Handlekurv Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Etter å ha bestilt ADSL fra Telenor Online, meldte behovet for et trådløst nettverk seg. Hovedpluggen for telefoni sitter i første etasje, mens alle maskinene befinner seg i andre etasje, hvor de er knyttet sammen til et eksisterende nettverk. Jeg har allerede planlagt å kjøpe en router, for å få de sårt trengte funksjonene ADSL-modemet til Telenor ikke klarer å gi meg. For å slippe å strekke kabel mellom etasjene er planen en router type trådløs. I annen etasje står fortsatt nettverket mitt, og siden det også er en printer (koblet rett på svitsj, kobles til via IP-port) der er det vanskelig å koble disse opp mot et trådløst nettverk uten å bruke en del penger, samt kjøpe ny printer. Planen var da, etter noen raske sjekker på internett, å kjøpe et trådløst aksesspunkt som jeg skulle koble på svitsjen som allerede står og blinker og jobber. Aksesspunktet jeg tenkte på kjører samme standard og lignende, men så til spørsmålet mitt: Er det ikke vanskeligere enn dette? Er det bare å koble opp routeren, og koble opp aksesspunktet, konfigurere litt og nettverk og printer og internett fungerer? Selv om de er innenfor IEEE 802.11b begge to, virker dette? Snakker de sammen? Har noen noen andre forslag til hvordan problemet kan løses, evt. andre produkter som anbefales til dette bruket osv? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Er det bare å koble opp routeren, og koble opp aksesspunktet, konfigurere litt og nettverk og printer og internett fungerer? Selv om de er innenfor IEEE 802.11b begge to, virker dette? Snakker de sammen? Nei, det skal ikke være verre. De fleste flokene på trådløst ble rettet når dette var dyrt og nytt så når begge kjører samme standard så er det helt greit. Du kan jo ta en prat med butikken og høre hva de anbefaler. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 "Mottager" AP'en må da ha "AP to AP" modus og denne 3com AP'en i din post har ikke den muligheten. Billige AP'er med "AP to AP" modus må du nokk søke lenge etter. På wlansupply.no står det du trenger å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå