Gå til innhold

Er det mulig og få kjente bøker på pdf?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan tenke meg at den er for ny (altså ikkje utgått opphavsrett, og forlaget er neppe interessert i å putte boka ut eit lett kopierbart format), men The Gutenberg Project driv med slike ting. Ikkje sikker på om det er pdf, emn dei har iallfall ein god haug klassikere.

Lenke til kommentar
Finnes det noen plasser man kan finne pdf bøker? Jeg vil meget ha Lords of the rings på pdf.. =)

Hmmmmm... Er ikke lovlig å laste ned bøker på pdf.. Da må du i tilfelle om det er mulig kjøpe boka på pdf, men det var sikkert hva du mente ;)

Mvh

A. lyse

Lenke til kommentar

Finnes det noen plasser man kan finne pdf bøker?

Det finnes vel ulike formater for elektroniske bøker. (Selvsagt med alskens kopibeskyttelser og dritt.) Jeg vet ikke hvor man får kjøpt slike bøker.

Jeg vil meget ha Lords of the rings på pdf.. =)

Det finnes ingen offisielle elektroniske utgivelser av Tolkiens bøker. Det finnes imidlertid "pirat"-versjoner lett tilgjengelig på Internett.

Man leser selvsagt Ringenes Herre i vanlig papirformat, men en elektronisk utgave kan være grei å søke i, dersom man f.eks. deltar i en debatt om boken.

Dersom du eier en papirutgave, har du rett til å kopiere denne til privat bruk, herunder også å scanne den inn på PC-en. Det er mulig at det rent teknisk er noe annet å laste ned en versjon som andre har scannet inn, men jeg ville gjort det med god samvittighet. Har du kjøpt en "lisens", så har familien til Tolkien fått pengene sine.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...