Perdition Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Lurer på om CPUen henger etter resten av systemet til spilling. Jeg har: CPU: 939 socket AMD Athlon 3500+ 2.2 Ghz. Hovedkort: Asus A8V-E Deluxe Skjermkort: Ati Radeon 1800xt Minne: GeIL CL25-4-4DDR 400 (1024 ram) Også, har jeg tenkt til å oppgradere RAM, men da trenger jeg nytt hovedkort, også blir det vel også en ny CPU i lag med at jeg skal få meg skjermen Samsung 226CW nå til uka. Mvh. EDIT: La det ut under CPU fordi det er primært det jeg lurer på. Andre svar mottas med takk. Endret 22. juli 2007 av Parad0x Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Lurer på om CPUen henger etter resten av systemet til spilling. Jeg har: CPU: 939 socket AMD Athlon 3500+ 2.2 Ghz. Hovedkort: Asus A8V-E Deluxe Skjermkort: Ati Radeon 1800xt Minne: GeIL CL25-4-4DDR 400 (1024 ram) Også, har jeg tenkt til å oppgradere RAM, men da trenger jeg nytt hovedkort, også blir det vel også en ny CPU i lag med at jeg skal få meg skjermen Samsung 226CW nå til uka. Takk for svar, Mvh. 9122972[/snapback] Nei.. Er noe annet der.. Mulig skjermkort.. Skulle hatt en ram brikke til.. 2 gb.. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Tror også skjermkortet er flaskehalsen her ja...Mer ram skader heller ikke... Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Trodde grafikkortet mitt var veldig bra jeg da men , iallefall; har tenkt på mer ram men da vil jeg vel ha DDR2 type ram, og ikke 1 som jeg har. Noen forslag? Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) 939 socket bruker bare ddr 1 seph Endret 23. juli 2007 av Sephiroth Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du må/bør da altså skifte både ram, cpu, hovedkort og skjermkort. Gi oss et budsjett, så kan vi prøve å hjelpe deg nærmere Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan er forholdet mellom 1g ram og resten av systemet mitt? Er det hensiktsmessig å heller oppgradere mengden ram enn noe annet? Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan er forholdet mellom 1g ram og resten av systemet mitt? Er det hensiktsmessig å heller oppgradere mengden ram enn noe annet? 9326266[/snapback] Ja, tatt prisen i betraktning så vil 400 kr som en ekstra DDR1 brikke koster være en billig oppgradering. Nå kommer det selvfølgelig ann på hva du bruker maskinen til, men f.eks. BF2 vil du f.eks. merke at "henger" dersom man har for lite RAM når man f.eks. går fra antiluftskyts til å være vanlig fotsoldat. Dette merkes best ved at man er skutt uten at man skjønner hvem som skjøt en Problemet ditt er at systemet ditt er såpass utdatert at det kanskje er like greit å bytte alt en gang i fremtiden enn å drive å lappe på noe som ikke gir de helt store effektene, men som likevel koster litt kroner. Dersom du tenker på videre oppgradering så er det skjermkortet som holder PCen tilbake. (skal man bytte CPU bør du også bytte hovedkort, RAM, skjermkort osv.) Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvordan er forholdet mellom 1g ram og resten av systemet mitt? Er det hensiktsmessig å heller oppgradere mengden ram enn noe annet? 9326266[/snapback] Overklokk heller det du har, og spar penger til et helt nytt oppsett. Overklokking er den billigste oppgraderingen som fins:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå