Kenny Bones Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Edit: Fikk en kollega av meg sjekke handlekurven min for denne pcen og han mente at en del av komponentene faktisk var overkill! Han mente at hovedkortet burde byttes ut med f.eks nForce 680i, quad core hadde jeg ikke bruk for enda og at det fantes andre prosessorer som var både raskere og som avgir mindre varme. Derfor lurer jeg egentlig på om noen har et par innslag i hva jeg eventuelt burde sette ned et par hakk? Jeg trenger ikke absolutt å ha det aller nyeste lissom, jeg må bare kunne dra Crysis, GTAIV, Assassins Creed og Alan Wake osv veldig godt. Men trenger ikke noe overkill, langt ifra! Også liker jeg muligheter for å kanskje overklokke etterhvert og sette på et skjermkort til i SLI osv om jeg trenger oppgradering. Poenget er at jeg heller vil foretrekke å trekke fra noen tuselapper nå og heller legge i disse i maskinen på et senere tidspunkt. Innspill? ---------------------------------------------------------------------------------------------- Så jeg tenkte jeg muligens skulle kjøpe meg en super-über computer til rundt 15000,- siden firekjernes når har gått ned i pris. Jeg trenger hovedsaklig alt av utstyr egentlig. Og den må se bra ut siden den muligens skal stå i stuen og må naturligvis også derfor være ganske stillegående. Selv har jeg ikke utrolig peiling på sånt, men vet bare at jeg vil ha en PC som skal kunne vare en stund og tenker da hovedsaklig på at hovedkortet skal kunne vare lenge. Alt annet kan oppgraderes etterhvert, som SLI og mer minne osv. Selv har jeg prøvd å lagd meg en handlekurv som kanskje er grei nok? Har sett litt på forskjellige forslag rundt omkring her og har da kommet frem til noe som det her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51056 Vil også legge til at jeg har fint lite peiling på hva som faktisk er i handlekurven! Har kun sett på hva andre har valgt å legge til fra andre tråder. Input? Edit: Maskinen skal kanskje kunne klokkes etterhvert og har kanskje dermed lyst til å prøve ut litt vannkjøling osv. Har absolutt null peiling på sånt, så det blir uansett ikke med første. Verken overklokking eller vannkjøling. Bare til betrakning! Endret 24. juli 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ser ut som et flott system. Men endret PSU-en jeg: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51054 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Ah, ser flott ut! Men legg merke til denne viften. Hentet den fra en annen tråd her der en person ville ha lydsvak pc og ble anbefalt disse. Hvor mange slike bør jeg ha da? Mener å huske at den andre personen valgte å bruke 3 av disse. Hmm, i tillegg skulle jeg kanskje ha hatt tastatur og mus også. Noe som er både billig og bra? Dritkul avatar forresten, MindTooth! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Er plass til to ekstra vifter. Men vil tro de som er innebygd vil kjøle ned saken nok Mus: http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39122 Usikker på tastatur. Ed1t: Takk for det med avataren Endret 23. juli 2007 av MindTooth Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Ok, har oppdatert handlekurven nå med musen du anbefalte MindTooth og Razor Tarantula tastatur. Er litt usikker på om jeg egentlig trenger dette tastaturet. Er jo meget pent å se på, men prisen er kanskje litt stiv. Noen andre som har erfaringer med dette tastaturet? Er det verdt det? Prisen er nå litt i overkant av 14000,- sånn som det er nå. Begynner å bli litt i meste laget nå. Tenkte jo max 15000,-, men en pris under det er ikke å forakte! Edit: Tenker på skjermkortet, er det verdt det å kjøpe dette? Tenker ytelsesmessig i forhold til pris. Og en annen ting, er mulig jeg ikke kjøper pcen før utpå høsten. Kanskje enda senere og mot jul. Er det logisk at prisene faller litt innen den tid? Endret 23. juli 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Slike spesielle gaming mus/tastatur er oppskrytt etter min mening Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jaha? Noe annet tastatur å anbefale da? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vil ikke tro du blir missfornøyd med det. Er jo Razer som har lager den musa også. I samarbeid med Microsoft vel å merke. Lykke til med byggingen.. Da PCen er nokså fullført ut. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Men hvordan er det med oppgraderingsmuligheter? Er det noe problem å bruke den sokkelen som er i hovedkortet i fremtiden? Litt dumt å måtte bytte hovedkort ved senere anledning, ihvertfall ved de første oppgraderingene! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Intel Socket 775 er nok fremtidsrettet ja. Vi må nok alle belage på å skifte socket om enten 2/3 år. Er ikke lenge siden 775 kom heller. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Ok, sånn er det bare! Skal sjekke ut om jeg kanskje kan få kjøpe de dyreste delene gjennom jobben, så kanskje blir det enda litt billigere. Uansett billigere å bygge selv enn å kjøpe f.eks Dell XPS osv. Var det jeg opprinnelig hadde tenkt å gjøre, men bygger den liksågreit selv. Takk for alle svar! Da kan jeg være sikker på at jeg kjøper en god PC og er klar for både Crysis, Assassins Creed, Spore, Alan Wake og GTAIV! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vil nok kunne dra de spillene bra med din nye PC ja. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Oppdaterte førsteposten ettersom en kollega mente oppsettet var overkill utfra hva jeg faktisk trenger. Innspill? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ser helt greit ut Men vil anbefale denne harddisken: https://prisguiden.no/product.php?product_id=58904 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Det er noen som har skrevet brukererafringer om at den harddisken ikke er sørlig stille og rask? Stemmer dette? Hva med hovedkort, CPU og grafikkort? Noe input der? (les første post). Vil ha en rask PC, men vil ikke betale altfor mye med tanke på balansen mellom pris og ytelse. Endret 24. juli 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Altså, handlekurven din nå vil gi deg en helt topp PC som kan dra de siste spillene helt utmerket. Tror ikke det er noen som vil si noe annet. Så jeg mener du vil bli fornøyd hvis du leveren inn den orderen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Men jeg blir veldig bekymret når kollegaen min her (har jobbet på datakjeden) sier at jeg absolutt ikke trenger quadcore og at dualcore er mer enn bra nok. Raskere og billigere også. Samme med at jeg kanskje burde velge et AMD-basert system. Dermed må jeg bytte ut hovedkort også til AM2. Men jeg vet altfor lite om dette til å kunne skjønne det selv. Hadde ikke vært meg imot å fått redusert pris, men ikke ytelse i særlig grad. Nei, men om du mener det er bra nok så får jeg bare få kollegaen her til å eventuelt sette sammen en handlekurv som er bra. Da poster jeg det andre resultatet her! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Ser ingen nytte i hvorfor du skulle ha AMD fremfor Intel. Men kan være enig i at E6850 kan være et smartere valg enn Q6600. Det er nok du som bestemmer hva du vil ha. E6850 kjører på 3GHz, og Q6600 kjører på 2.4GHz. Så du vil nok merke en stor forskjell på programmer som et optimalisert for dual-core. Men programmer som er laget for å støtte multicore kan du dra nytte at quad-core. Ville uansett valgt E6850. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jepp, men da gjør jeg det! Prosessor kan jeg alltids bytte etterhvert som jeg føler for det. Hva med hovedkort da? Noen vits i å velge nForce 680i fremfor Asus P5N32-SLI? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå