Avathaar Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har 2 vanlige pc høytalere koblet til pc'n min fra før også har jeg 2 høytalere fra et gammelt stereoanlegg som jeg ikke bruker. Er det mulig å få koblet disse sammen slik at jeg kan få surround lyd på pc'n? Jeg er forberedt på å måtte kjøpe noe mer utstyr for å få til dette hvis det i det hele tatt går, så jeg lurte på hva mer jeg trenger? Lydkortet mitt støtter opptil 5.1 surround. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det går vel fint det :-D Du kobler det bare PC-høyttalerne på front og de andre høyttalerne (via en forsterker) på rear line out (hvis du har noe sånt da). Du kan selvfølgelig gjøre motsatt også. Lenke til kommentar
Avathaar Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har ikke noe som heter line out front, men jeg har line out rear. Kobler man fronthøytalerene på vanlig line out, der jeg har stereo høytalerene mine nå? Hvordan får man koblet til eventuelt en subwoofer og senterhøytaler inn i dette anlegget? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hva slags lydkort er det du har da? (Og jeg går ut fra at du ikke har en surroundforsterker?) Lenke til kommentar
Avathaar Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Lydkortet er et soundblaster live player 1024, og jeg har ingen surroundforsterker. Hvis det trengs, vet du hvor man kan kjøpe en billig en? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du har ikke tenkt på å kjøpe en komplett sorroundpakke med aktiv sub? Det får du vel fra en billig penge og oppover. Sånn som dette, 5 høyttalere + aktiv sub Lenke til kommentar
Avathaar Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Hva heter det surroundsettet der? Trenger jeg forresten en surround forsterker for å koble de gamle høytalerne mine på som rear høytalere, når det er en egen port på lydkortet for det? Tenkte å bruke dette intill jeg får kjøpt meg et helt sett. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis du kobler høtalerene rett på lydkortet brenner du lydkortet . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis du kobler høtalerene rett på lydkortet brenner du lydkortet . Tull&Tøys! Effekten ut er så liten, og utgangsresistansen så høy at det ikke vil skje stort. Du vil bare få veldig lite lyd. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis du kobler høtalerene rett på lydkortet brenner du lydkortet . Tull&Tøys! Effekten ut er så liten, og utgangsresistansen så høy at det ikke vil skje stort. Du vil bare få veldig lite lyd. Vanlige høtalere er på 4 0m og pc høtalere er på 16-32 Om , ser du ikke problemet ?? . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvis du kobler høtalerene rett på lydkortet brenner du lydkortet . Tull&Tøys! Effekten ut er så liten, og utgangsresistansen så høy at det ikke vil skje stort. Du vil bare få veldig lite lyd. Vanlige høtalere er på 4 0m og pc høtalere er på 16-32 Om , ser du ikke problemet ?? . Utgangsimpedansen på Linjeutgangene på lydkort er ofte mange 1000 ohm. Kanskje høyere også. Husker ikke nøyaktige specs. Lenke til kommentar
striky Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 0m??? :-? Det beste alternativet er å kjøpe enten et surround-sett som er laget for pc-bruk (f.eks Klipsch Promedia som det er bilde av over her), eller å kjøpe en surroundforsterker du kobler høyttalerne på. Siden du ikke oppgir at du har digital utgang, antar jeg at du ikke har det. Da trenger du kun en Dolby Surround Pro Logic - forsterker. (I motsatt fall er det best med en med DD5.1 dekoder) Sjekk ut forskjellige bruktmarked om du er ute etter en billig forsterker (QXL?) http://www.hjemmekino.net Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hva heter det surroundsettet der? Cerwin Vega! AVS632. 5000spenn hos hi-fi klubben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå