Lukilock Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hallo! Mamma eier en gård og er peronlig næringsdrivende dvs. at vi har mulighet til å utgiftsføre ting som vi kjøper med forbindelse med jordbruk. - Og en PC kan jo brukes i forbindelse med jordbruk; Gjødselplan, Skifteplan, faktura arbeid, etc. Da kan jeg vel utgiftsføre PCen som jeg kanskje skal kjøpe, ved å "merke" den som at den skal brukes til nevnte oppgaver? Noen som har peil på dette? Mamma var ikke helt sikker på dette.. Sempron Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Hallo! Mamma eier en gård og er peronlig næringsdrivende dvs. at vi har mulighet til å utgiftsføre ting som vi kjøper med forbindelse med jordbruk. - Og en PC kan jo brukes i forbindelse med jordbruk; Gjødselplan, Skifteplan, faktura arbeid, etc. Da kan jeg vel utgiftsføre PCen som jeg kanskje skal kjøpe, ved å "merke" den som at den skal brukes til nevnte oppgaver? Noen som har peil på dette? Mamma var ikke helt sikker på dette.. Sempron 9120062[/snapback] Lignings-ABC 2006; gå til punkt 10.13 "Datamaskiner" Svaret er ja, MEN: det kreves at maskinen er "anskaffet hovedsakelig av hensyn til næringsvirksomheten" og at den "blir nyttet til kvalifiserte oppgaver av betydning for næringsvirksomheten". Har moren din allerede en pc som er rask nok til å kjøre regnskaps/gjødselplanleggings/besetningsstyringsprogrammer og tekstbehandling/regneark, sliter du litt med å rettferdiggjøre en investering i den råeste gamer-pc'en du finner, i tilfelle dere skulle få bokettersyn av regnskapet... Edit: denne tråden passer vel bedre under økonomi? Endret 22. juli 2007 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Bare å kostnadsføre. OM dere skulle få et bokettersyn, noe som det er en promille sjans for, så er det ingen som kan motbevise at dere ikke trenger pc'n i forbindelse med gårdsdriften. Da får dere jo også momsen tilbake, som utgjør 25% av kjøpesummen. Utnytt systemet for det det er verdt.. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) en ting er sikkert, jeg skal ikke ha en gamer PC til 20000^^ bare en til maks 8k.. Endret 26. juli 2007 av Sempron Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det er jo mye dere kan bruke pcen til i forbindelse med gårdsdriften. Statistikk Regnskap Produksjon Utstyrsliste Hjemmeside for gården +++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå