Gå til innhold

Garantisak hvis jeg knuser skjermen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, garanti dekker ikke egenpåførte skader. Du kan kanskje få dekket det via en forsikring som innbo- eller reiseforsirking men egenandelen gjør at det ikke er verdt det.

9120294[/snapback]

Dette kommer vel litt an på. en bekjent fikk sin W850 overkjørt, og hu fikk igjen på reiseforsikringa en W880 fordi W850 var utgått, mot en egenandel på 300 kroner.

Er det slik at det er selve skjermen som har fått en sprekk, og det ikke finnes tegn på ytre skader, så kan det være en garantisak.

Lenke til kommentar
Er det slik at det er selve skjermen som har fått en sprekk, og det ikke finnes tegn på ytre skader, så kan det være en garantisak.

9124622[/snapback]

Sprekken er nok et tegn på ytre skade.

9124786[/snapback]

Har vært borte i telefoner der selve skjermen har fått en sprekk, mens telefonen har ligget i lomma uten å ha blitt påført støt eller andre ting som har kunnet forårsake slik skade. Da har det ikke vært noen ytre merker som viser at telefonen har vært utsatt for noe.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg så lenge han kanskje har mulighet til å få igjen på forsikringa.

Altså har den fått en sprekk "helt uten videre" og Nokia/verkstedet tror på det er det vel ingen sak. Gjør et forsøk:) Si den sprakk i lommen din og at du er MEGET irritert over at nokia har klart å lage en så dårlig skjerm osv.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg så lenge han kanskje har mulighet til å få igjen på forsikringa.

Altså har den fått en sprekk "helt uten videre" og Nokia/verkstedet tror på det er det vel ingen sak. Gjør et forsøk:) Si den sprakk i lommen din og at du er MEGET irritert over at nokia har klart å lage en så dårlig skjerm osv.

9132781[/snapback]

Da kommer han garantert til å sitte igjen med en regning for undersøkelsen av telefonen. Telefonen vil han da heller ikke se igjen før han har betalt for undersøkelsen!

Lenke til kommentar
Om en skjerm har knust mens den ligger i lomma har nok telefonen fått en klemskade. Altså, en ytre påvirkning.

9131937[/snapback]

Det kan også komme på grunn av en produksjonsfeil, ved at for eksempel skjermen ligger i spenn, og etterhvert gir etter og sprekker. Så lenge det ikk er tegn på ytre skader (og fukt/temperatur) er det som regel en garantisak. Uansett, det har aldri skada noen å prøve! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
ærlighet er det kanskje ikke noe som heter lenger?

Man får da ta ansvar selv for hvordan man behandler ting, ikke gå inn for å lure produsenten.

9136248[/snapback]

eg betaler 25kr i forsikring hos telenor. det er gjensididge som har avtale med telenor.

jeg mistet mobiltelefonen i bakken deretter i en sølepytt. mobilen var avslått og jeg demonterte batteriet og deksel og lot tørke i 3 dager. da jeg skulle slå på tlf var den helt DØD!

dett5e skrev jeg inn på gjensidiges mobilforsikringsside!

! 4 dager etterpå fikk jeg et brev der det stod at skaden dekkes av gjensidige , og jeg kunne ta denne lappen ned til en telenor mobilforhandler å få en ny mobil tilsvarende Sony Ericsson k800i!!

jeg traska ned og dem hadde ikke k800i , fikk da en flunkende ny k810 til 3799kr , eneste jeg måtte betal een egenandel på 300kr selv! (småpytt)

så..? jeg måtte ikke levere inn dn gammle tlf , eller dokumentere at den faktisk var ødelagt!! så raskeste og enkleste vei er å fylle ut på nett mener nå jeg!!

gammletlf har jeg , MEN den kunne vært helt iorden sånn at jeg kunne svindlet meg til en ny tlf. nå har ikke jeg tenkt å gjøre det , men var bare så forbausende lett å få ny tlf sånn helt uten vidre!

er min gammle tlf registrert slik at telenor kan se dersom den alikevell brukes??

noen som har opplevd lignende? aNDERS

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734

glemte norn ting :

1 jeg skrev oxo at jeg gled på steinene på en holme og mistet tlf i bakken. (skrev ikke at jeg var drite full , men det skjønner dere jo:)

2 : det ble en sprek i displayet (altså ytre skade)

3 : d står på gjensidige at dem IKKE dekker fukt, vannskader så eneste grunnen til at jeg fikk ny tlf tror jeg var :

-veldig uheldig OG veldig ærlig!

d lønner seg :):thumbup:

Lenke til kommentar
Dette kommer vel litt an på. en bekjent fikk sin W850 overkjørt, og hu fikk igjen på reiseforsikringa en W880 fordi W850 var utgått, mot en egenandel på 300 kroner.

Garanti og forsikring er ikke det samme.

9141971[/snapback]

Jeg er klar over det. Men innboforsikring er noe alle har, og de fleste har vel også reiseforsikring. Innlegget jeg skrev var i sammenheng med det jeg siterte da, innelegget under:

Nei, garanti dekker ikke egenpåførte skader. Du kan kanskje få dekket det via en forsikring som innbo- eller reiseforsirking men egenandelen gjør at det ikke er verdt det.

9120294[/snapback]

Så om garantien ikke dekker det, så kan man prøve å få igjen en ny telefon på forsikringa. Hvordan kan man være en svindler så lenge man er ærlig og bruker de mulighetene man har?

Lenke til kommentar

Garanti og forsikring er ikke det samme.

9141971[/snapback]

Jeg er klar over det. Men innboforsikring er noe alle har, og de fleste har vel også reiseforsikring. Innlegget jeg skrev var i sammenheng med det jeg siterte da, innelegget under:

9120294[/snapback]

Så om garantien ikke dekker det, så kan man prøve å få igjen en ny telefon på forsikringa. Hvordan kan man være en svindler så lenge man er ærlig og bruker de mulighetene man har?

9143226[/snapback]

Garanti dekker feil som telefonen får uten ytre påvirkning. Hvis man tror at en skjerm kan sprekke ute påvirkning tar man rett og slett feil. Telefoner går ikke hen og får sprekker helt uten videre. Når det er sagt så skal rett være rett. Det er enormt stor forskjell på telefoner oh NOEN telefoner kan man få dekt skaden ved knust skjerm på garanti bare på grunn av at levrandør(nokia, sony osv) innser at her kommer de til å få mange saker. Da gjelder det å være ærlig og alliere seg med utsalgstedet man kjøpte telefonen

Lenke til kommentar
Garanti dekker feil som telefonen får uten ytre påvirkning. Hvis man tror at en skjerm kan sprekke ute påvirkning tar man rett og slett feil. Telefoner går ikke hen og får sprekker helt uten videre. Når det er sagt så skal rett være rett. Det er enormt stor forskjell på telefoner oh NOEN telefoner kan man få dekt skaden ved knust skjerm på garanti bare på grunn av at levrandør(nokia, sony osv) innser at her kommer de til å få mange saker. Da gjelder det å være ærlig og alliere seg med utsalgstedet man kjøpte telefonen

9145784[/snapback]

Hva når feil da oppstår uten ytre påvirkning? Da er det stor mulighet for at det er en produksjonsfeil, enten med selve telefonen slik at skjermen ligger i spenn og til slutt gir etter, eller at det kan være en feil i selve skjermen. For noen år siden så sprakk plutselig skjermen på en 3510i til en kamerat av meg, mens det lå på et bord. For noen uker siden så sprakk skjermen til en annen kamerat av meg, i en D600e, mens den bare lå i lomma. Ingen av telefonene har tegn på ytre skader, og hvordan kan du påstå at skjermen ryker på grunn av ytre skader når den bare ligger stille?

Lenke til kommentar

har du en telefon i lommen med skjermen liggende vendt vekk fra låret ditt. Da skal det ikke mere enn en liten kontakt mellom deg og en skarp kant på feks et bord. Du merker i værste fall ingen ting til dette da denne kraften som treffer skjermen er såpass liten, men stor nokk på et lite punkt i skjermen.

Lenke til kommentar

9145784[/snapback]

Hva når feil da oppstår uten ytre påvirkning? Da er det stor mulighet for at det er en produksjonsfeil, enten med selve telefonen slik at skjermen ligger i spenn og til slutt gir etter, eller at det kan være en feil i selve skjermen. For noen år siden så sprakk plutselig skjermen på en 3510i til en kamerat av meg, mens det lå på et bord. For noen uker siden så sprakk skjermen til en annen kamerat av meg, i en D600e, mens den bare lå i lomma. Ingen av telefonene har tegn på ytre skader, og hvordan kan du påstå at skjermen ryker på grunn av ytre skader når den bare ligger stille?

9148256[/snapback]

Ok, jeg skal ta selvkritikk på å utale meg så skarp. Særlig på ett produkt folk forventer så mye av. Det finns untak særdeles få men noen. Men ærlig talt. Hvorfor skulle skjermen være i spenn fra fabrikkens side? Hva er det med mobil telefoner som gjør de så utsatt for dette. Nei her må man være litt selvkritisk og innrømme at ja telefonen min KAN ha vært utsatt fot ytre påvirkning, jeg kan ikke med hånden på hjerte garantere at ikke noen av mine telefoner har vært det. En skjerm kan ha fått seg et slag og dermed kommet i spenn lagt på et bord og så sprekt opp

Lenke til kommentar
er min gammle tlf registrert slik at telenor kan se dersom den alikevell brukes??

9141941[/snapback]

Bingo. Telenor vet antagelig serienummeret på den når du har forsikret den, og dette er det mulig å både sperre og spore. Melder man mobilen stjålet, er det serienummeret som gjør at telefonen blir sperret ute fra nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...