dj_vega Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Hei. Jeg kjøpte et 6mmd gammelt skjermkort at en kompis så og skjermkortet klager over at det ikke får nok strøm, men det kan jeg ikke skjønne hvorfor, da strømforsyningen er en Kvalitet strømforsyning fra Fortron/Source på 350watt (kontinuerlig) og dette er da pc`n min: Kabinett: Chenbro Gaming Bomb Strømforsyning: Fortron/source 350w Harddisk 1: Western Digital Caviar SE 250 GB IDE Harddisk 2: Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA Prosessor: Intel Celeron D 330 (2.66 GHz) Ram 1: GeIL Value DDR400 512 MB Ram 2: Veritech DDR400 512 MB Skjermkort: Club3D Geforce 7600 GS 256MB AGP Hovedkort: ASRock P4i65PE-M Lydkort: TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 W-lan kort: Linksys WMP54G Firewire og usb kontroller: Belkin Hi-Speed USB 2.0/FireWire Dvd brenner 1: Nec AD-5170 Dvd brenner 2: Samsung TS-H552B Cpu Kjøler: Cooler Master DI4-8KD3B-0L Diskett Stasjon: SAMSUNG Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black Vifter: 2x 80mm Raidmax Nå har jeg skrevet ALT internt som er i pc`n så nå lurer jeg på om jeg trenger en NY strømforsyning eller at det bare en programm feil? Legger foresten til et bilde som viser hvordam den såkalte advarselen ser ut. Takk For ALLE Svar MVH: Tor Erlend Olsen BTW: Edit: Skriveleif Endret 22. juli 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Da har du vel "glemt" ekster strøm tilkopling (molex plugg) inn på grafikk kortet da - som er av hvilken type ? Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 den er standard molex eller hva det nå heter den 4pins pluggen, den er allerede satt i. Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Sjekk denne linken for å regne ut strømtrekket ditt: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Jeg gjorde en prøveberegning på ditt oppsett og fikk 327W som er ganske tett opptil kapasiteten til din PSU. Men du har ikke oppgitt hvor mye din PSU tåler av strømtrekk på 12V railen (railene). Det er mulig at den er overbelastet når du kjører 3D grafikk. Har du overklokket CPU eller skjermkort? Det øker strømtrekket ytterligere. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Ingen av komponentene er noe som helst overklokket så overklokking kan ikke være feilen, men det kan jo være PSU`n så er eller blir for liten.? EDIT: det sto 16. ampere på psu`n på 12v`n Endret 22. juli 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ja, men det er jo litt merkeleg, om det har verka før? Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Prøvde å kjøre en 400w x-gear alene på strømforsyning ved hjelp av "jumpstarting" og jeg får fremdeles samme meldingen. Hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå