GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Lao Jeg mener selv at en av de viktigste tilltakene som må gjøres for å kunne realisere verdensproblemet, må være å redusere anntall barn som blir født på en eller annen rettferdig måte. Er det noen som har noen snedige innspill på dette emnet, så er det bare å svare. Er det ikke noen som har noen andre teorier/løsninger, er ikke så interesert i å høre om Mars & Venus. Endret 22. juli 2007 av GaiusJuliusCaesarOctavianus Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det skjer allerede. Der man får bedre helsetilbud vil man være mindre bekymret for å miste barn og at det ikke er etterkommere som hjelper til når man er gammel. Kort fortalt. Se gjennom denne videoen før du spør mer: Videoforedrag Underholdende og ikke noe sånn tullemontasje som dukker opp på forumet med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Både ja og nei, selv om det ville vært på en rettferdig måte. Det er så mye som kan skje. Og jeg trur faktisk selv at verden aldri vil få verdensfred. Mennesker er bare sånn. Den kan bli mye bedre, men aldri perfekt. Å nekte folk så mange unger de vil, ville ført til opprør, særlig om hele verden hadde innført den regelen nå. Selvfølgelig ville det kanskje ført til mer fred, men også mer elendighet samtidig hos andre. 10 atombomber rundt jorden hadde gjort susen. De fleste omkommer, og kun noen fåtusener er igjen. Menneskene bygger seg opp igjen, det samme med naturen og dyreriket. Men dette er selvfølgelig noe som jeg aldri trur kommer til å skje, for det er rett og slett for forferdelig å gjøre. Jeg ville ikke gjort det. I fremtiden vil jo kanskje Mars bli en plass å bo, som gir større plass for oss. Og enda bedre så finner vi en ny galakse. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hva er "verdensproblemet"? Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Får du ikke puste, er det for trangt? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Når det gjelder overbefolkning så er vel Asia det største problemområdet. Det er her folketallet er høyest, og her det øker mest. I Vesten har folketallet stabilisert seg og hadde faktisk sunket hvis det ikke var for innvandring. Om man virkelig har et overbefolkningsproblem er et annet spørsmål, men hvis man går utifra at hele verdens befolkning skal kunne ha samme levestandard som det vi har nå må befolkningstallet ned. Ellers tror jeg at befolkningsutviklingen vil stagnere ettersom flere får tilgang til utdanning, et godt helsevesen og prevansjon, men om dette skjer snart eller når vi har fått flere milliarder mennesker til er vanskelig å si. Forhåpentligvis skjer det snart. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Får du ikke puste, er det for trangt? 9123643[/snapback] Befolkningsvekst er den største klimatrusselen ifølge FN's klimarapport. Ta deg en tur til en større asiatisk by og kjenn hvor god lufta er Lenke til kommentar
GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Får du ikke puste, er det for trangt? 9123643[/snapback] Befolkningsvekst er den største klimatrusselen ifølge FN's klimarapport. Ta deg en tur til en større asiatisk by og kjenn hvor god lufta er 9125243[/snapback] "That`s what I am talking about" Siden 1900 har befolkningsvekst i verden doblet seg, spesielt i Asia. Om dette skulle fortsette ser det ikke "lovanes ut, nei". Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 frykt ikke, Den Nye Verdensorden kommer snart til unnsetning! google population+reduction+nwo Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det burde gå an å opprette en eller flere kloder, som går i samme bane som jorden. Altså innen hverandres rekkevidder. Om man oppretter en kjerne (feks bygd rundt en asteroide) og kanaliserer mold, stein osv som kastes mot dette punktet. Med litt felles innsats, kan det går relativt raskt Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det burde gå an å opprette en eller flere kloder, som går i samme bane som jorden. Altså innen hverandres rekkevidder. Om man oppretter en kjerne (feks bygd rundt en asteroide) og kanaliserer mold, stein osv som kastes mot dette punktet. Med litt felles innsats, kan det går relativt raskt 9127717[/snapback] Ja, men det går fortere hvis alle ber til gud om at han må jobbe 6 dager til. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 frykt ikke, Den Nye Verdensorden kommer snart til unnsetning! google population+reduction+nwo 9127030[/snapback] Hah. Dette er sitater fra det første treffet som kom opp når jeg søkte på det du sa: Our weather is being controlled. Droughts, earthquakes, floods, hurricanes are rampant. Abortion has killed about 36 million babies. Many in America have been conditioned to believe this is not murder, but it has reduce America's population by 36 million. Må si at jeg tar sider som dette med en klype salt. Å kalle abort for mord er absurd, det samme er det å påstå at været blir kontrollert. Det er snart ikke en tråd igjen i denne delen av forumet hvor ikke en eller annen conspiracy-nut poster til latterlige sider som dette. Herre. Lenke til kommentar
GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Det skjer allerede. Der man får bedre helsetilbud vil man være mindre bekymret for å miste barn og at det ikke er etterkommere som hjelper til når man er gammel. Kort fortalt. Se gjennom denne videoen før du spør mer:Videoforedrag Underholdende og ikke noe sånn tullemontasje som dukker opp på forumet med jevne mellomrom. 9122513[/snapback] Hva er det denne mannen egentlig mener? Tullemontasje? Bare fordi jeg ikke har "geeket" meg innpå siden her i en år rekke og kommet med 3402 innlegg slik som han, så kan vel jeg start tråder som denne... Lenke til kommentar
Apepi Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Har tenkt i samme baner som trådstarter her, bare at jeg har dratt den litt lenger. Det har resultert i en del spørsmål: Hvorfor er det så himla viktig at mennesker reproduserer seg? Hva er greia med å absolutt skulle bevare menneskeheten? Hva skal vi egentlig med den? For hva om den en dag forsvant? Ville noe menneske lide av at menneskeheten ble borte? Ville ikke en global og total utryddelse av liv faktisk være en meget god løsning for å få bukt med verdens utallige problemer (ikke bare klimatrusselen, ressursmangelen og overbefolkningen, men også kriminalitet, krig, sykdom og sult)? Og vil ikke alt liv i universet forsvinne før eller siden uansett, i følge termodynamikkens andre lov? Hvorfor utsette det uunngålige? Å gjøre verden til et levelig og trivlig sted for alle virker som et temmelig nytteløst prosjekt som har pågått i tusner på tusner av år. Når skal vi endelig innse at det ikke fører noe sted? Jeg tipper aldri. Men det er lov å drømme... Endret 24. juli 2007 av Apepi Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Får du ikke puste, er det for trangt? 9123643[/snapback] Befolkningsvekst er den største klimatrusselen ifølge FN's klimarapport. Ta deg en tur til en større asiatisk by og kjenn hvor god lufta er 9125243[/snapback] Er det mennesket som foruerenser, eller er det konsekvenser av den industrielle revolusjonen og hvordan verdensøkonomien fungerer (har jeg lov å bruke ordet kapitalisme her)? Dersom vi har et problem, så er det vel bedre å sørge for å gjøre noe med det, enn å forsøke å begrense problemet ved å kunstig styre befolkningsvekst? Jeg kommer ikke til å forurense mindre med min virkelighetsoppfattning, men politikere har muligheten til å sørge for at jeg gjør det og fortsatt la meg leve rett så fett. frykt ikke, Den Nye Verdensorden kommer snart til unnsetning! google population+reduction+nwo 9127030[/snapback] Jeg leser konspirasjon til jeg blir lei. Det er som med nyheter, men det tar lengre tid før jeg kjeder meg. New World Order er i mine øyne fakta, ettersom jeg antar talene til Bush Sr. ikke er falske (mm.). Meningen med ordet kan derimot simpelt bety kapitalistisk globalisering, en overgang til verdensdelsunioner og tilhørende valutaer og mer makt til organisasjoner som FN, WTO, osv. Om det er noen plan for å redusere jordens befolkningstall betraktelig er jeg veldig skeptisk til. I så tilfelle vil jeg tro G8 har WW3 (eller er det WW4) i planene. Dersom global oppvarming, eller en kommende istid, tar knekken på et hav av mennesker kan vi i hvertfall garantere at det dukker opp konspirasjonsteorier. Men jeg utelater det ikke, men at det skjer et massemassedrap åpenlyst foran øyne våre, må Alex Jones ha rett i at verden beveger seg inn i en fasistisk politistatkultur. Hah. Dette er sitater fra det første treffet som kom opp når jeg søkte på det du sa:.. Det er er et hav av forskellige konspirasjonsspådommer i samme emner. Kun en trenger å ha noen form for fotfeste. Jeg antar du ville latterliggjort en hver større konspirasjon uansett, så det var nok ikke deg han henvendte seg til med denne typen post. Du må nok begynne et annet sted, eller rett og slett gi F! Det skjer allerede. Der man får bedre helsetilbud vil man være mindre bekymret for å miste barn og at det ikke er etterkommere som hjelper til når man er gammel. Kort fortalt. Se gjennom denne videoen før du spør mer:Videoforedrag Underholdende og ikke noe sånn tullemontasje som dukker opp på forumet med jevne mellomrom. 9122513[/snapback] Hva er det denne mannen egentlig mener? Tullemontasje? Bare fordi jeg ikke har "geeket" meg innpå siden her i en år rekke og kommet med 3402 innlegg slik som han, så kan vel jeg start tråder som denne... 9130491[/snapback] Denne var nok i myntet til deg, men sånne som meg og ballemannen. Han referer nok til videosnutter som konspirasjonsteorier og annet tull Merkelig hvordan jeg hadde sett den videon alt og tidligere linket til TedTalk her (mener jeg har linket til denne snutten også). Noen ser på TV og leser bøker, jeg leser konspirasjon mer-eller-mindre enn det som er vanlig for førstnevnte. Det avhenger av hvor interessert jeg er å grave .. for du må grave når du har kommet forbi at Bush og Blair er reptiler. Det er mange syn på verden, se bare i Israel/Palestina-tråden. Hvem har rett i slike saker? Å gjøre verden til et levelig og trivlig sted for alle virker som et temmelig nytteløst prosjekt som har pågått i tusner på tusner av år. Når skal vi endelig innse at det ikke fører noe sted? Jeg tipper aldri. Men det er lov å drømme... 9130990[/snapback] 'Historien gjentar seg' er det visstnok mange som har sagt. Det fører ikke noe sted fordi vi ikke er villige til å forandre oss, men også fordi de som er i makt ikke har interesse av det. Jeg tror ikke løsningen er å legge ansvaret globalt. For meg virker det nesten umulig å gjøre noe lokalt og regionalt. Alt skal løses nasjonalt og nå mere og mere globalt. Er vi virkelig for dumme til å ta saken i egne ender? Man behøver i ikke CO2-forskning lokalt for å gjøre noe med det lokalt. Vi klarer jo rett og slett ikke sortere søppel! Enten har demokrati og frihet ført til at vi ikke lenger bryr oss og legger ansvaret på politikere som ikke presterer. Eventuelt kan det være en agenda for å distansere det store publikum fra å bry seg, ved f.eks. å gjøre byråkratiet så stort at det virker nyttesløst dersom du ikke har makt i form av verdiløse papirseddler eller nok ansatte til å bli hørt. OBS! Når det kommer til CO2 og global oppvarming er jeg selvfølgelig skeptisk. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det er snart ikke en tråd igjen i denne delen av forumet hvor ikke en eller annen conspiracy-nut poster til latterlige sider som dette. Herre. 9127895[/snapback] Det var vel mer et forsøk på ironi, og/eller provosere sånne som deg. Jeg burde kanskje visst at det første ikke funker så bra på internett. Når det er sagt så skal du være forsiktig med å avfeie alle du ikke er enig med som conspiracy nuts. Eco-Extremist Wants World Population to Drop below 1 Billion Rockefeller Admitted Elite Goal Of Microchipped Population Enviro Mentalists Call For Culling Of Human Population Professor's "Kill 90% of Population" Comments Echo UN, Elite NGO policies Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Hva er det denne mannen egentlig mener? Om det er Hans Rosling du refererer til så er hans kjepphest å gjøre tilgjengelig systematisert data for å bekjempe manges verdensbilde som er basert på fordommer. -De siste 40-50 årene har utviklingen gått fra en todelt verden til en kraftig utjevning av levevilkårene, men mange sitter igjen med bildet av verden slik den var før. -Forbedring av sosiale vilkår må komme innenfra i et land. -Å få ta del i frihandel er den beste gaven man kan gi til et land og det som raskest vil få opp levestrandarden. Så måten venstresiden prøver å "hjelpe" Afrika virker faktisk mot sin hensikt. Endret 24. juli 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hah. Dette er sitater fra det første treffet som kom opp når jeg søkte på det du sa:.. Det er er et hav av forskellige konspirasjonsspådommer i samme emner. Kun en trenger å ha noen form for fotfeste. Jeg antar du ville latterliggjort en hver større konspirasjon uansett, så det var nok ikke deg han henvendte seg til med denne typen post. Du må nok begynne et annet sted, eller rett og slett gi F! 9131048[/snapback] Jeg er ikke den som avfeier ting før jeg har vurdert dem, og det skjer faktisk en sjelden gang at jeg kommer over en konspirasjonsteori som faktisk kan ha noe for seg. F.eks. er jeg skeptisk til at JFK ble myrdet Lee Harvey Oswald. De konspirasjonsteoriene som omhandler gigantiske organisasjoner som forsøker å oppnå verdensherredømme derimot er jeg mer skeptisk til. Det er sikkert noen som prøver, men tviler på at de har ressursene og makten til å utrette noe særlig. Og den siste setningen, mener du at jeg skal holde kjeft bare fordi jeg er skeptisk til noe som blir lagt fram? Det er snart ikke en tråd igjen i denne delen av forumet hvor ikke en eller annen conspiracy-nut poster til latterlige sider som dette. Herre. 9127895[/snapback] Det var vel mer et forsøk på ironi, og/eller provosere sånne som deg. Jeg burde kanskje visst at det første ikke funker så bra på internett. Når det er sagt så skal du være forsiktig med å avfeie alle du ikke er enig med som conspiracy nuts. 9131848[/snapback] Ironi bygger på felles referanser og derfor er det vanskelig å vite om en bruker du såvidt kan huske å ha sett er ironisk eller ikke. Jeg pleier å gi en mer eller mindre grundig vurdering av de konspirasjonsteoriene jeg finner interessante, og etter å ha vurdert argumentene pleier jeg å komme til konklusjonen at det, nok en gang, dreier seg om løse spekulasjoner. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Hva er meningen med livet? Elementert kjære Dawson - reproduce reproduce reproduce reproduce reproduce reproduce reproduce reproduce reproduce reproduce Reproducing is fun, fun is good, good is not bad, so reproducing can't be bad. Reproduce and you will reach ultimate happiness. Endret 26. juli 2007 av DarkSlayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå