Gå til innhold

Hvem har FireFox? Hva er så bra med FireFox?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske mange som bruker Fx: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=740219

Det finst hundrevis av tilleggsfunksjonar ein kan installere (sokalla Extensions/Utvidingar), og slik tilpasse nettlesaren til sine eigne behov. Nokre døme på slike finn du her. Det er ein av dei fremste fordelane med Fx, men det finst nok fleire (sjølv bruker eg Opera, so Fx er ikkje mi sterkaste side).

Lenke til kommentar
Raskere enn IE, mye mye mye mer sikker, popup filter, kan utvides.

Men bare for a si det, Opera er det mest som Fx, bare raskere, mindre, og man trenger ikke utvide den, fordi alt er innebygd (til en hvis grad)

9124026[/snapback]

Lenge siden eg har brukt Opera nå, har den mulighet for å slå av flash og anim?

Lenke til kommentar
Lenge siden eg har brukt Opera nå, har den mulighet for å slå av flash og anim?

9124031[/snapback]

Joda:) Er bare å gå inn på Verktøy--> Instillinger --> Avansert --> Inhold. Der kan du skru av programmtilleg som flash, java og gif/svg animasjon.

Du kan også endre alt bare ved å skrive opera:config i adresselinjen.

Extentions/add-ons gjør hele forskjellen. Eksempelvis Ad-Block, mouse gestures, link splitter, linkification, etc.

9126782[/snapback]

Ad-block funker i opera men må opdateres manuelt. Mouse gestures er jo Opera som har funnet opp og hadde det innebygd før FF var påtenkt.

Linkification har jeg et user java script som jeg bruker og det funker fint her:)

http://userjs.org/scripts/browser/enhancem...kify-text-files

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Firefox men jeg har ikke prøvd Opera, bare sett på det litt. Firefox er ihvertfall mye bedre enn IE da den ikke bare er raskere og tryggere men du får også med deg mere av internettsidene på skjermen da den ikke har så masse greier i veien som IE har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...