Opticane Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Vil bare fortelle hva som har skjedd med meg etter en måneds bruk av mitt nye Nikon D80. Det har fungert helt knirkefritt opp til ca. 3000 bilder, men her om dagen begynte det å gjøre rare ting. Plutselig målte det lyset helt feil (hinsides)på P, A, og Auto, så jeg fikk et halvt sekund lukkertid ved fullt dagslys f.eks. Hele bildet ble naturligvis helt hvitt. Auto pop-up funksjonen på blitsen reagerte heller ikke, selv i helt mørke omgivelser. Displayet inni søkeren var også helt dødt/borte. Det er prøvd med hele 4 forskjellige objektiver, og akkurat samme feilen med alle. Prøvde reset o.l. mange ganger Dette skjedde helt uten forvarsel, og kameraet har ikke engang vært brukt i tåkete/fuktig vær. Det var kjøpt på Fotovideo, og jeg fikk et nytt hus med meg hjem, så ros for god service der. Bare en liten varsel til andre som eventuelt måtte oppleve det samme. Endret 22. juli 2007 av Opticane Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Alle produsenter leverer en og annen modell som er enten defekt ved levering eller bryter sammen etter kort tid på grunn av usette feil. Dette gjelder for alt av kameraer, optikk, PC-komponenter, hvitevarer og stort sett alle andre ting mennesker produserer som består av mer enn en del, og det kan skyldes både produksjonsfeil og skader under frakt... Å "advare" folk mot en kameramodell bare fordi ett enkelt eksemplar er defekt er helt poengløs skremselspropaganda. Du har vært uheldig, men jeg tror du vil oppdage at stort sett alle her på forumet som har D80 ikke har hatt noen problemer med det. Jeg har D80 selv og det har virket upåklagelig i tre-kvart år nå. Hvis det faktisk var en designfeil ved kameraet, så tror jeg nok vi hadde hørt om det innen nå fra kilder med tilgang på litt mer omfattende materiale (les: fotoblader, -forhandlere eller nettsider som denne). Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg fraråder ingen fra å kjøpe kameraet, tvert imot, jeg er kjempefornøyd ellers med det. jeg bare deler min erfaring, slik at hvis noen opplever det samme, så er de ikke alene om det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Kameraer lages av mennesker, og det er ALLTID en sjangs for feilproduksjon. Ingen skal være redd for å kjøpe kameraet av den grunn. Det kan skje alle andre kameraer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå