Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Das Keyboard II, designfeil?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå grundig brukt to Das Keyboard II og jeg kan ikke konkludere annet enn at ihvertfall de to jeg har prøvd lider av to problemer:

1. Høyre shift-knapp er ikke underbygget på samme måte som f.eks. space-baren er. Høyre shift-knappen vil helle/vippe mot den siden en presser den på, hvis en trykker på midten av knappen vil den fungere helt fint, derimot hvis en trykker ut mot høyre eller venstre side så vil den tippe mot høyre eller venstre når en trykker på den. Dette gjør at for de (meg og mange andre) som har til vane for å ikke trykke akkurat på midten av knappen vil oppleve at knappen "stopper" og/eller blir veldig treg fordi den tilter til siden og kommer skjevt inn.

Jeg har aldri brukt et keyboard i hele mitt liv som IKKE har høyre shiftknapp underbygget slik at en kan trykke på den hvor en vil. På Das Keyboard II som er et keyboard til rundt tusen kroner kan en altså ikke det, her må en trykke på midten av knappen. Resten av knappene er helt fantastisk kvalitet og en fryd å skrive på - helt til en kommer til høyre shiftknapp innimellom, da stopper alt opp.

Det er ikke umulig å bruke høyre shift knapp på noen måte, men den er elendig å bruke. Hvis en plukker av høyre shift-knapp og ser under så ser en at den ikke har den metallbøylen som en finner på vanlige keyboard under samme knapp og at det er en del hulrom som tillater den å helle mot begge sider.

2. Keyboardet genererer spontane scancodes mens det brukes, dette er dog begrenset til (såvidt jeg vet) to; av og til sender keyboardet en 'x' og av og til slår den av/på caps lock. Jeg er helt, helt 100% sikker på at det ikke bare er jeg som er idiot og trykker på 'x' for så anklage keyboardet for å gjøre dette. Jeg er helt overbevist om at det er keyboardet som skriver 'x' da det skjer når jeg er langt unna å faktisk trykke på 'x'. Jeg har dog ikke funnet ut en måte å påvise dette fenomenet på, det virker som om det er helt tilfeldig, det eneste jeg vet er at det skjer kun mens en trykker på andre knapper/holder inne andre knapper.

Jeg bruker en "KS 104" KVM-switchbox, men denne har jeg brukt i mange år med andre keyboard uten å oppleve noe lignende.

Jeg har vært i kontakt med Das Keyboard særlig om punkt 1, punkt 2 kan jeg leve med men punkt 1 er helt forferdelig - det reduserer et ellers glimrende produkt til boss - jeg foretrekker heller et keyboard til 100 kr. De var veldig hyggelig og jeg fikk et nytt keyboard da jeg reklamerte - de mente at det ikke kunne være noe annet enn ett defekt eksemplar av produktet - men det nye keyboardet hadde dessverre akkurat samme problemene.

Dere andre med Das Keyboard II - har dere disse problemene, er det virkelig bare jeg som har de? Das Keyboard selv påstår de aldri har hørt om disse problemene, men i og med at høyre shift knapp rett og slett ikke er underbygget slik den burde være synes jeg der er veldig overraskende at det kun er jeg som har merket dette.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Jeg har det samme tastaturet, kjøpt i mars 2008. Problemene du beskriver her eksisterer ikke på mitt. Bruker dog ikke KVM-boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...