Gå til innhold

Råd og hjelp ved bygging av gamer pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ved kjøp av 2gb ram, sparer jeg halvparten i forhold til 4gb. Lurer på om jeg da burde kjøpe gtx eller bare spare pengene og bare gå for gts640mb samt 2 gb ram. er litt usikker nå, hadde egentlig ikke tenkt overskride 12k.

Lenke til kommentar

Husk å bestille versjon 3 av kabinettet.

Har dette selv, og hadde ikke klart meg uten å kunne trekke luft til PSU utenfra.

Hjelper veldig på temperaturen, og støyen.

Tror også jeg ville kjøpt et annet hovedkort.

Selv om det er dyrt, så gir det hovedkortet jeg anbefalte mye mer for pengene enn du tror.

Det følger bla.a. med integrert lydkort fra Creative, av samme typen som sitter i lydkortene du kjøper utenom, og de koster 7-800kr tror jeg.

Skulle du kjøpt hovedkort og et lydkort måtte du nøyd deg med hovedkort til 1800.

Creative sine lydkort byr på mange fordeler i spill.

Blandt annet har de en 3D funskjon for headset som virker veldig bra.

Hører akkurat hvor folk er i spill.

I spill med EAX lydeffekter får du en helt ny opplevelse, klarer ikke beskrive hvor deilig det er med skikkelig lyd.

Når det gjelder harddisk, så er Raptor etter min mening bortkasta penger.

Samsung har jeg dårlige erfaringer med. To ødelagte disker.

Hitachi har jeg derimot hatt mer flaks med, så jeg velger å anbefale Hitachi.

Western Digitals er også gode, har ikke opplevd problemer med de diskene enda.

GTS 320MB er per i dag helt på høyde med 640MB versjonen.

Det er kun når det spilles på veldig høy oppløsning at 640MB versjonen drar litt i fra.

Begge deler er mer enn nokk til CSS, og BF2 også for den skyld.

Vil også nevne at 4GB 800MHz RAM skal være mer enn nok.

Mener at 4GB 800MHz RAM er et bedre kjøp enn 2GB 1066MHz RAM; serlig med tanke på at Geil har pleid å overklokke bra.

Så du kan få 4GB RAM som kjører på 1066MHz til 1700kr om du er heldig. Det er voldsomt mye for pengene, jeg betalte 2200kr for 2GB like rask RAM for kun 6 måneder siden.

Bare sørg for at det blir en liten bris rundt brikkene, for du må sansynligvis opp på 2,3V.

Lenke til kommentar

Har følt meg utilpass når det gjaldt enkelte valg. Spesielt når det kom til ram. Så har gjort et par omvendinger og kjøpt annet hovedkort samt 1066 mhz ram. Håper jeg blir fornøyd, iallfall til jeg får pcn. Da er det litt sent å angre, men har en god følelse nå :p

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51030

Der er den og jeg som ikke ville overskride 12k, blir omtrent å komme på 11990 elns :p

Endret av Kpg
Lenke til kommentar

Husk å kjøpe en vifte til å sette på prosessorkjøleren.

Se deg ikke blind på prisguideprisen, for det første må du huske at det er forskjellige butikker som har minsteprisen på de forskjellige varene.

Og skulle du bestille fra flere steder kommer det frakt på 100 kr eller noe i tillegg, avhengig av hvor mye du bestiller derfra og hvor stort volum det tar eller hvor mye det veier.

Sier det igjen, kjøp versjon 3 av kabinettet.

Link

I tillegg vil jeg på det sterkeste anbefale MIST 600W strømforsyning i stedenfor den fra OCZ, dersom det ikke gjlr ting så veldig mye vanskeligere for deg.

Dette er vel kanskje den aller beste strømforsyningen du får.

Link

EDIT: Det kommer frakt i tillegg til deleprisen for hver butikk du handler hos, hvis det ikke kom klart frem.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Bestiller fra netshop og amentio. blir 12 200 effektivt sånn ca. Noctua cpuvifte har vel da vifte :p

Valget står enten mellom den ocz forsyninga eller corsair 620w. Leveringsmessig er ocz best. Det kan jeg nesten garantere for, selv om den støyer litt.

Lenke til kommentar

Da var pcen bestilt. Alt kom på 12 200 ved bestilling fra amentio, netshop og shg. La til noe kjølepasta og viftestyring bare for syns skyld. Viftestyring altså, kjølepasta kan være fint å ha :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51030

Endret noe i siste liten. Byttet til Corsair PSU siden jeg leste dårlig test om ocz sin PSU fra hw.

Får vel innholdet om ei uka. Gleder meg til å sette opp d herre :p

Endret av Kpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...