Gå til innhold

Amund - Smileys - her er mine forslag, ferdig tilpasset.

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle ta den "omstridte" smiley-saken i egne hender.

Har nå laget en del nye smileys som er helt klare til å legges til forumet, hvis det skulle være ønskelig.

Endret litt på de jeg og andre syntes var litt "feil", samt la til et par nye.

Alle er tilpasset de andre smileyenes stil, med eksakt samme farger og ansiktsbakgrunn. Øynene og uttrykkene er også ivaretatt, så de skal gli rett inn sammen med de andre.

De er ferdig optimalisert. Gif, ikke animerte, under 16 farger og transparente. Ligger rundt 170bytes hver, slik som de opprinnelige.

http://www.stud.ntnu.no/~martis/smiley/smiley.zip

Si i fra når du har lastet ned filen, slik at jeg vet om jeg kan slette den igjen. :)

Ønsker kommentarer, gjerne også at du sier i fra om du vil / ikke vil ta dem med.

Endringene er som følger:

- approve.gifApprove, denne er ny. Ideen er tatt fra neo22's post her.

- confused.gifConfused, denne har gjenoppstått fra det gamle forumet i ny drakt. Ideen er tatt fra Anders Leipsland's post her.

- cool.gifCool, denne har fått nye briller, dvs mer heldekkende. De gamle virket litt feil, siden de ikke hang sammen på midten, og var kuttet av ved ørene.

- grin.gifGrin, denne har gjenoppstått fra det gamle forumet i ny drakt.

- smile.gifsmile2.gifsmile3.gifSmile, det ordinære smilet, uten påtatt "kassadame-smil". Tre varianter, men bare en bør brukes. Dette kan velges etter smak av admin'ene. Den første er min førstekandidat.

- thumbsup3.gifthumbsdown3.gifthumbsup2.gifthumbsdown2.gifthumbsup.gifthumbsdown.gifThumbsup/down, disse er nye, er jo ikke akkurat nødt til å tas inn i varmen, men synes de bør det. Ideen er fra samme post av Anders Leipsland som over.

Ta dette som en ren goodwill-jobb, som min måte å takke for et fint forum. :D

Mvh

Martin

Endret: La til gule thumb-icons.

Endret igjen: La til gule thumb-icons med grå kant rundt hånda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns lol og roll bør være animert.

Men hva med gule hender på thumbs-gutta?

God idé, jobber med saken. :D

Lol og Roll bør være animert ja. Det samme gjelder for alle de andre som allerede er animerte.

Grin-smileyen "min" er ingen erstatning for Lol'en, snarere ment som et alternativ, hvis noen skulle være i fare for å tro noe annet.

Oppdatering:

Nå har jeg lagt til nye, helt gule thumb-icons. Ligger også i zip'en.

Er ikke helt fornøyd med dem, de har kanskje en litt for markant sortfarge rundt hånda, men den gråfargen som omgir fjeset passet ikke særlig bra, og tommelen er jo dessuten hovedpoenget med disse ikonene, så da kommer det kanskje til sin rett med sort farge rundt den, akkurat som at ansiktsuttrykkene til de andre ikonene også er utdypt i sort. Eller..?

Og når det gjelder hvorfor det ble opprettet nok en tråd om smileys, er svaret mitt følgende:

Grunnen ligger i at mens de tidligere trådene kommer med et ønske om forandring, ja man kan kanskje på sett og vis kalle dem konstruktiv "klaging", kommer denne tråden med noe annet - et løsningsforslag på problemet. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt til nye, helt gule thumb-icons. Ligger også i zip'en.

Er ikke helt fornøyd med dem, de har kanskje en litt for markant sortfarge rundt hånda, men den gråfargen som omgir fjeset passet ikke særlig bra, og tommelen er jo dessuten hovedpoenget med disse ikonene, så da kommer det kanskje til sin rett med sort farge rundt den, akkurat som at ansiktsuttrykkene til de andre ikonene også er utdypt i sort. Eller..?

thumbsup2.gif funker vel greit? (laget i paint, ikke transparent eller noe)

Lenke til kommentar
Alle er tilpasset de andre smileyenes stil, med eksakt samme farger og ansiktsbakgrunn. Øynene og uttrykkene er også ivaretatt, så de skal gli rett inn sammen med de andre.

Meget bra mbst! IMO har du nå det beste alternativet til smilies. Støtter deg i tanken om at alle bør være basert på samme stil. Det var også derfor valgte å legge ut ett helt sett (og jeg hadde også editert noen, jeg skrøt bare ikke så fælt av det ;) Synes vi, nerdene, bør klare å gjøre den lille jobben som kreves for at vi smileyene skal være "like". Det er snakk om å tegne noen små prikker og en liten copy&paste jobb. Det at alle smileyene er basert på samme stil gjør smileyene mindre plagsomme/stressende, man slipper "juletre effekten". Synes Amund bør legge til dine forandringer og så kan vi heller poste her når vi vil ha en ny smiley opp til vurdering.

Vel mine subjektive kommentarer på smileyene(de jeg synes trenger en forandring de andre er fine):

smile3.gif

Beste smile smiley IMO. Et skikkelig smil uten de små barneøynene nr1 har :)

mad smileyen, icon_mad.gif, bør ha munnen til evil smileyen mao ikke vise tenner slik den gjør nå. Dette gjelder også thumbsdown smileyen

wink, icon_wink.gif, bør være lik smile bare med et blunkende øyne. Mao jeg synes vi bør fjerne den forvridde munnen. Dette gjelder da også thumbsup smileyen.

confused, icon_confused.gif, er egentlig en bra smiley, men uttryket er nærmere : smileyen enn confused.

lol, icon_lol.gif den der *må* vi gjøre noe med.

:picon_razz.gif. Det ser jo bare ut som han har åpen munn. Han skal da rekke tunge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...