Gå til innhold

Høyfrekvent piping fra lydkort på P5B-E plus

Josten

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om den bør ligge her eller i lydkortkategorien. Men satset på denne.

Har et problem med mitt nye hovedkort p5b-e plus. Det integrerte lydkortet lager en konstant høyfrekvent piping. Omtrent samme lyden man får i øret etter å ha hørt på for høy musikk og liknende. Dette er jo selvfølgelig veldig irriterende. Installerte først alle driverene som fulgte med på cden. Prøvde senere å laste ned nyeste driver og innstallere den. Da så det ut til å fungere. Men etter neste restart kom den tilbake igjen. Har prøvd å fjerne/legge inn noen ganger nå uten resultat. Å disable alle innsignaler pleier å hjelpe litt. Noen som har en idé på hvordan jeg kan få det vekk?

Det er og generelt mye støy. Men er jo denne høyfrekvente lyden som er absolutt mest irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke det som er problemet. Det er en høyfrekvent konstant lyd som helt klart ikke skal være der. Har merket at den forsvinner hvis jeg innstallerer lyddriverene på nytt, og så restarter. Men neste restart er den tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Det samme erfarer jeg med mitt P5B-e Plus kort, en høyfrekvent lyd i høyttalerene med litt lav knittring i bakgrunnen også. Funker fint å høre lyder/musikk, men kan bli litt irriterende når det er stille i høyttalerene.

Ingen som har noe erfaring med permanent fiksing av dette problemet? Eller er det lydkretsene på hovedkortet som er for dårlig isolert og den beste måten å bli kvitt det på er å bruke et PCI lydkort?

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at det er drivere som er problemet. For som jeg skrev tidligere, så forsvinner det etter en reinstall av dem, men det kommer tilbake igjen etter neste restart. Så tror nesten jeg må kjøpe et pci-lydkort selv, hvis jeg ikke finner ut av det.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har blitt kvitt problemet.

Koblet lydkabelen i den sorte inngangen og satt opp PCen i SoundMax for 5.1 surround. Det funker fint, siden jeg bare bruker 2 høyttalere uansett. Selvfølgelig, skal man ha et surroundanlegg, blir det jo ikke fikset på den måten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...