andjoha Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 skjønner at det er lenge siden dette ble postet nå men... noen som fikk det til?.. sitter med akkuratt det samme problemet selv nå.. Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 sliter med å finne ut hvilke pinner som er hva på mitt hovedkort (MSI K7T266 Pro2-Ru)... noen som vet? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 sliter med samme greia. Noen som fant ut? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 er vel ikke så farlig å koble feil, altså er det bare å prøve seg fram? mener ingenting kan gå galt, men er ikke sikker, så jeg tar intet ansvar Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg vil helst slippe å se smoke from the fires of mount doom stige opp av pcen min da Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Pass på å ikke koble USB/FireWire feil da, da kan det visst gå galt Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 USB'en fuka iallefall med denne: 1.+5V(1) 2.+5v(2) 3.-D (1) 4.-D(2) 5.+D (1) 6.+D(2) 7.Gr (1) 8.Gr(2) 9.* * = tom pinne beskrivelsene hører til det som står på kabelen til chieftectårnet, mens talla er pinnene på ASUS-kortet sett ovenfra. Jeg gadd ikke koble til den siste chieftec ledningen. Tips: teip sammen ledningene i før du trykker dem nedpå kortet Lenke til kommentar
KJ Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det viktisgte for å unngå (varige) problemer er å identifisere jord. I de tilfellene som er nevnt benevnes dette med VG, GND eller Ground, det kan også være V-, VN, 0 (som i null) eller bare G. Når jordingspunktet (/ene)er identifisert og koblet riktig er det praktisk talt ingen ting som kan gå galt (så lenge positiv strømforsyning ikke kobles til et ubenyttet jordingspunkt). Signallinjene skal tåle at de er byttet om med +5V eller VP/+12V, og det eneste som skjer når det er byttet om er at det ikke virker, mens det skal virke etter at det er rettet opp. Den positive delen av strømforsyningen benevnes ofte V+, VP, +5V, +12V etc. Både USB og firewire har balansert signaloverføring slik at det er en positiv (+) og en negativ (-) signal-leder. Det eneste som skjer når disse byttes om er at 1 tolkes som 0 og omvendt, dvs et digiutalt kaos uten like, men det vil være tilbake ved normalen ettetr at disse byttes tilbake til normal posisjon. Eller for å gjøre en lang historie kort, bruk det oppsettet det ble referert til på forumet til TomsHardware. mvh PS. det vil være mye enklere å komme med mer eller mindre kvalifisert gjetning på slike problemer, dersom de ulike benevnelsenen blir listet opp i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå