egd1 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg skal bygge meg ny HTPC og har bestemt meg for en Intel Core 2 Quad på Asus P5K Deluxe/WiFi-AP hovedkort. Har kikket litt på disse kabinettene: https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign Jeg vil ha 6 harddisker og disse har jo 5-6 stk. 3.5" brønner. Noen som har noen fomening om hva jeg skal velge her? Noen andre kabinett verd å kikke på med plass til 6 disker? Skjermkort har jeg heller ikke bestemt meg for. Vil ha GOD 2D med mulighet for å kjøre 1080p på LCD-tv. Brukbar 3D, men jeg spiller ikke, så det er kvaliteten på 2D og kvaliteten på 2D via HDMI som er viktig, og det skal helst helst være vifteløst. Radeon HD 2600 XT vifteløst i salg snart kanskje...? Noe annet i den duren? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Haha ... har selv thermaltake bach. Ditt ønske med 6 disker i et slikt HTPC kabinett er "veldig" urealistisk. Jeg har 2 disker i mitt og måtte krongle endel for å få det til . Dessuten vil det bli veldig mye varmere inni enn nødvendig. Er jo mange som ikke har plass til 6 disker i et miditower engang. Kost heller på deg en ny disk til dette "bygget" med masse GB . Endret 22. juli 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Haha ... har selv thermaltake bach.Ditt ønske med 6 disker i et slikt HTPC kabinett er "veldig" urealistisk. Jeg har 2 disker i mitt og måtte krongle endel for å få det til . Dessuten vil det bli veldig mye varmere inni enn nødvendig. Er jo mange som ikke har plass til 6 disker i et miditower engang. Kost heller på deg en ny disk til dette "bygget" med masse GB . 9123073[/snapback] Det står 5 eller 6 3.5" interne, og er det ikke plass til det er det jo reklamasjonsrett. Dessuten, det er ikke større disker enn 1TB å få kjøpt, og når jeg skal ha ha 5-6 TB er jeg avhengig av plass til mange disker. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vurdert å sette opp en filserver? Disker bråker og jeg ville ikke har 6 av dem i stue. Når du først skal lagre så mye hadde det vært bra med filserver. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) For min del på bach kan jeh ikke benytte de 2 X 3.5" plassene i broen. Hvis man ser på bildet vil disker i denne ligge "over hovedkortet" mot PCI sporene. Jeg har både lydkort og tv-tuner kort og disker i broen butter i korta. Selv om kassa har plass/brønner til 5-6 disker er det ikke dermed sagt at "alle" posisjoner kan brukes . Det avhenger av hva du putter inn av utstyr ellers , størrelse på hk , slim ATX , full ATX ,mini ATX , om du benytter PCI kort etc. etc . En annen ting er luftflyt . Bach er utstyrt med en 80mm foran og 2 x 60mm bak. Med 5 disker i dette kabnettet (eller andre tilsvarende trange HTPC med begrenset lufting) er det naturlig å forvente en sikker overoppheting og død for HDD'er. Bruk heller sentral storage i en eller annen form fo slik menge GB ( aka filserver med god lufting i form av tower) og aksesser filer over nettverk fra HTPC'n, mapp opp network drives e.l. Kommende Windows Home Server ville være i blinken for slikt oppsett. Endret 24. juli 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har et Silverstone LC20M til min stue-PC, og selv med kun 1 disk så blir det svært varmt i dette kabinettet. Har valgt støysvake komponenter med lite varmeutvikling, men det blir allikevel veldig varmt inne i kabinettet. Jeg ville gjort som det blir anbefalt her, å sette opp en egen filserver for lagring. Kjører du gigabitnett så burde det gå bra å streame filmer også. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har et Silverstone LC20M til min stue-PC, og selv med kun 1 disk så blir det svært varmt i dette kabinettet. Har valgt støysvake komponenter med lite varmeutvikling, men det blir allikevel veldig varmt inne i kabinettet. Jeg ville gjort som det blir anbefalt her, å sette opp en egen filserver for lagring. Kjører du gigabitnett så burde det gå bra å streame filmer også. 9131113[/snapback] Har vurdert det ja. Fikk en Dell P4 av n kameratsom kjøpte seg ny. Jeg har null peiling på servere og nettverk, men bare som filserver behøves ikke rare greiene? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Den burde duge, og hvis du får til å sette opp en Linux-filserver så krever ikke den rare resurssene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå