marrismarflow Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 skal ha meg en ny laptop den må være ganske robust... tåle å gå i bakken er en fordel har en asus nå som jeg syns er veldig plast føelse over. Så til hva jeg skal bruke den til.. har ikke veldig store krav.. bruker pc'n stort sett til å se film og sitte her med firefox men se film innebærer jo at jeg ser HDFILM gjerne i x264 format. så må ha en pc som tanker dette. Andre krav er at den skal ha skjerm noe rundt 15" og god oppløsning. Pc'n skal også være så tynn som mulig noen som har tips? Lenke til kommentar
eracerit Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Panasonic Toughbook skal visst være ganske så robuste (kanskje for robust?), vet ikke om disse selges i Norge. Fant en link her: http://www.toughbook.no/index.php Lenke til kommentar
zvein Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Dell Latitude ATG skal jo være stødig: http://www1.euro.dell.com/content/products...8549&l=no&s=pad Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 http://www.terralogic.co.uk/product_info.p...&products_id=43 denne er litt tøff Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei. Vi satte DELL ATG som std til bruk hos vedlikeholdsavdelingene i produksjonen hos oss.. De har en sinnsykt lyssterk skjerm, 12 timers batterilevetid, polstret og forsterket konstruksjon. Dette er en PC DELL utviklet sammen med det Amerikanske forsvaret. Jeg har jobbet i 5 år med DELL maskiner og denne er den råeste hittil! Anbefales hvis du vil ha noe som holder.. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du nevner ikke noe om budsjettet ditt, det må du få med. Maskinene somnevnes over her er av høyere prisklasse, men er også av typen tåler-å-bli-kjørt-over-av-en-beltevogn også. Hvis du er ute etter ei maskin som du ikke nødvendigvis kan benytte som skjold i en framtidig atomkrig, men som tåler røff bruk, så ta en titt på Lenovos Thinkpadmaskiner (R61 og T61 er nye, og har all den nye techen) eller HPs buissnesserier (HP Compaq 6xxx) eller de eldre nc/nx-seriene. Dy får unnskylde at jeg ikke legger til noen linker til deg, sitter på treigt nett her. Du finner dem i prisguiden Lenke til kommentar
marrismarflow Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Du nevner ikke noe om budsjettet ditt, det må du få med. Maskinene somnevnes over her er av høyere prisklasse, men er også av typen tåler-å-bli-kjørt-over-av-en-beltevogn også. Hvis du er ute etter ei maskin som du ikke nødvendigvis kan benytte som skjold i en framtidig atomkrig, men som tåler røff bruk, så ta en titt på Lenovos Thinkpadmaskiner (R61 og T61 er nye, og har all den nye techen) eller HPs buissnesserier (HP Compaq 6xxx) eller de eldre nc/nx-seriene. Dy får unnskylde at jeg ikke legger til noen linker til deg, sitter på treigt nett her. Du finner dem i prisguiden 9123826[/snapback] Hei, tenker å bruke noe rundt 10-15k og nei trenger ingen maskin som kan kjøres over av beltevogn.. bare litt røff bruk som du nevner her.. så vil ta en titt på lenovo maskinene. hva er forskjell på T60 og T61? evenuelt R60 og R61 ? takk for alle svar Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hva er det egentlig du skal gjøre med maskinen som gjør at den må tåle å bli kastet i gulvet? Bare litt nysgjerrig.... Lenke til kommentar
zonko Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det står noe om forskjellene i denne artikkelen. Der nevnes det ikke at de nye seriene også har skjermkort med DirectX 10-støtte. Samtidig har de fått ny design og oppbyging, samt nye skjermoppløsninger. Selv synes jeg R61 virker som et veldig gunstig kjøp, men T61 er ei kjempemaskin, selv om den koster mer. Ta gjerne en titt i tråden om disse maskinene her på forumet. En bærbar kan brukes til mye rart, men den funker nok dårlig til å spille rugby med tror jeg... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 FSC Lifebook er også greit solide maskiner. Disse brukes blant annet av forsvaret, spesielt S7xxx-serien og E8xxx-serien. Ytelsen er heller ikke så verst, men de er forholdsvis dyre i innkjøp for privatpersoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå