Gå til innhold

"GO" stepping, Q6600


Anbefalte innlegg

Registrerer at flere med meg sitter på gjerdet og venter på å få en bekreftelse på om batchen som kommer inn til butikkene i våre dager er B3 eller G0. Problemet er at f.eks angrefristen ikke gjelder ved brutt forpakning og dermed blir det ikke så helt enkelt å sjekke for deretter å eventuelt returnere.

Ifølge dette skrivet Product change notification #107463-00 antar Intel at de første G0 stepped Q6600 skal være tilgjengelig 16 Juli 2007, og at alle Q6600 CPU'er tilgjenglig for forbrukerne burde være av G0 typen ca 27 Juli. Dette er et estimat fra 25 April i år og er dermed ingen sikre tall, MEN, vi ser at flere butikker har tatt inn store kvanta av denne samt E6850 etc. og jeg velger å tro at disse er av den nye typen siden Intel hadde prosessorer med G0 stepping(Engineering samples?) klare allerede 11 Mai.

 

Som sagt, ingenting er sikkert, men mener selv at jeg ser mange tegn på at Q6600 som ankommer butikkene i nærmeste fremtid er av G0 typen.. Ikke kom med galge og giljotin hvis jeg tar feil, men dette er mine 5 cents som t-bane rampen sier. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått bekrefta om typen netshop har på fjernlager er G0?

 

Uansett så tror jeg at det er større sjanse for at B3 klokker høyere enn G0.

 

G0 er en ny core så de plukker nok de beste til high end modellene. Mens B3 har de vel produsert så lenge at de fleste hadde nok passert en høyere sortering...

 

Ikke alle som syns G0 er bra nei: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...t=151772&page=1

 

Bare å sammeligne med dual core G0 chippen. Forstår det slik på den siden der at E6850 gjør det bra mens E6750 ikke gjør det så bra. Så det er nok noe sortering ute å går på g0 chippene. Det samme vil sikkert gjelde for quad core G0.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Snakket med netshop og selgeren mente at man ikke hadde angrefrist ved brutt forpakning.. hmm.. taime vill tell. Hørte også om han kunne sjekke om det var G0 elle B3 på de som kom inn, og ble anbefalt å sende mail til innkjøp, noe jeg gjorde, autoreplyen var at han var på ferie frem til tidlig august en gang :O(.

 

Huff, ja, "to B3 or not to B3, that is the question", tror ikke jeg gidder å spekulere noe mere på dette, jeg har gjort opp min mening om hvilken stepping som vil ankomme, og nå som man ikke engang vet om G0 er en bedre overklokker enn B3 er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

Altså, det ville vært helt skrudd om nettbutikkene plutselig nå begynte å kjøpe inn så store kvanta av Q6600 med mindre den har G0 stepping.

 

Magefølelsen min sier at det 99% sikkert er G0-stepping på de som Netshop har på lager nå.

Lenke til kommentar
Altså, det ville vært helt skrudd om nettbutikkene plutselig nå begynte å kjøpe inn så store kvanta av Q6600 med mindre den har G0 stepping.

 

Magefølelsen min sier at det 99% sikkert er G0-stepping på de som Netshop har på lager nå.

9124791[/snapback]

 

 

Ikke sikkert innkjøp har peiling på g0 vs b3. Q6600 ja det var det vi skulle ha hehe.

Lenke til kommentar
Sant nok, men dette er jo ikke bare en vanlig stepping-forandring, men også 10W mindre. Jaja, vi får vente og se til de første får den hjem og får sjekket. :)

9125024[/snapback]

 

Se feks på komplett sine 2000 innkommende Q6600 der står det jo 105W under spec. Så tror ikke de har snøring på dette.

Lenke til kommentar
Snakket med netshop og selgeren mente at man ikke hadde angrefrist ved brutt forpakning.. hmm.. taime vill tell. Hørte også om han kunne sjekke om det var G0 elle B3 på de som kom inn, og ble anbefalt å sende mail til innkjøp, noe jeg gjorde, autoreplyen var at han var på ferie frem til tidlig august en gang :O(.

 

Det er ikke riktig, man har angrerett om man har brutt forpakningen. Når det er sagt vil jeg kalle det umoralsk å bytte CPUen av en slik grunn. Forhåpentligvis finner butikkene fort av det, det gavner både de (som slipper slik angring) og kjøperene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Snakket med netshop og selgeren mente at man ikke hadde angrefrist ved brutt forpakning.. hmm.. taime vill tell. Hørte også om han kunne sjekke om det var G0 elle B3 på de som kom inn, og ble anbefalt å sende mail til innkjøp, noe jeg gjorde, autoreplyen var at han var på ferie frem til tidlig august en gang :O(.

 

Det er ikke riktig, man har angrerett om man har brutt forpakningen. Når det er sagt vil jeg kalle det umoralsk å bytte CPUen av en slik grunn. Forhåpentligvis finner butikkene fort av det, det gavner både de (som slipper slik angring) og kjøperene.

 

AtW

9125202[/snapback]

 

Ja, det er riktig at butikkene slipper disse "angrede" kjøpene ved å oppgi stepping.

Jeg er også enig i at det er en dårlig grunn for angrefrist, men ikke "ulovlig", desto viktigere blir det for butikken og finne ut av dette.

Regner med at jeg får beskjed om hvilken stepping disse har iløpet av dagen eller morgendagen, så da skal jeg dele info her...

Lenke til kommentar
Ja jeg bare kjørte på også. B3 ok da kan jeg klokke litt mer. Ok G0 så er det i alle fall kaldt og bruker mindre watt. Hips om happ.

9124990[/snapback]

 

?? Trodde det var G0 som klokket best jeg ? eller ?

9127323[/snapback]

 

Ser ut som det er større sortering på disse. Eneste garantien en har her ser ut som hvis en kjøper topp modeller slik som e6850 og xq6850. Ny produksjon så de tar nok de beste til de høyeste modellene.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg reagerer litt på folk som sier at nettbutikkene påstår at angrefristen brytes ved brudt forsegling. Det er forsåvidt riktig, men mange av de som skriver dette, skriver dette med et problem som ikke har noe med angrefrist å gjøre. Det er noe som heter mangel ved vare og det er det de fleste egentlig tenker på når de reffererer til "angrefrist".

 

Mangel ved vare vil si at varen har en mangel (duh), altså den er ikke slik du bestilte den eller (den fungerte) ikke slik du burde kunne forvente at den skulle. Da kan du returnere den uansett om "angrefristen" er brudt eller ikke.B3 eller G0 er spesifisert i de fleste produktbeskrivelser, men om den IKKE er det og du fikk noe det du ikke skulle ha av de to overnevnte, så er det bare å returnere og si at det er en mangel ved varen.

 

Et pent "fy fy" ved siden av er også passende.

 

Hilsen JT

Endret av JoakimTob
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg reagerer litt på folk som sier at nettbutikkene påstår at angrefristen brytes ved brudt forsegling. Det er forsåvidt riktig, men mange av de som skriver dette, skriver dette med et problem som ikke har noe med angrefrist å gjøre. Det er noe som heter mangel ved vare og det er det de fleste egentlig tenker på når de reffererer til "angrefrist".

 

Mangel ved vare vil si at varen har en mangel (duh), altså den er ikke slik du bestilte den eller (den fungerte) ikke slik du burde kunne forvente at den skulle. Da kan du returnere den uansett om "angrefristen" er brudt eller ikke.B3 eller G0 er spesifisert i de fleste produktbeskrivelser, men om den IKKE er det og du fikk noe det du ikke skulle ha av de to overnevnte, så er det bare å returnere og si at det er en mangel ved varen.

 

Et pent "fy fy" ved siden av er også passende.

 

Hilsen JT

9130960[/snapback]

 

Nå ser det ut til at man uansett ikke må bryte forseglingen for å få greie på om det er G0 eller ikke. Trodde det først, men fant dette bildet av en retail box på xS

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=152722

 

Står da tydelig der "PRODE CODE: BX80626Q6600SLACR " = G0

 

Kan returneres direkte uten å åpnes om man på død og liv ikke vil ha B3 om det står

PRODE CODE: BX80626Q6600SL9UM på boksen

Endret av drvcd
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg reagerer litt på folk som sier at nettbutikkene påstår at angrefristen brytes ved brudt forsegling. Det er forsåvidt riktig, men mange av de som skriver dette, skriver dette med et problem som ikke har noe med angrefrist å gjøre. Det er noe som heter mangel ved vare og det er det de fleste egentlig tenker på når de reffererer til "angrefrist".

 

Mangel ved vare vil si at varen har en mangel (duh), altså den er ikke slik du bestilte den eller (den fungerte) ikke slik du burde kunne forvente at den skulle. Da kan du returnere den uansett om "angrefristen" er brudt eller ikke.B3 eller G0 er spesifisert i de fleste produktbeskrivelser, men om den IKKE er det og du fikk noe det du ikke skulle ha av de to overnevnte, så er det bare å returnere og si at det er en mangel ved varen.

 

Et pent "fy fy" ved siden av er også passende.

 

Hilsen JT

9130960[/snapback]

 

Nå ser det ut til at man uansett ikke må bryte forseglingen for å få greie på om det er G0 eller ikke. Trodde det først, men fant dette bildet av en retail box på xS

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=152722

 

Står da tydelig der "PRODE CODE: BX80626Q6600SLACR " = G0

 

Kan returneres direkte uten å åpnes om man på død og liv ikke vil ha B3 om det står

PRODE CODE: BX80626Q6600SL9UM på boksen

9142343[/snapback]

Aha, ja da burde det ikke være noe problem i utgangspunktet.

 

Men OM man glemmer å sjekke boksen og det forventes at de skall være G0 stepping (som jeg endelig har lært hva er), så kan man fortsatt returnere SELV OM komplett/datakjeden/whatever påstår at forseglingen ikke skal være brudt. Bare husk å henvende til det gjeldende lovverket.

 

JT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...