Gå til innhold

Avstemming konkurranse etterbehandling - avsluttet

Hvilket bilde synes du er best?  

52 stemmer

1. 1. Hvilket bilde synes du er best?

• Bilde 1
      5
    • Bilde 2
      3
    • Bilde 3
      3
    • Bilde 4
      4
    • Bilde 5
      3
    • Bilde 6
      0
    • Bilde 7
      2
    • Bilde 8
      10
    • Bilde 9
      2
    • Bilde 10
      18
    • Bilde 11
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne posten er vanskelig å få oversikt over...hva er reglene?? Har konkurransen startet? Er det lov å retusjere?

9142855[/snapback]

Bare lurte litt på hvorfor diskusjonen omkonken går i denne tråden når det rett under den på "konkurranser" er en tråd som heter :"Diskusjon ang konkurranse - etterbehandling"?

Lenke til kommentar

Jeg syns også at fotografen bak bildet som skal redigeres, bør uttale seg om, evt ha påvirkning på plasseringene i konkurransen. Et generelt avstemningsopplegg som vi hadde sist ser jeg liten mening i. Spes gjelder dette vurdering av portrett redigering som kan være vanskelig. Å uttale seg om hudtoner er ikke lett, for å se på detaljer i portretter må en ofte forstørre og kan ikke tenke meg at alle som avgir stemmer her gidder dette. Jeg er nesten tilbøyelig til å synes at fotografen bak bildet skal bestemme plasseringene.

Lenke til kommentar
Denne posten er vanskelig å få oversikt over...hva er reglene?? Har konkurransen startet? Er det lov å retusjere?

9142855[/snapback]

Bare lurte litt på hvorfor diskusjonen omkonken går i denne tråden når det rett under den på "konkurranser" er en tråd som heter :"Diskusjon ang konkurranse - etterbehandling"?

9143022[/snapback]

bare la oss fortsette, vi er i begynnerfasen....

Lenke til kommentar
Jeg syns også at fotografen bak bildet som skal redigeres, bør uttale seg om, evt ha påvirkning på plasseringene i konkurransen. Et generelt avstemningsopplegg som vi hadde sist ser jeg liten mening i. Spes gjelder dette vurdering av portrett redigering som kan være vanskelig. Å uttale seg om hudtoner er ikke lett, for å se på detaljer i portretter må en ofte forstørre og kan ikke tenke meg at alle som avgir stemmer her gidder dette. Jeg er nesten tilbøyelig til å synes at fotografen bak bildet skal bestemme plasseringene.

9143046[/snapback]

jepp...

1

2

3 plass

Lenke til kommentar

Urgh... Jeg klarte ikke en gang å stemme i forrige runde! Ingen traff blinken i mine øyne - flere var veldig nær, men det var alltid noe som manglet. Den som fikk himmelen bra klarte ikke skogen og den som fikk skogen bra klarte ikke himmelen så bra... og så likte jeg veldig godt det bildet som kom på 2. plass, selv om det ikke hadde så mye å gjøre med det bildet jeg i sin tid tok. :blush: (jeg skal ut og kjøpe "Elg i solnedgang" til å henge i stuen i morgen)

Jeg kan godt forstå at folk syns det er litt slitsomt å tape for "dårlige" bilder med bred publikumsapell (jeg er Venstremann og sitter med den følelsen etter hvert valg...;)), men jeg nekter å være den som alene skal utrope vinneren - det er rett og slett helt uaktuelt, så da må noen trekke et annet bilde opp av hatten.

Idéelt sett hadde vi hatt en jury av mer erfarne folk (jeg regner ikke meg selv som spesielt erfaren!), som i samråd med fotografen utpeker "juryens valg" - gjerne som et tillegg til "fokets valg", for å si det på Holmgangsk. Problemet er at janteloven gjør det vanskelig å få frivillige til en slik jury...

Jeg stemmer derfor for å følge KISS: Keep it simple stupid! Poll som forrige gang, og så satser vi på at ingen syns det er tøft om brudeparet blir redigert om til grønne marsboere.

Edit: Jeg kan selvfølgelig godt poste min mening om de ulike bidragene når de legges ut... Om folk gidder å lese den er vel en annen sak.

Edit 2: ...og de som velger å gjøre b/w-konvertering og så beholde én farge tas med ut og skytes etter solnedgang (Oslo-tid, siden det vel er smått med solnedganger i enkelte deler av landet nå... ;)).

Endret av Anew
Lenke til kommentar
det vil iallefall jeg likt.

9143237[/snapback]

Problemet er, som kjent, at jeg ikke en gang klarer å finne tiden til å kommentere på ditt "Tender Wind" i bildekritikken, samme hvor flott jeg syns det er, så hvordan jeg skal klare å finne tiden til å si noe meningsfylt om en haug med nesten like bilder aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
det vil iallefall jeg likt.

9143237[/snapback]

Problemet er, som kjent, at jeg ikke en gang klarer å finne tiden til å kommentere på ditt "Tender Wind" i bildekritikken, samme hvor flott jeg syns det er, så hvordan jeg skal klare å finne tiden til å si noe meningsfylt om en haug med nesten like bilder aner jeg ikke...

9143278[/snapback]

TA deg tid til Tender Wind ;)

Lenke til kommentar
Anew:

Dersom jeg skulle sende inn et redigeringsforslag, ville jeg mye heller sette pris på din vurdering av bildet (dvs fotografens vurdering for fremtidige bilder) enn konklusjonen av en poll!

9143308[/snapback]

Akkurat. En bølge av WoW brukere fucker til hele dritten...

9143335[/snapback]

Ok. Jeg kan love at jeg skal prøve å komme med en vurdering, men som sagt så er jeg på ferie hele neste uke, og kommer trolig ikke til å ha Internettilgang, så dere må smøre dere med tålmodighet.

Lenke til kommentar

skal jeg bare starte konk umiddelbart?

er vel ganske enige om regler?

Kan jeg bidra? Jeg har mekket på et bilde i ca 1 time nå (fra RAW-filen)

Om jeg sender denne til anew så kan han bekrefte senere at jeg ikke endrer på noe når jeg legger ut mitt bidrag.. og da har jeg ikke fått "vært med" lengre enn noen av dere.. samt at jeg ikke får se hva dere andre gjør og herme.. (da jeg allerede er ferdig)

Dere får bestemme.

Lenke til kommentar
skal jeg bare starte konk umiddelbart?

er vel ganske enige om regler?

Kan jeg bidra? Jeg har mekket på et bilde i ca 1 time nå (fra RAW-filen)

Om jeg sender denne til anew så kan han bekrefte senere at jeg ikke endrer på noe når jeg legger ut mitt bidrag.. og da har jeg ikke fått "vært med" lengre enn noen av dere.. samt at jeg ikke får se hva dere andre gjør og herme.. (da jeg allerede er ferdig)

Dere får bestemme.

9143687[/snapback]

Hvilket bilde er det snakk om?

Lenke til kommentar

Jeg fikk RAW-fil av Anew til det brudebildet der det er mye "hud".. dvs det siste..

Jeg har da gjort MEG ferdig.. slik at jeg kan levere inn FØR dere andre gjør det..

Jeg må da seff sende fra meg et "bevis" på at jeg ikke endrer dette i etterkant..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...