vanedyret Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Finner man slike beviser på internett, eller må vi vente til de som finner dem publiserer dem på internett. Ikke det at jeg er 100% sikker på at USA/CIA og Iran har et politisk skjult forhold. Som sagt har jeg kun kommet over en ny vinkling av saken på www.breakfornews.com og tilhørende forum. Det er i hvertfall artig å grave litt Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Finner man slike beviser på internett, eller må vi vente til de som finner dem publiserer dem på internett. Ikke det at jeg er 100% sikker på at USA/CIA og Iran har et politisk skjult forhold. Som sagt har jeg kun kommet over en ny vinkling av saken på www.breakfornews.com og tilhørende forum. Det er i hvertfall artig å grave litt 9146440[/snapback] Jeg ville ikke stolt på beviser funnet på internett anngående dette, med mindre de er fra veldig pålitelige kilder. Men som sagt, jeg er veldig skeptisk siden jeg har vanskelig for å se for meg at CIA skulle lekke så detaljerte beskrivelser uten et skjult motiv. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg savner en bedre forklaring på hvorfor USA var skyld i uro og misnøyen og hvorfor det legitimerer okkupasjon av ambassader. 9130643[/snapback] Hadde du spurt deg selv om det samme hvis CIA hadde medvirket til statskupp og innsettelse av en enehersker i Norge? 9130821[/snapback] Kanskje ikke, men jeg ville nok også bli litt sur hvis et land nasjonaliserte oljen min. Det var vel folk fra Vesten som gjorde oljen tilgjengelig og brukbar ved sin teknologi og kapital. De eide den. 9143358[/snapback] Det var uansett ikke snakk om å "ta fra" engelskmennene verdier uten kompensasjon. Den samme "misforståelsen" er forøvrig også utbredt vedr. Hugo Chavez nylige nasjonalisering av oljefeltene i Venezuela. De store oljeselskapene går ikke tomhendte derfra, derimot får de en rimelig økonomisk kompensasjon for sine aksjer. To selskaper har godtatt tilbudet, to nekter kompromiss. Grunnen til at Norge aldri havnet i liknende ugunstig fordelingsnøkkel når vi fant olje, var vel fordi det sjedde såpass sent, rundt 1970. I motsatt fall hadde nok nordmenn også etterhvert våknet å krevd urettferdige avtaler omarbeidet. Man skulle tro at denslags urimelige avtaleformer innen olje var en sagablott når vi skriver 2007, men nei. USA presser den vaklevorne regjeringa i Irak for å vedta, i expressfart, den såkalte "The Hydrocarbon Act" hvilket vil gi irakerne selv kun råderett over 18% av oljeforekomstene, mens utenlandske oljeselskaper blir sikret hele 82% av forekomstene! Heldigvis finnes det selv amerikanere som ser urettferdigheten i dette. Kongress-medlemmet Rep. Dennis Kucinich (D-Ohio) kom med klar tale; "Stealing Iraq's Oil "Is a War Crime!" Så gjenstår det å se om slike rakryggede røster er nok til å stoppe Bush & co's planlagte plyndring. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Iran er styrt av ustabile fanatiske prester som har som mål å utslette Israel. Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Usa er styrt av ustabile fanatiske prester som har som mål å ta over verden. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Usa er styrt av ustabile fanatiske prester som har som mål å ta over verden. 9174201[/snapback] Sagt av en SV`r Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvorfor er det plutselig negativt å være SVer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå