MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Dette støtter 1066Mhz: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...749&modelmenu=1 Men det har ikke SLI. Det bruker CrossFire. Vil anbefale deg å ta ibruk hovedkortet du har valgt og 800Mhz. Da du vil ikke merke så mye uansett. Eller, du vil merke litt. Men når du har et såpass bra system. Spiller det ingen rolle om du bruker 800MHz. Det er da min mening. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 ringer amentio i morgen da og ber de fjerne de brikkene fra bestillingen. Mulig jeg fortsatt kjøper ocz ram da, hvis ikke du har noe andre anbefalinger ? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 OCZ er å anbefale Har det selv, og kommer aldri til å benytte noe annet igjen.. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Plukker du ut 2gb 800mz ocz med prislapp mellom 1000-1400kr ? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Her: https://prisguiden.no/product.php?productId=54841 Sikker på at du ikke skal ha 4GB da? Koster ikke mere en rundt 2.000,- Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=71116 Mulig jeg går for disse. Må tenke litt på det. Hvis ikke blir det "bare" 2gb. Men takk for å ha reddet meg fra de der 1000mhz brikkene. Ville du heller ha kjøpt 8800 gtx framfor gts640mb istedenfor litt mer ram ? Endret 23. juli 2007 av Kpg Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er ikke 8800 GTX dyrere enn GTS 640MB? Et 8800 GTS/GTX kort vil uansett dra spill veldig bra. Om du velger et grafikk kort til ca. 3.000,- og legger de pengene i minne. Vil du kunne dra spill veldig bra. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 ved kjøp av 2gb ram, sparer jeg halvparten i forhold til 4gb. Lurer på om jeg da burde kjøpe gtx eller bare spare pengene og bare gå for gts640mb samt 2 gb ram. er litt usikker nå, hadde egentlig ikke tenkt overskride 12k. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51030 Her er vel siste endring. Mulig jeg kjøper en raptor og litt mer ram ved neste lønning. Hvor mye bedre enn gts320mb er storebror med 640mb og er det noen spesielle ytelsesforskjeller mellom produsenter av skjermkort ? Endret 23. juli 2007 av Kpg Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Husk å bestille versjon 3 av kabinettet. Har dette selv, og hadde ikke klart meg uten å kunne trekke luft til PSU utenfra. Hjelper veldig på temperaturen, og støyen. Tror også jeg ville kjøpt et annet hovedkort. Selv om det er dyrt, så gir det hovedkortet jeg anbefalte mye mer for pengene enn du tror. Det følger bla.a. med integrert lydkort fra Creative, av samme typen som sitter i lydkortene du kjøper utenom, og de koster 7-800kr tror jeg. Skulle du kjøpt hovedkort og et lydkort måtte du nøyd deg med hovedkort til 1800. Creative sine lydkort byr på mange fordeler i spill. Blandt annet har de en 3D funskjon for headset som virker veldig bra. Hører akkurat hvor folk er i spill. I spill med EAX lydeffekter får du en helt ny opplevelse, klarer ikke beskrive hvor deilig det er med skikkelig lyd. Når det gjelder harddisk, så er Raptor etter min mening bortkasta penger. Samsung har jeg dårlige erfaringer med. To ødelagte disker. Hitachi har jeg derimot hatt mer flaks med, så jeg velger å anbefale Hitachi. Western Digitals er også gode, har ikke opplevd problemer med de diskene enda. GTS 320MB er per i dag helt på høyde med 640MB versjonen. Det er kun når det spilles på veldig høy oppløsning at 640MB versjonen drar litt i fra. Begge deler er mer enn nokk til CSS, og BF2 også for den skyld. Vil også nevne at 4GB 800MHz RAM skal være mer enn nok. Mener at 4GB 800MHz RAM er et bedre kjøp enn 2GB 1066MHz RAM; serlig med tanke på at Geil har pleid å overklokke bra. Så du kan få 4GB RAM som kjører på 1066MHz til 1700kr om du er heldig. Det er voldsomt mye for pengene, jeg betalte 2200kr for 2GB like rask RAM for kun 6 måneder siden. Bare sørg for at det blir en liten bris rundt brikkene, for du må sansynligvis opp på 2,3V. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Ville du heller anbefale https://prisguiden.no/product.php?productId=64257 enn det kortet jeg har satt opp ? Må nesten ha svar fort, trenger å avbestille det andre i så tilfelle. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Nei, du kan godt kjøpe 640MB versjonen. 320MB gir mer ytelse for pengene, sant nok, men 640MB er gøy å ha. Du får velge selv, men siden du allerede har bestillt, så ville i alle fall ikke jeg stressa med å avbestille. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Har følt meg utilpass når det gjaldt enkelte valg. Spesielt når det kom til ram. Så har gjort et par omvendinger og kjøpt annet hovedkort samt 1066 mhz ram. Håper jeg blir fornøyd, iallfall til jeg får pcn. Da er det litt sent å angre, men har en god følelse nå https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51030 Der er den og jeg som ikke ville overskride 12k, blir omtrent å komme på 11990 elns Endret 23. juli 2007 av Kpg Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Husk å kjøpe en vifte til å sette på prosessorkjøleren. Se deg ikke blind på prisguideprisen, for det første må du huske at det er forskjellige butikker som har minsteprisen på de forskjellige varene. Og skulle du bestille fra flere steder kommer det frakt på 100 kr eller noe i tillegg, avhengig av hvor mye du bestiller derfra og hvor stort volum det tar eller hvor mye det veier. Sier det igjen, kjøp versjon 3 av kabinettet. Link I tillegg vil jeg på det sterkeste anbefale MIST 600W strømforsyning i stedenfor den fra OCZ, dersom det ikke gjlr ting så veldig mye vanskeligere for deg. Dette er vel kanskje den aller beste strømforsyningen du får. Link EDIT: Det kommer frakt i tillegg til deleprisen for hver butikk du handler hos, hvis det ikke kom klart frem. Endret 23. juli 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Bestiller fra netshop og amentio. blir 12 200 effektivt sånn ca. Noctua cpuvifte har vel da vifte Valget står enten mellom den ocz forsyninga eller corsair 620w. Leveringsmessig er ocz best. Det kan jeg nesten garantere for, selv om den støyer litt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 OK, la ikke merke til at det fulgte medd vifte. Trodde de bare solgte den der uten vifte. Er et par av de større kjøleribbene som selges uten vifte. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ser ikke nyttet i å kjøpe et P35 kort da han skal ha GeForce. Synes det heller er bedre å kjøpe et med nVIDIA chipset for en evt. oppgradering med ent nytt skjermkort i fremtiden. Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Vært mye usikkerhet rundt oppsettet av pc. Er liksom mye lettere å sette opp til andre. Man blir litt mer usikker når det gjelder sine egne penger liksom https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51030 Tror det blir det jeg bestiller. Sikkert ombestemt meg 5 ganger nå, men det er final tror jeg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Kommer til å være et utmerket system det der Lenke til kommentar
Kpg Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Da var pcen bestilt. Alt kom på 12 200 ved bestilling fra amentio, netshop og shg. La til noe kjølepasta og viftestyring bare for syns skyld. Viftestyring altså, kjølepasta kan være fint å ha https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51030 Endret noe i siste liten. Byttet til Corsair PSU siden jeg leste dårlig test om ocz sin PSU fra hw. Får vel innholdet om ei uka. Gleder meg til å sette opp d herre Endret 26. juli 2007 av Kpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå