amiganostalgia Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Usb lydkort kommer med økt latency, så hvis spilling er en prioritet.. Jeg har bestilt meg ett trådløst nettverkskort som bruker pci-express 1x port. Hvis du ikke bruker noe særlig til PCI vanlig kort, så kan det være lurt å se litt på hva slags valg du har mot å få flest pci-express porter i forhold til vanlig pci . Jeg tenker på cooler master kabbet som du likte. Det har passe store dimensjoner og er lett og ledig, og du har plass å gå på i kabbinettet også. Men jeg ser at Komplett fører en del Antec kabinett. Bl.a. dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085 Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) a 1000 kr, og alle som har kommentert der ser ut til å like det veldig godt. Ta en titt på det og! Men klart, har du ikke behov for all den plassen, blir det kanskje litt over kill. Endret 23. juli 2007 av amiganostalgia Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) en annen ting: jeg har selv det kabinette og synes det støyer litt vel mye. så hvis du tenker på det ville jeg heller kjøpt lian li, vet ikke om de selger det der du skal kjøpe tou. ville også anbefalt deg en skjerm med litt mindre ms (2-4), en annen mus f.eks mx518 eller en razer. Med en GOD musematte (qpad ct, steelpad qck eller corepad eyepad) ellers ser det veldig bra ut! lykke til! edit: Usb lydkort kommer med økt latency, så hvis spilling er en prioritet.. du mener at usb headset er dårligere til gaming? hvorfor lager sennheiser og plantronics headset med usb lydkort:S? Endret 23. juli 2007 av CiRcLe7 Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 en annen ting: jeg har selv det kabinette og synes det støyer litt vel mye. så hvis du tenker på det ville jeg heller kjøpt lian li, vet ikke om de selger det der du skal kjøpe tou.ville også anbefalt deg en skjerm med litt mindre ms (2-4), en annen mus f.eks mx518 eller en razer. Med en GOD musematte (qpad ct, steelpad qck eller corepad eyepad) ellers ser det veldig bra ut! lykke til! 9129529[/snapback] Hvilket kabinett har du? Ble nevnt ganske mange her nå. Skal kjøpe en Samsung 225BW eller 226BW tror jeg. Heller mest imot 225BW pga. pris. Skal ha G5 07 edition tenkte jeg. Får se om jeg kjøper med en musmatte også, har en som er grei egentlig, men vet ikke hvordan den reagerer på laser-mus da... (Har en god kulemus nå.) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 en annen ting: jeg har selv det kabinette og synes det støyer litt vel mye. så hvis du tenker på det ville jeg heller kjøpt lian li, vet ikke om de selger det der du skal kjøpe tou.ville også anbefalt deg en skjerm med litt mindre ms (2-4), en annen mus f.eks mx518 eller en razer. Med en GOD musematte (qpad ct, steelpad qck eller corepad eyepad) ellers ser det veldig bra ut! lykke til! 9129529[/snapback] Gode forslag, jeg hadde ikke kommet så langt enda. MX518 er godt forslag, har den selv. Lik G5 med ett par mindre funksjoner, men veldig bra for spill.Har begge selv. Bruker mx518. Vifter kan settes på kontroller/byttes ut. Men det er ikke ett formål her vil jeg tro, og da tror jeg at antec, som skal gå for å være stillegående og bra kjøling vil gi særdeles mye for pengene. Betraktelig sådan. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) en annen ting: jeg har selv det kabinette og synes det støyer litt vel mye. så hvis du tenker på det ville jeg heller kjøpt lian li, vet ikke om de selger det der du skal kjøpe tou.ville også anbefalt deg en skjerm med litt mindre ms (2-4), en annen mus f.eks mx518 eller en razer. Med en GOD musematte (qpad ct, steelpad qck eller corepad eyepad) ellers ser det veldig bra ut! lykke til! 9129529[/snapback] Gode forslag, jeg hadde ikke kommet så langt enda. MX518 er godt forslag, har den selv. Lik G5 med ett par mindre funksjoner, men veldig bra for spill.Har begge selv. Bruker mx518. Vifter kan settes på kontroller/byttes ut. Men det er ikke ett formål her vil jeg tro, og da tror jeg at antec, som skal gå for å være stillegående og bra kjøling vil gi særdeles mye for pengene. Betraktelig sådan. 9129564[/snapback] Heller nå mot Antec P180 istedet. Men hadde vært greit med vindu dog, men det kan alltids ofres imot et stille og kjølig kabinett. Har Antec P180 plass til 8800GTX? Endret 23. juli 2007 av Sagart Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 en annen ting: jeg har selv det kabinette og synes det støyer litt vel mye. så hvis du tenker på det ville jeg heller kjøpt lian li, vet ikke om de selger det der du skal kjøpe tou.ville også anbefalt deg en skjerm med litt mindre ms (2-4), en annen mus f.eks mx518 eller en razer. Med en GOD musematte (qpad ct, steelpad qck eller corepad eyepad) ellers ser det veldig bra ut! lykke til! 9129529[/snapback] Hvilket kabinett har du? Ble nevnt ganske mange her nå. Skal kjøpe en Samsung 225BW eller 226BW tror jeg. Heller mest imot 225BW pga. pris. Skal ha G5 07 edition tenkte jeg. Får se om jeg kjøper med en musmatte også, har en som er grei egentlig, men vet ikke hvordan den reagerer på laser-mus da... (Har en god kulemus nå.) 9129558[/snapback] jeg har det som var i første posten din, ehh endra du det nylig:P? har hvertfall thermaltake Xaser Tsunami. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Litt surt at komplett da ikke har inne den oppdaterte varianten av p180. Jeg synes du skal kontakte de, gjerne ringe tidlig i morra og høre. Jeg har stor tro på antec i forhold til hva Komplett selger. Og når det engang er så viktig kriterie for deg så må vi nesten forholde oss til det. Skal du kjøpe musmatte er Steel S&S bra. Men Steel SX som ikke er i salg i norge enda, selv om YBS har den inne på nettbutikken sin , er den som er "BEST". Steel sier selv at det er verdens mest eksklusive, el no sånt, musmatte. Jeg sjekka prisen på den via Steel selv, som er i danmark, og den lå på 399 Danske kroner, som tilsvarer drøyt det samme i norske. Leste kjapt over review på den og og den virker innihampen bra, men for den brutale prisen skulle det bare mangle og. En kritikk som ble sagt om den musmatten var at de hadde tydeligvis ikke spart på NOE og laget den så bra som overhodet mulig. En annen ting som DEFINITIVT er verdt å nevne der og er at Steel har/ kommer til å slutte med de eldrende steelpad musmattene. De har stor tro på denne Steel SX musmatta m.a.o. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 en annen ting: jeg har selv det kabinette og synes det støyer litt vel mye. så hvis du tenker på det ville jeg heller kjøpt lian li, vet ikke om de selger det der du skal kjøpe tou.ville også anbefalt deg en skjerm med litt mindre ms (2-4), en annen mus f.eks mx518 eller en razer. Med en GOD musematte (qpad ct, steelpad qck eller corepad eyepad) ellers ser det veldig bra ut! lykke til! 9129529[/snapback] Hvilket kabinett har du? Ble nevnt ganske mange her nå. Skal kjøpe en Samsung 225BW eller 226BW tror jeg. Heller mest imot 225BW pga. pris. Skal ha G5 07 edition tenkte jeg. Får se om jeg kjøper med en musmatte også, har en som er grei egentlig, men vet ikke hvordan den reagerer på laser-mus da... (Har en god kulemus nå.) 9129558[/snapback] jeg har det som var i første posten din, ehh endra du det nylig:P? har hvertfall thermaltake Xaser Tsunami. 9129607[/snapback] Åja, jeg satte opp et Thermaltake Armor jeg, som er ganske likt ditt, men fant ut at det blir for dyrt for min del. Komplett har også Antec P180, bare at det ikke står oppført i prisguiden. Virker som et veldig godt kabinett, og ligger ann til å ende opp hjemme hos meg. Såfremt det har plass til 8800GTX? Ser ut som at det kan gå hvis jeg fjerner den ene HDD-skuffen. Leser på kommentarene på komplett, og ser det er en som har problemer med lengden på 12V kabelen, spørs om jeg må kjøpe en forlenger? (Bare for å være sikker?) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg gikk LYNkjapt over ett par reviews nå av p180 og det Antec Nine houndred kabbet og det later til at p180 er det tvil om ihvertfall SLI av 8800 kortet mens det skal gå flott på den antec nine houndred kabbet som KOMPLETT HAR. Her kan du se at de har ett 6800 kort inni og det er god plass til større/lengre kort. http://www.tweaknews.net/reviews/antecninehundred/index5.php Endret 23. juli 2007 av amiganostalgia Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Litt surt at komplett da ikke har inne den oppdaterte varianten av p180.Jeg synes du skal kontakte de, gjerne ringe tidlig i morra og høre. Jeg har stor tro på antec i forhold til hva Komplett selger. Og når det engang er så viktig kriterie for deg så må vi nesten forholde oss til det. Skal du kjøpe musmatte er Steel S&S bra. Men Steel SX som ikke er i salg i norge enda, selv om YBS har den inne på nettbutikken sin , er den som er "BEST". Steel sier selv at det er verdens mest eksklusive, el no sånt, musmatte. Jeg sjekka prisen på den via Steel selv, som er i danmark, og den lå på 399 Danske kroner, som tilsvarer drøyt det samme i norske. Leste kjapt over review på den og og den virker innihampen bra, men for den brutale prisen skulle det bare mangle og. En kritikk som ble sagt om den musmatten var at de hadde tydeligvis ikke spart på NOE og laget den så bra som overhodet mulig. En annen ting som DEFINITIVT er verdt å nevne der og er at Steel har/ kommer til å slutte med de eldrende steelpad musmattene. De har stor tro på denne Steel SX musmatta m.a.o. 9129626[/snapback] jeg har hatt steelpad s&s et år nå, hadde ikke hatt så mye erfaring med musematter siden jeg gikk rett fra en liten aftenposten musematte. Så jeg var fornøyd, men etter et år var den veldig slitt så jeg kjøpte corepad eyepad som jeg er VELDIG fornøyd med som bruker av mx518. EDIT: kom over denne tråden. Endret 23. juli 2007 av CiRcLe7 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Oppdatert info om hvorvidt det er plass til 8800 GTS eller GTX modell. Antec P180: Lined up HD bays in the way cant be used Antec 900: As long as you move the HD cage to the bottom position Hentet ifra: http://www.tosk.co.uk/8800/ Så du får plass, men du må kanskje gjøre noen triks for å få det til =) Jeg har en Steel Qck av ett eller annet slag og den funker fint, men synes alu hadde vært bedre, og det har jeg men jeg er ikke så kravstor om dagen, og det er deilig med varmen som en musmatte av stoff avgir. =D Endret 23. juli 2007 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Oppdatert info om hvorvidt det er plass til 8800 GTS eller GTX modell. Antec P180: Lined up HD bays in the way cant be used Antec 900: As long as you move the HD cage to the bottom position Hentet ifra: http://www.tosk.co.uk/8800/ Så du får plass, men du må kanskje gjøre noen triks for å få det til =) Jeg har en Steel Qck av ett eller annet slag og den funker fint, men synes alu hadde vært bedre, og det har jeg men jeg er ikke så kravstor om dagen, og det er deilig med varmen som en musmatte av stoff avgir. =D 9129707[/snapback] Det vil da gå hvis jeg fjerner HD-buret som står der? Fikk veldig lyst på det P180 kabinettet. Hva mente du med den "oppdaterte" versjonen av P180? P182? Hvis jeg fjerner HD-buret så skal jeg få plass? Bilde følger(GPUen der er et 7800GTX): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 23. juli 2007 av Sagart Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 JEg har Antec P180. Det er nærmest lydløst, og det har god plass til 2x8800GTX i SLI. Ikke noe problem i det hele tatt. Anbefales på det varmeste. P182 skal visst være enda bedre. T Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 JEg har Antec P180.Det er nærmest lydløst, og det har god plass til 2x8800GTX i SLI. Ikke noe problem i det hele tatt. Anbefales på det varmeste. P182 skal visst være enda bedre. T 9129974[/snapback] Det ble jeg glad for å høre! Så at mange hadde single-8800GTX i det. Hvilke vifte-instillinger kjører du på? Low? Tror jeg skal kjøpe med noen Noctua-vifter for å få ned støyen enda litt til, har lest at de originale viftene støyer litt, også på minste turtall. Bruker du den boksen for å sette en 80mm vifte i for å kjøle ned skjermkortet? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Bestilte dette(link) idag jeg. Bare med Antec P180 istedet for 182 da. Endte opp på ca. 16 500 inkl. både frakt og moms. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg kjører alle viftene på low. Selv er jeg ihvertfall fornøyd med støynivået de gir, synes det absolutt er lavt nok, og jeg er ganske ømfintlig for støy. Ikke sikker på hva du mener med "den boksen", men jeg har bare 120mm-vifter såvidt jeg vet. Men du har en stor feil i oppsettet ditt, ihvertfall tror jeg det. Synd jeg ikke så det før etter at du bestilte. Det er nemlig minnet. Tviler sterkt på at du får 4x1GB til å virke i det hovedkortet. 2x2GB skal visst være helt ok, men i Asus-forumet er det veldig mange som klager på at de ikke får 4x1GB til å virke. Men kanskje du er heldig? Lykke til ihvertfall! (selv har jeg 2x1GB). T Endret 24. juli 2007 av tkorsvold Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg kjører alle viftene på low.Selv er jeg ihvertfall fornøyd med støynivået de gir, synes det absolutt er lavt nok, og jeg er ganske ømfintlig for støy. Ikke sikker på hva du mener med "den boksen", men jeg har bare 120mm-vifter såvidt jeg vet. Men du har en stor feil i oppsettet ditt, ihvertfall tror jeg det. Synd jeg ikke så det før etter at du bestilte. Det er nemlig minnet. Tviler sterkt på at du får 4x1GB til å virke i det hovedkortet. 2x2GB skal visst være helt ok, men i Asus-forumet er det veldig mange som klager på at de ikke får 4x1GB til å virke. Men kanskje du er heldig? Lykke til ihvertfall! (selv har jeg 2x1GB). T 9135060[/snapback] Håper at 4x1gb virker ja. Støynivået høres akseptabelt ut! Bildet av "boksen" jeg tenker på: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du kan lese mer om den her.(link) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har du fått pc'n nå da? Evt. når den kommer må du jo si hvorvidt du er fornøyd =D Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Har du fått pc'n nå da? Evt. når den kommer må du jo si hvorvidt du er fornøyd =D 9147977[/snapback] Den kommer forhåpentligvis i morgen, kommer såklart tilbake med tilbakemeldinger så fort den er oppe og går, og jeg har fått testet litt...! Endret 26. juli 2007 av Sagart Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Nå Sagart, har du fått maskinen? Hvrodan ser det ut? T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå