamaskin, hovedsaklig med vekt på spill. Etter å ha undersøkt litt har jeg kommet frem til dette:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz - 2195,-

GFX: Asus GeForce 8800 GTX - 4400,-

HK: ABIT IN9 32X-MAX nForce-680i WiFi - 2400,-

RAM: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 - 1100,-

Kabinett: Apevia X-Cruiser, Sort med Vindu, 2x80mm - 649,-

Strømforsyning: Hiper ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte - 749,-

Skjerm: Sony 20" LCD SDM-S205F TCO-03 Silver 1600x1200 - 2,995,-

HDD 1: Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM - 1,450,-

HDD 2: Hitachi Deskstar 7K1000 750GB SATA2 32MB 7200RPM - 1,950,-

Totalt: 17888,-

Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger og forslag til forbedringer! Det kan også hende at jeg kan strekke meg til 20,000, så om noen av forslagene innebærer en liten prisøkning innenfor dette, så er nok det overkommelig.

På forhånd, takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ha satset på E6850 istedet for Q6600. Det er rett og slett fordi du ikke vil få bruk for alle kjernene på Q6600. E6850 er også mye raskere enn Q6600. E6850 er stock klokket til 3 GHz og med litt overklokking kan du lett får den opp i 3,6-3,8. Gode overklokkere får den fint opp i 4 GHz med en god luft kjøler :thumbup:

Som hovedkort ville jeg nok gått for et av ASUS sine. Asus P5N32-E SLI er et meget godt kort. Det er fint for overklokking og.

Ellers så ser oppsettet fint ut syns jeg. Kanskje burde du se på en annen strømforskyning, men det kan du jo stille spørsmål om under forumstråden Strømforskyninger.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Så du mener - selv om spill i nærmeste fremtid vil ta nytte av quad - at fire kjerner er overflødig? Jeg regner med å ha denne PC-en i en god stund, og vil derfor ikke kjøpe noe som blir gammelt med det aller første. Finnes det for øvrig andre forbedringer jeg kan gjøre om jeg spytter inn to lapper ekstra? (Mer RAM kjøper jeg heller senere etter behov.)

PS: Jeg er heller ikke noen racer på overklokking.

Lenke til kommentar

Den raptor disken gir ikke så veldig mye ytelseøkning har jeg forstått. Så den kan du gjerne bytte ut med en annen disk hvis du trenger to disker.

Jeg har også blitt anbefalt crosair sine strømforskyninger, de skulle vist være veldig bra.

Du kan jo se på hva jeg har i bestilling. Har brukt noen måneder nå på og finne det beste som jeg kan oppdrive for en grei slump penger :thumbup: -->Handlevogn

Vil tro du får høyere ytelse med E6850 siden den har en stock klokkehastighet på 3GHz. Q6600 har jo bare 2,4GHz, og den produserer mer varme siden det er dobbelt så mange kjerner. Om en 2-3 år så har man nok "ekte" 4 kjernes CPUer som er mye raskere og mindre varme enn nå. Om man da ikke har kommet opp i 8 kjerner da :w00t:

Lenke til kommentar

Følger etter. Gå for Intel Core 2 Duo E6850, ASUS Striker Extreme, Samsung SpinPoint T166 500GB.

Grunnet at den Q6600 er ikke så bra om et halv år. Da har det kommet mye bedre quad CPU-er. Et Abit kort til 2.400,- er overpriset. Striker Extreme ifra ASUS vil gjøre samme nytte for 200,- mindre. Og du trenger ikke de overpriset diskene. Samsung SpinPoint T166 500GB gjør samme nytte. Men større kapasitet.

Lykke til med ny PC :) Bare spørr mere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...