Gå til innhold

Hjelp til Q6600 pc til ca 17-18000.

Anbefalte innlegg

Hei! Skal bygge pc nå når Quadcore har droppet i pris. Tenkte på pc i prisklassen 17-18000 uten skjerm. (Har 26" Dell LCD)

Trenger:

Cpu - Q6600

HK - Vet lite om socket 775, har amd fra før

Ram - 4x1GB ?

HDD - 1x150GB Raptor + 500GB lagring

Kabinett - Må være god luftgjennomstrømning men lite støy:)

Skjermkort - 8800GTX ? Lite støy..

DVD brenner - Hva er bra nå til dags?

Strømforsyning - 600W+ og lite støy ?

Window Vista 64bit NO ?

Cpu kjøler og ekstra vifter, ny kjøler til gfx?

Tastatur og mus.

På forhånd takk for alle forslag.

Ps! Vet at det finnes mange tråder om dette, men siden det er 22.Juli og Quad blir billigere, tenkte jeg på Intel denne gangen. Da jeg kun har hatt AMD i alle mine tidligere systemer, trenger jeg denne gangen litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir bra det ! kjøp deg et p35 kort ,( eller 680i sli viss du vil ha SLI )

ellers så ser det veldig bra ut ,

8800gtx er ikke så høylytt, skal til en venn snart som nesten samme oppsett ,

så kan jeg bekrefte eller avkrefte støyen , :)

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Har tenkt på å ha kun ett grafikk kort, pga blir mye mer varme, effektforbruk og støy med 2. Vil tro at et 8800GTX skal holde grafikkmessig en stund fremover. Har dere noen tips om hvilket 8800GTX jeg burde velge?

2x2GB ram er ikke så dumt nei. Noen tips der da?

Ps. Skal prøve å klokke q6600 til 3Ghz eventuellt litt mer om man klarer, hvilken vifte anbefaler dere til det formålet? Hva med kabinett? Må ha noe med god luftgjennomstrømning.

Lenke til kommentar

CPU-kjøler: ThermalRight Ultra 120 Extreme skal være den ultimate luft-kjølingskjøleren. I tillegg til denne må du kjøpe en vifte, f.eks. Scythe S-Flex 120mm.

PSU: Kjøp en Corsair HX620W, har ikke sett et eneste vondt ord om den, derimot haugevis med gode.

GPU: Hvilken produsent du velger er egentlig ett fett. Forskjellen er bundelen, utseende og evt. kjøleløsninger.

RAM: 2x2GB.

DVD-brenner: Kjøp med S-ATA tilkobling i steden for IDE. S-ATA ledningen er 10 ganger mindre og det blir naturligvis bedre luftgjennomførsel uten alle IDE-kablene.

Tastatur og mus: Jeg kjøper aldri annet enn Logitech når det gjelder disse to. F.eks. Logitech G5 (mus) og Logitech Ultra X (tastatur) er svært gode - har begge selv.

Vista: 64- bit sliter litt med diverse drivere, men ser ingen annen mulighet enn at de fleste problemene blir huket ut etter hvert. Du må i alle fall ha 64-bit for å få utnyttet 4GB ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...