amdorintel Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei,har en gammel sony 55es (ta-n55es) forsterker. Har fått et problem etter festen i går Den stod på en stund i går og blei noe varm..noe den egentlig blir hver gang etter 15 min spilling. Plutselig så kuttet den..ventet da til den ble kald men er like død enda Noen som vet om hva dette kan vere?noe jeg eventuelt ka se på selv? Har åpnet den og er ikke noe brent eller synlige skader. Lukter ikke brent heller. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Skru opp forsterkeren og sjekk om det er noen sikringer som har røket. Er mest sannsynlig det. Små glassikringer. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Den ser like fin ut den Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 ta noen GODE bilder av innsiden på forsterkeren . er ikke så mye noen kan si uten og se noe som helst i sak som dette Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Skal se om jeg får fikset det. Men nå har jeg målt strømforsyningen og det går 226v inn og 0v ut Så da må det vel vere den? Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Da tester jeg og legge inn noen bilder:) Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Bump ..Noen som har peil på dette? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Så fremst det ikke er en sikring i strømforsyningen da.... Du kan jo se om sikringene slepper gjennom strøm ved å måle dem med et multimeter. Kan være at bruddet ikke er synlig med det blotte øyet. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Skal se om jeg får fikset det.Men nå har jeg målt strømforsyningen og det går 226v inn og 0v ut Så da må det vel vere den? 9120865[/snapback] Det kan være en termosikring i trafoen som har røket, det er ikke sikkert den går å bytte men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Har nettopp vært ute for samme problem på min splitter nye H&K 3480. Etter 5 timer med musikk slo den seg av, kom aldri på igjen. Sendte den på service og fikk svar tilbake at trafoen hadde gått. De byttet denne og nå fungerer den igjen. Dette gikk på garantien min :-) Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 ok,men er det noen som vet om trafo til min da?hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå