Gå til innhold

koble sammen eget surround sett

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 vanlige pc høytalere koblet til pc'n min fra før også har jeg 2 høytalere fra et gammelt stereoanlegg som jeg ikke bruker. Er det mulig å få koblet disse sammen slik at jeg kan få surround lyd på pc'n?

Jeg er forberedt på å måtte kjøpe noe mer utstyr for å få til dette hvis det i det hele tatt går, så jeg lurte på hva mer jeg trenger? Lydkortet mitt støtter opptil 5.1 surround.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe som heter line out front, men jeg har line out rear. Kobler man fronthøytalerene på vanlig line out, der jeg har stereo høytalerene mine nå? Hvordan får man koblet til eventuelt en subwoofer og senterhøytaler inn i dette anlegget?

Lenke til kommentar

Hva heter det surroundsettet der?

Trenger jeg forresten en surround forsterker for å koble de gamle høytalerne mine på som rear høytalere, når det er en egen port på lydkortet for det? Tenkte å bruke dette intill jeg får kjøpt meg et helt sett.

Lenke til kommentar
Hvis du kobler høtalerene rett på lydkortet brenner du lydkortet .

:D

Tull&Tøys! Effekten ut er så liten, og utgangsresistansen så høy at det ikke vil skje stort. Du vil bare få veldig lite lyd.

Vanlige høtalere er på 4 0m og pc høtalere er på 16-32 Om , ser du ikke

problemet ?? .

Lenke til kommentar
Hvis du kobler høtalerene rett på lydkortet  brenner du lydkortet .

:D

Tull&Tøys! Effekten ut er så liten, og utgangsresistansen så høy at det ikke vil skje stort. Du vil bare få veldig lite lyd.

Vanlige høtalere er på 4 0m og pc høtalere er på 16-32 Om , ser du ikke

problemet ?? .

Utgangsimpedansen på Linjeutgangene på lydkort er ofte mange 1000 ohm. Kanskje høyere også. Husker ikke nøyaktige specs.

Lenke til kommentar

0m??? :-?

Det beste alternativet er å kjøpe enten et surround-sett som er laget for pc-bruk (f.eks Klipsch Promedia som det er bilde av over her), eller å kjøpe en surroundforsterker du kobler høyttalerne på.

Siden du ikke oppgir at du har digital utgang, antar jeg at du ikke har det. Da trenger du kun en Dolby Surround Pro Logic - forsterker. (I motsatt fall er det best med en med DD5.1 dekoder)

Sjekk ut forskjellige bruktmarked om du er ute etter en billig forsterker (QXL?)

http://www.hjemmekino.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...