Gå til innhold

Hvem er best mellom disse Antivirus programmene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har selv brukt norton internet security i flere år, og har gode erfaringer med den.

Den siste versjonen jeg har brukt, 2006, har en funksjon som sjekker om windows automatiske oppdateringer er satt til på. Hvis den ikke er det, eller man som jeg har valgt å selv bestemme hvilke oppdateringer som skal innstalleres, så får man en advarsel om dette på hver oppstart og det er irriterende.

Byttet til avg free etter at abbonentsperioden gikk ut. AVG fant en trojaner som norton aldri har funnet. På den annen side så har avg visstnok flere falske identifiseringer, så det er jo umulig å vite om norton ikke fant den eller om det er avg som feilidentifiserte eller om det er avg som hadde rett.

Uansett, det var ikke en viktig fil så den ble slettet.

Avira får også mye skryt, men har hørt at det er dårlig på eldre virus/trusler siden det er så nytt.

Gratisversjonen skanner heller ikke eposten.

Norman har fått svært dårlig omtale i nesten alle tester, så det stoler JEG ikke på.

NOD32 som også ble nevnt skal også være bra.

Problemet er ofte at ulike programmer har uliker styrker og svakheter, og det som ett finner misser det andre på og man får også ofte falske meldinger så man vet ikke om det som et finner er faktiske farer.

Et annet problem er at hvis antiviruset ikke finner noe, så tolker mange det som om det har stoppet absolutt alt og derfor er maskinen virusfri. I realiteten betyr det kanskje bare at det ikke har funnet noe.

Jeg irriterer meg også over elendig rapportering i de fleste programmer.

Får for eksempel melding om at et virus er oppdaget, så mangler info om hva som ble gjort med det og man må skanne påny for å se om det er fjernet, eller klikke oss gjennom kataloger, vaulter og ulike steder hvor virus et kanskje sendes til.

Er mer interressert i å vite om det viruset som ble funent ble slettet enn å vite nøyaktig tidspunkt for start av virusskann og alle mulige uinterressanne informasjon som oppgis isteden for den viktige som man har bruk for.

Lenke til kommentar

Typen brukte Norman og fikk inn virus og trojanere Norman ikke kjente for en liten stund siden. Det ødela en god del filer og internett tilkoblingen og var virkelig ute å kjørte en stund. De fikk inn Avast isteden og greide å få bort all dritten heldigvis.

Jeg bruker Norton og har gjort det nå i halvannet år og er bra fornøyd med den. Ellers så er vel nod 32 bra, panda, trend micro pensillin. Av de du listet påå så hadde jeg nok gått for norton.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...