The_Pretender Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Er det noe som vet om er mulig å få fatt på en RS232 til USB konverter. Har en Bærbar PC hvor det ikke er RS232 port. Trenger dette for å koble til nettverket i båten. Har noen sett dette? Har dere noen andre forslag, finnes det kanskje et PCMCIA kort med RS232, har vært inne på en del nettbutikker men har ikke funnet noe der. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Er det noe som vet om er mulig å få fatt på en RS232 til USB konverter. Har en Bærbar PC hvor det ikke er RS232 port. Trenger dette for å koble til nettverket i båten. Har noen sett dette? Har dere noen andre forslag, finnes det kanskje et PCMCIA kort med RS232, har vært inne på en del nettbutikker men har ikke funnet noe der. Det finnes mange slike USB > serial, PCMCIA finnes også men de er endel dyrere. Søk på varenummer 107836 på komplett.no så finner du en som hvertfall fungerer greit på endel ting. Jeg vet det kan være problemer med noen programmer over slike så hva skal du koble den til? GPS? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det er ikke nok bare å fysisk konvertere signalene fra USB til RS232. Vil tro det kan bli problemer med programer som skal bruke den serieporten. Disse programmene er skrevet for å finne COM1, COM2 etc, altså en serie port driver. Du kan ikke få overtalt et slikt program til å bruke USB istedet. Det er mulig det adapteret fra Sunsway har en driver som gjør at USB porten ser ut som en COM port. Men jeg kan ikke se at de beskriver noe slikt, ville sendt en mail og spurt før jeg kjøpte noe slikt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det er ikke nok bare å fysisk konvertere signalene fra USB til RS232. Vil tro det kan bli problemer med programer som skal bruke den serieporten. Disse programmene er skrevet for å finne COM1, COM2 etc, altså en serie port driver. Du kan ikke få overtalt et slikt program til å bruke USB istedet. Det er mulig det adapteret fra Sunsway har en driver som gjør at USB porten ser ut som en COM port. Men jeg kan ikke se at de beskriver noe slikt, ville sendt en mail og spurt før jeg kjøpte noe slikt. Den innstallerer seg som en com-port ellers ville den jo ikke hatt noen funksjon. Lenke til kommentar
The_Pretender Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Ja, den hos komplett så ut til å være mitt i blinken. Skal koble PC'en til GPS'en ja, den var jo ikke så dyr så det er verd et forsøk. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå