Ol'H Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Nå har jeg 2stk Dali concept 6 som fronter, samt en concept sub. Jeg vurderer nå innkjøp av center og bakhøytalere. Spørsmålet er da om jeg kan gå for en center i IKON serien nå siden jeg nok uansett skal bytte ut frontene med IKON etterhvert. I Concept serien er det 1toms diskant, i Ikon er det 28mm. Snakker vi hørbare forskjell her? Noen sier at dette vil kunne plage meg litt med hørbar forskjell når alle andre høytalere i rommet har 1toms, å jeg er litt nøye på slikt. Andre mener dette ikke vil plage meg. Vokal 2 har jo også hybrid-diskant da, mens vokal 1 har vanlig. Noen synspunkter? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvis du uansett skal oppgradere til IKON serien, ville jeg uten tvil kjøpt bakhøytalere i IKON serien. Forskjell er det nok, men tviler på det blir plagsomt. Jeg vil tro klangbalansen er rimelig lik i Concept og IKON serien. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Nå blir nok bakhøytalerene i IKON serien noe for drøy pris på for meg enda, så var vel center i den serien jeg hadde sett meg ut i første omgang. For så fronter, og helt til sist bakhøytalerene. Nå har jeg enda tilgode og høre IKON serien som komplett system, erfaringer rundt IKON kontra concept? Forskjellen er jo der, men er den verd prisen? Anlegget brukes såklart til film i hovedsak. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Sorry, leste ikke posten din godt nok Min erfaring er at det er i denne prisklassen du får litt igjen for å oppgradere. Jeg har en kompis som har et 5.1 oppsett med Ikon serien, concept serien har jeg bare hørt i butikk, så sammenlikningsgrunnlaget er ikke det beste. Så lenge de har en rimelig lik klangbalanse, burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå