Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ukjent Fjusking Gilera

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2001 Gilera DNA som fjusker noe helt sinnsykt. Den har effektannlegg så når den ikke fjusket gjorde den 85-95. Fjuskinga startet i fjor sommer. Og da fant jeg ut at det stod på orginal dyse på 65, så jeg byttet til 74 men ingen forskjell. Så blåste jeg rent alt med trykkluft men ingen forskjell. Fant ut at den ikke fikk for lite bensin så det var ikke det som gjorde det. Alle jeg kjenner med peiling har gitt opp etter et par timer. De sier bare: Hvorfor i all verden kjøpte du ikke girmoped? Alt er jo autimatisk på denne driten! De har faen meg rett! Hvorfor kjøpte jeg ikke girmoped. 10 ganger lettere!

Men uansett. Har noen en ide hva en ekstrem fjusking kan komme av?

Gileran går nå ikke 30 km/t engang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for mye bensin i blandingen kan være problemet, prøv og før til mer luft, ta og borr hull i luftfilteret, samt skru på forgasseren slik at den gir mer luft.

Det er ikke bensinen som antenner men gassen til bensinen, derfor hvis du sender inn for mye bensin uten luft, vil den hoste, og bruke like mye bensin som du ville gjort i 120km timen

Lenke til kommentar
De sier bare: Hvorfor i all verden kjøpte du ikke girmoped? Alt er jo autimatisk på denne driten! De har faen meg rett! Hvorfor kjøpte jeg ikke girmoped. 10 ganger lettere!

9119816[/snapback]

Motor er motor når det gjelder moped, fatter du ikke en scooter så har du ikke mye du skulle ha sagt hos en girmoped heller. :p

De teknisk avanserte vennene dine er nok ikke så kunnskapsrike som de selv liker å tro heller, ser det ut som. :wee:

Uansett; sjekk om den får nok luft. Det kan også være pluggen, eller tenningssystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...