Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Halla, jeg skal ha en ny telefon til å skrive notater på(skal bytte ut pc'n med den i skolesammenheng), jeg må ha bra mp3 spiller, og aller helst bra kamera..

Har tenkt på E70, HTC Touch eller HTC S710. Liker egentlig E70 best, men hva tror dere?

Kom gjerne med andre forslag og!

Takk

-Emil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E90 kanskje. Har ikke erfaringer med noen, men kom til å tenke på denne med dine kriterier. HTC touch tror jeg kan være vanskelig å holde følge med visst du skal skrive notater med den, derfor jeg tenkte at kanskje e90 passer bedre. de andre kjenner jeg ikke til

Lenke til kommentar

Får stryke dyr øverst da hvis vi nå er over på relativt rimelig...men E90 har svært bra kamera pluss "alt" man kunne trenge av en mobiltelefon.

Syns det er litt latterlig når flere anmeldere begynner å vurdere en laptop istedet, finnes ett par bilder på nettet hvor E90 ligger oppå en laptop og kan vel trygt si at er 2 forskjellige verden/bruksområder man snakker om her.

Men E90 er både umåtelig stor, for ikke å glemme prisen. E70 er derimot relativt rimelig...

9124941[/snapback]

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar
Får stryke dyr øverst da hvis vi nå er over på relativt rimelig...men E90 har svært bra kamera pluss "alt" man kunne trenge av en mobiltelefon.

Syns det er litt latterlig når flere anmeldere begynner å vurdere en laptop istedet, finnes ett par bilder på nettet hvor E90 ligger oppå en laptop og kan vel trygt si at er 2 forskjellige verden/bruksområder man snakker om her.

Men E90 er både umåtelig stor, for ikke å glemme prisen. E70 er derimot relativt rimelig...

9124941[/snapback]

9125694[/snapback]

Alt har den da vitterlig ikke. Den mangler det hotteste innen mobilverden nå, touchscreen. Og når prisen på E90 overstiger prisen av en dugelig laptop, er det vel ikke så rart at mange nettsteder sammenligner dem. Dessuten er E90 umåtelig stygg i lukket tilstand...

Lenke til kommentar

Nåja...

Touchscreen hadde Apple Newton (1993-1998) og Palm har alltid hatt det på sine PDAer, så hvor "hot" det er kan vel diskuteres.

Men som mange påpeker så har ikke en touchscreen noe tilbakemelding på hva man trykker på eller hvor. De fleste som har hatt en mobil med skikkelig taster en stund klarer å gjøre mye med en hånd uten å kaste så mye som ett blikk på telefonen. Så med mindre man har en kombinasjon av taster OG touchscreen, vil jeg heller gå for de "gammeldagse" tastene.

Det går ikke alltid an å bare se på pris vs specs. Prøv å putt en laptop i baklomma... eller fordi en Ferrari koster det samme som ett vogntog betyr ikke det at Ferrari folket kjøper den for å flytte pianoer i...

-------------

Alt har den da vitterlig ikke. Den mangler det hotteste innen mobilverden nå, touchscreen. Og når prisen på E90 overstiger prisen av en dugelig laptop, er det vel ikke så rart at mange nettsteder sammenligner dem. Dessuten er E90 umåtelig stygg i lukket tilstand...

[

Lenke til kommentar

E61i kan jo være verdt en kikk. Ville rangert den mye høyere enn E70, mye pga den store skjermen. Ikke mas om at den er altfor bred og stor, om du holder i en en gang så merker du hvor elegant bygget den egentlig er. Der har du WiFi, 3G, BT, iR, 2 mpix kamera, store gode taster med dedikert æøå (det BØR du ha om du skal bruke den seriøst til å notere, og så vidt jeg veit har ingen av HTC telefonene dedikerte æøå-taster?), 2,8" skjerm med 16 mill farger osv, osv.

Har prøvd E70 selv, men likte ikke tasteoppsettet. Grunnen til det var at tomlene ikke kan nå alle tastene men at du må bruke venstretommelen på venstresida og høyretommelen på høyresida. På E61i skriver jeg litt "semitouch" iom at begge tomlene når over hele fjøla. Mye raskere, mye mer behagelig.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på E61i, og står egentlig igjen med et spørsmål: hva er galt med den? Den virker så å si perfekt, så hva kan det egentlig være som ikke er det?

9141330[/snapback]

Jeg må ærlig talt innrømme jeg hadde akkurat samme tanke, men etter å ha hatt den en liten stund nå så må jeg innrømme at jeg ikke finner noe. Jeg har aktivt satt meg ned og saumfart telefonen etter feil og mangler, men kan ikke annet enn å la meg imponere. Alt som byggemessig var litt mangelfult på E61 er 110 % utbedret på E61i, kameraet er et flott tillegg, wlan-veiviseren og aktivt standby-modussøk er endelig implementert, tastene er blitt mye bedre (og det trodde jeg ikke skulle gå an), de nye snarveistastene er svært velkomne, joysticken er borte og igjen sitter en d-pad som er så fantastisk å bruke at jeg etter å ha brukt E61 joysticken nesten blir rørt til tårer, the list goes on. EDGE, 3G, wlan (802.11 b/g/i/e, dvs blant annet full støtte for WPA2 kryptering, har null problem med å koble meg til på høyskolen hvor de bruker WPA2 og MSCHAP v2), BT (1.2, ikke 2.0, mulig et bittelite minus om man virkelig bruker BT MYE til dataoverføring) og iR skulle sørge for at det går an å koble seg til nesten hva som helst når som helst.

Som du skjønner så jeg er imponert ihvertfall. Syntes den telefonen er helt fantastisk. Det er jo heller ikke et minus at den byggemessig er bunnsolid. Forrige gang jeg tok i en telefon som føltes så godt skrudd sammen var da jeg lånte Nokia 8800. Ikke er den treig heller, helt seriøst. Folk sitter å klager på at programmer og sånt ikke åpner seg så fort de tenker tanken, jeg mener den er svært responsiv og god. Multitasker en del MSN, musikkavspilling og web-browsing uten problemer. Større prosessor = kortere batteritid og her har Nokia funnet det rette forholdet spør du meg. På GSM modus med masse wlan bruk holder den som regel 3 dager (det gjorde ihvertfall min E61, denne har jeg ikke testet fult så nøye enda, men batteriforbruket ser ut til å være identisk).

Jeg hadde ikke lurt et sekund..

Lenke til kommentar
Touchscreen på P1i er fett :)

Samme gjelder tastaturet på S710

Dessuten synes jeg selve formen på disse telefonene er veldig mye mer praktisk enn E61i.

9143189[/snapback]

Ingen av dem har vel dedikerte ÆØÅ-taster? Eller tar jeg feil? Det med formen på telefonen er litt smak og behag, det er jeg klar over, men stikk i butikken å be om å få føle litt på en E61i. Du vil ganske sikkert bli overrasket! Putt den i lomma og merk hvor grei og omgjengelig den faktisk er.

Men generelt sett er jeg enig i at jo mindre jo bedre, men dette er nok på langt nær så liten som de kunne få denne telefonen nå uten at den skulle gått vesentlig ut over skjermstørrelse og bruksverdien av tastaturet.

EDIT:

Og hva er egentlig grunnen til at SE har valgt en 262k fargers skjerm på P1i? :ermm:

Mine grunner til ikke å velge P1i er et middelmådig tastatur (tilsynelatende uten dedikert ÆØÅ - her kan jeg ta feil?), da hjelper det ikke stort med touchscreen. S710 har jeg lest at mange har vært misfornøyde med, men min grunn til ikke å velge den er skyvemekanismen. Jeg har hatt min andel skyvetelefoner og det hviler en forbannelse over slikt. Nå tolererer jeg generelt svært lite knirk og slark, men jeg bestemte meg før jeg kjøpte E61 at jeg ville ha en candybar telefon uten masse masete bevegelige deler. Også på S710 ser de ut til å skite i å tilpasse tastaturene med ÆØÅ i Norge/norden. Forbanna irriterende.

EDIT 2: Crap, dette blei mye. Essensen i det er: Ikke alle telefoner passer for alle, E61i passer veldig godt til meg jfr begrunnelser over, prøv dem, se hvilken du liker, men lov meg at du ikke avfeier dem for at de ser klumpete ut på et bilde. :thumbup:

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Bra svar, bjørnar! Jeg fikk faktisk lyst på E61i! Jobber du som selger eller? :cool:

Jeg skal se om jeg får tatt en titt på en sånn en, så ser vi hva det blir til. Den er tross alt ganske stor! :hmm:

Uansett blir det ikke telefon før slutten av august, da lønninga kommer, så kanskje noe nytt har kommet på markedet?

Forresten, hvordan er ståa med I-Mate Ultimate serien? Kansellert?

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Hehe! Jobber ikke som selger nei, men det hadde kanskje vært en karrierebane å vurdere?

Ja ta deg en tur i butikken og kjenn litt på den, så finner du fort ut om den er noe for deg. Telefonen har et enormt bruksområde om man har bruk for alt eller mye av det den kan tilby. For meg er den lommekontor (quickoffice - har kjøpt meg premierutgaven), e-post/sms/msn maskin (Microsofts ofisielle Windows Live Messenger til S60 har lekket ut og fungerer som en drøm), lommebrowser, IP telefon, GPS-enhet (2,8" skjerm i landskapsmodus ber jo om å brukes til det, har en ekstern blåtannantenne og har kjøpt tomtom kartprogram), videoavspiller ++.

Kort sagt gjør den alle småting jeg før måtte dra med meg en laptop for å fikse, bilnavigasjonsenheten min er pensjonert, iPoden er renset for all video, video som gjør seg mye bedre på den fargesterke (16.mill farger) skjermen på 0,3" mer en iPodens og (veldig viktig for meg) jeg har e-posten min med meg i lomma hvorhen jeg går.

Men telefonen skal du leve med en stund, så du bør ha magefølelsen din med deg når du bestemmer deg. Mulighetene er mange. :) Lykke til meg valget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...