Gå til innhold

Forslag til en sunn kvelds etter trening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Lag deg f.eks omelett: 3 egg, 3 ss vann/melk/fløte,+ost, skinkebiter,tomat eller annet du vil ha i omeletten. og noen brødskiver.

Eller steik deg noen egg og bacon. Tomat å agurk er godt til.

Eller kok deg noen egg å ha på brødskiva, så kan du ha på tomat, agurk, litt majones eller kaviar hvis du liker det.

Salat er godt, så lenge det er nok mat i:

1 stk salat(de mørkegrønne eller røde er sunnest)

tomat

agurk

mais

rødløk

fetaost

1 grillet kylling

kokte pastaskruer, av fullkorn

egg

skinke

Og andre ting som du vil ha oppi

Dressing: Mager Kesam (eller vanlig kesam) Det er bare å dunge på med kesam, det er sundt å smaker veldig godt.

Denne mengden varer nok et par dager :)

Vil du ha noe litt søtere en kveld, kan du lage deg grove vaffler med rapsolje i stedet for smør, og mindre sukker i. Kan du ha ferske bær til. feks.

En god fruktsalat er jo også godt, men er ikke så mye "mat" i. Men til fruktsalat anbefaler jeg Vanilje kesam til, det er kjempegodt. Jeg vil heller karaktisere det som en slags dessert da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykk av at du har absolutt null kunnskap om dette. Men det kan så klart være jeg har misforstått deg.

Hvordan mener du en smoothie som skal inneholde minimalt med karbohydrater bør være laget?

Min mor er veldig opptatt av å spise lavkarbo. Hun lager veldig ofte smoothies. De er uten sukker og lavkarbo. ;)

Jeg har ikke så veldig mye greie på hvordan hun lager den, men jeg vet i hvert fall at hun gjør det. Hun er gæren på lavkarbo. (Jeg kan hente oppskrift, men det er litt sent nå...)

Men jeg har ganske så grei peiling på hva jeg snakker om ellers når det gjelder dette jo.

I mitt hode er en smoothie en drikk som består av knust/skvist/most frukt, altså en slags fruktsuppe bestående utelukkende av frukt og bær (eventuelt grønnsaker). Man står så klart fritt til å ta oppi hva man vil ellers, men da nærmer vi oss mer og mer hva jeg vil kalle en "shake".

Frukt og bær inneholder omtrent utelukkende karbohydrater. Det var derfor jeg synes det hørtes merkelig ut at smoothien du snakker om kan inneholde minimalt med karbohydrater.

Jeg visste ikke at var snakk om en slags lavkarbo-løsning, men om ikke smoothien er helt kunstig fremstilt ser jeg ikke hvor man f.eks. skulle skaffet "frukt uten sukker" i den forstand at frukten i seg selv er et lavkarbo/light-produkt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg spiser ikke kvelds, men jeg kan ta med hva jeg pleier å ha en times tid eller to før trening. Jeg har aldri testet, men tror mye av det kan fungere som kveldsmat òg …

- En boks tunfisk i vann, to-tre skjeer mager kesam og fullkornspasta.

- Cottage-cheese eller kesam med frosne bær; syltetøy; Fun-saft; kanel eller noe annet som setter smak (eller spise det rent).

- Kyllingfilet med fullkornspasta eller ris

- Polarbrød med tunfisk/kesam

- Laksefilet med ris

- Omelett med noe godt

Kanskje litt kjedelig, men det er billig, sunt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...