Gå til innhold

Avstemming konkurranse etterbehandling - avsluttet

Hvilket bilde synes du er best?  

52 stemmer

1. 1. Hvilket bilde synes du er best?

• Bilde 1
      5
    • Bilde 2
      3
    • Bilde 3
      3
    • Bilde 4
      4
    • Bilde 5
      3
    • Bilde 6
      0
    • Bilde 7
      2
    • Bilde 8
      10
    • Bilde 9
      2
    • Bilde 10
      18
    • Bilde 11
      2

Anbefalte innlegg

Har nok ingen med mer hud og samtidig mye å gjøre.

Dette kanskje (igjen *helt* ubehandlet):

176962706-M.jpg

Litt ryddejobb bak brudgommens skulder, og massevis av hud... og dette har Marius aldri sett. :)

(Nå er jeg borte en times tid)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser bra ut, men aner at hvis vi velger det der kommer det mange like produkter ;)

9142710[/snapback]

Det tror jeg også - det blir om å gjøre å frembringe de beste hudtonene, noe som jo kan være en stor utfordring, men vanskelig for "massene" å vurdere.

Imidlertid tror jeg at bryllupsbilder egner seg for en slik konkurranse, fordi dette er bilder som i liten grad er tatt for fotografen, men for en "kunde" - etterbehandlingen må mao. være publikumsvennlig, så det er om å gjøre å få den riktige "smellen" i bildet.

Lenke til kommentar

Er det noen som er UENIG i å gjøre om konkurransen til en "kundeoppgave"? Eller er vi fremdeles på avstemning?

Edit: Jeg tror brudebilder er en bra oppgave, fordi det er noe som man ofte kommer borti som fotograf (kanskje mest på på studio?).

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Ser bra ut, men aner at hvis vi velger det der kommer det mange like produkter ;)

9142710[/snapback]

Husk at vi skal lage et godt bildet som mulig. Altså man må tenke på at man selv er fotografen, og at man skal produsere et bilde til noen som betaler deg for å ta bilder av bryllupsdagen.

Jeg tror ikke bilden blir like, i mine øyne, men kanskje i øyne som ikke er vant med småjusteringer...

Syns vi skal bli enige om at crop ikke er tillat, og at vi alle skal presentere bildet i samme oppløsning, så det blir lettere å sammenlikne.

Lenke til kommentar

Forøvrig: kan noen nevne en bildetype som ikke mange vil velge å etterbehandle relativt likt??

Jeg foreslo det bildet jeg gjorde til runde 1 fordi jeg visste at det var rom i bildet til å strekke det ganske langt, men konkurransen kan jo ikke bare være bilder som åpner for elg-i-solnedgang-varianter (som jeg for min del syns var skikkelig morsomme å se).

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for å begynne konkurransen med det siste bildet.

- Retusjering er lov.

- Crop og/eller ramme ikke lov..

- Klipp og lim fra andre bilder ikke lov..

- 1280 punkt på lengste side..

- størrelse på fil maks 350 kB

- stemmefisking ikke lov

- bildet skal være slik du ville presentert det for "kunde" om du var fotograf (??)

andre punkter? Uenige noen ?

Lenke til kommentar

9142710[/snapback]

Syns vi skal bli enige om at crop ikke er tillat, og at vi alle skal presentere bildet i samme oppløsning, så det blir lettere å sammenlikne.

9142828[/snapback]

Jeg er uenig. Kanskje er det nødvendig å croppe et bilde for å få best mulig resultat, og som du sier selv; vi tar det som om vi skal levere til en reel kunde.

Da må det evnt. være opp til fotografen (som i denne omgang vil bli som kunden) om han vil at vi ikke skal croppe etc.

Lenke til kommentar
fisker stemmer, smisker seg til stemmer osv

9142965[/snapback]

På en totalt uformell konkurranse som denne....uforståelig....

9142979[/snapback]

Hehe, det kan du si :)

Lohelle, kan man ikke lage en slags for avstemming når det kommer til regler? Sånn at noen ikke blir hørt bedre enn andre osv osv :)

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...