Kina bill Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det er ikke alltid så opplagt at mann finner beste løsning med en gang, det kan være lurt å tenke seg om før mann fatter en beslutning Liten en til ettertanke: Du kjører i bilen din på en vill, stormfull natt. Du passerer så en busstopp og ser tre personer venter på bussen: > > * En gammel dame som ser ut som hun skal dø hvert øyeblikk. * En gammel venn som har reddet livet ditt tidligere. * Den perfekte mann eller dame som du har drømt om i alle år. Hvem ville du velge å tilby å sitte på med deg når du vet at du bare kan ha en passasjer med deg i bilen din? Tenk før du leser videre.... Dette er et moralistisk / etisk dilemma Som en gang faktisk ble brukt som et spørsmål som en del av et jobbintervju. > > > > -- Du kunne plukke opp den gamle damen fordi hun kommer til å dø, og derfor burde redde henne først; eller du kunne ta din venn fordi han/hun har reddet ditt liv en gang, og dette ville være den perfekte måten å betale han/henne tilbake på. Selv om det kan hende at du aldri klarer å finne din perfekte drømmeelsker igjen. Den kandidaten som ble ansatt (av 200 søkere) hadde ingen problemer med komme opp med sitt svar. Han svarte enkelt: "Jeg vil gi bilnøklene til min gode venn og la han/henne kjøre den gamle damen til sykehuset". "Jeg ville bli stående igjen og vente på bussen sammen med min drømmemann/kvinne". Noen ganger vinner vi mer om vi har muligheten til å gi opp våre stae og strenge grenser. Glem aldri å "Tenke utenfor boksen". > > ***** > > Selv om det korrekte svaret er å kjøre over den gamle damen og gjøre slutt på hennes lidelser, knulle den perfekte mannen/kvinnen opp mot bussskiltet og kjøre avgårde med den gode vennen for å ta en skikkelig stupfyll. Rune. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hehehe. Men man kan jo ikke få i bøtter og kar heller da, må jo velge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå