Gå til innhold

Hvilken Windows versjon til ny bærbar?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal snart handle ny bærbar pc, og lurer i den sammenheng på hvilken versjon / utgave av windows jeg skal velge. Det er igrunnen windows xp 32bit / 64bit og Windows vista 32bit / 64bit det står mellom.

Har ikke satt meg inn i hva som er forskjellen på 32 og 64 bit, bortsett fra at 64 bit teoretisk skal ha bedre ytelse (og ofte yter noen prosent bedre?). Er det noe komplikasjoner med å installere programmer på et 64bit windows system? Eventuelt driver problemer?

Er ute etter et system som skal drive et noe tyngre cad program (solidworks), spill og ellers mindre aplikasjoner av ymse type. Hvilket operativsystem burde jeg velge? :)

- Mvh. Andreas

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

64bit skal i teorien yte noe bedre, men har ikke støtte for så mange programmer som 32 har. Så er vel smartest å kjøpe 32bit.

Når det gjelder XP eller Vista så er det ikke vits å spør. Det finnes vel allerede 1000 "XP vs Vista" tråder.

Lenke til kommentar

Så 64bit edition har egentlig ikke noen åpenbare fordeler? Microsoft skryter av at man kan kjøre 32bits programmer på 64bit edition, men dette fungerer ikke smertefritt i praksis?

Når det gjelder xp vs. vista har jeg egentlig bestemt meg for xp..

Lenke til kommentar
Så 64bit edition har egentlig ikke noen åpenbare fordeler? Microsoft skryter av at man kan kjøre 32bits programmer på 64bit edition, men dette fungerer ikke smertefritt i praksis?

Når det gjelder xp vs. vista har jeg egentlig bestemt meg for xp..

9120371[/snapback]

Stemmer det. Har hørt flere klage over å ikke få kjørt programmer i 64bits.

Så da blir det vel 32bits XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...