Megnus Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei. Jeg startet å få viker i 8-9 klasse. Dette irriterer meg VELDIG. Er ikke fornøyd med håret mitt en plass. Og det sies jo at man mister 100 hår om dagen. Men jeg er SIKKER på at jeg mister minst 400-500 hår :S Hva kan jeg gjøre? Er dette normalt til en 16 åring å være? Bruker jeg voks (funker bare med renati) så mister jeg langt færre hår, men går jeg uten voks, så snøss jeg helt forferdelig! ... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 hm er ikkje godt og si egentli. Men farfaren min mistet håret når han var konfirmant så alt er jo mulig. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 kan legge til at så og si ALLE menn i familien mistet håret før de ble 30 år (ikke helt skallet, bare høye viker og måne) Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 ja, mye av dette er jo arvligt, så det er jo muligt at du kan ha arvet det? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 noe dritt . . det må da finnes noe i verden som kan hjelpe mot dette en liten grad? Hva er sundt for håret? Eventuelt stoppe det? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 b-vitamin er veldig bra for haaret. Bruker du mye strikk, haarbaand o.l? For det sliten skikkelig paa haaret. Bruker en del strikk jeg, og har mistet en del pga det. Frisoren min som anbefalte meg aa kutte ned paa det. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Baldness_treatments Masse rart å prøve, hvis du er sikker på at du faktisk mister hår er tidligere alltid bedre. Det er afaik nokså umulig å få allerede forsvunnet hår til å komme tilbake, men å stoppe hårtap er noe som ofte funker nokså bra. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Bruker jeg voks (funker bare med renati) så mister jeg langt færre hår, men går jeg uten voks, så snøss jeg helt forferdelig! 9121492[/snapback] Du mister nok ikke mindre hår med voks - det henger bare mer sammen med annet hår så det ikke så lett faller av når det egentlig har løsnet Hvis det går i familien at mange mister mye av håret tidlig så er det neppe så mye du kan gjøre med det. Et godt kosthold er jo viktig og enkelte produkter kan nok begrense håravfallet noe, men hvorfor ikke være føre var og korte skikkelig ned på det? Jo lenger man tviholder på noe som er iferd med å tynnes skikkelig jo dummere ser det ut. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 har korta ned =P men fannt noe 'interessant' ? http://www.emaxhealth.com/65/933.html Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Question: Is there any real way to threat baldness? Answer: no. there isn't. the bald gene is carried in the mother. if your mother's father was bald, then you will be bald. you can't stop it. sorry, but that's the way it is. if you go bald and have a problem with it, then buy a wig. What the? faren til mamma har hår så det oser ! min bror har arvet hans hår. Jeg har arvet pappas hår? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det noen effektive metoder for å motvirke det? Sånn helt seriøst? Har tatt til etteretning det som er blitt nevnt. Jeg har masse hår. Utrolig mye, og fryktelig tykt. Da jeg var mindre brukte mamma å klippe håret mitt med maskin, noe hun måtte gi opp når det der klippeskaftet faktisk knakk. Litt irriterende og litt deilig. Mange som har sagt jeg sikkert ikke vil miste det med det første, men pappa har mistet store deler av sitt. Er redd for å miste det. Bruker voks hver dag. Noe jeg kan gjøre som er bra for det, så det holder litt lengre? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Finnes det ikke kremer og kurer for dette som med alt annet? Husker en reklame på TV2/Norge om en slesk fyr som så så mye bedre ut når han hadde hår, enn ikke.. Snakke med legen fungerer også? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_tor_* Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Finnes det ikke kremer og kurer for dette som med alt annet? Husker en reklame på TV2/Norge om en slesk fyr som så så mye bedre ut når han hadde hår, enn ikke.. Recrea Forte Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Er vel strengt tatt bare å håpe at du ser ok ut uten hår fordelene med å være skallet er jo at du spare masse penger på frisør og andre hår produkter. Tar også mindre tid med morgenstellet. Trenger aldri bekymre deg for sveisen. mindre motstand når du sykler/svømmer 1 Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Nisim Mange sier at denne hjelper. Har brukt den selv, men ikke på grunn av hårtap. Fikk anbefalt den mot irritert hodebunn. 1 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Værste jeg ser er folk som iherdig prøver å få til en kul sveis, selv når de ikke har hår på hue. Jobber på resturang og her om dagen var det en som hadde hanekam foran, for han hadde måne, da er det bedre å ta vekk alt håret. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Sånne ting er desverre arvelig. Det eneste du egentlig kan gjøre er vel å klippe det på en måte slik at man ikke ser det så godt. La noe av håret være litt lengre enn resten foreksempel. Ellers er det vel ikke bevist at noen piller eller legemidler funker. Eneste som egentlig funker er håtransplantasjon. Hvor man da tar hårsekkene fra andre steder og flytter dem fram. Men med tanke på hvor ung du er så er vel dette uaktuelt. Jeg syntes du burde snakke med en frisør, kanskje hun kan "dekke det litt til" også prøve å la være å tenke alt for mye på det. Ofte er dette sånne ting som bare du legger merke til, og ingen andre Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg tror det er noe som heter "maturing hairline", jeg har i hvertfall fått høyere hårfeste etter at jeg ble 17 år. 95% av menn får hvist høyere hårfeste fra 17årsalderen utover i tjueårene. Jeg tror/håper i hvertfall at det er det som skjer med meg 1 Lenke til kommentar
tha78 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Kjedelig det å miste håret. Men det finnes et middel som holder prosessen i sjakk som du kan begynne på når du blir 18 år. Funker bra den,men det kjedelige er at den må brukes 2 ganger hver eneste dag og litt er dyr..... http://www.pfizer.no/templates/Page____1057.aspx Lenke til kommentar
Oly Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Informasjon om hårtap Jeg googlet frem denne siden tilfeldigvis en dag, i forbindelse med at panneluggen min virket litt "ujevn". Jeg var litt redd for at jeg hadde begynt å miste håret i en alder av 20, men fant senere ut at det var den sterke flass sjampoen som var årsaken. Flass sjampo og farget hår passet ikke i sammen, det ble bedre da jeg brukte en vanlig sjampo. Man har vist nok ingen garanti for at man beholder hele parykken gjennom livet. Mens noen har et avslappet forhold til dette med å miste håret, vil andre ikke godta det at håret gradvis forsvinner. Jeg tilhører nok den gruppen som ikke vil godta at noe slik skjer med meg, selv om både morfaren og farfaren min var helt skallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå